FANDOM

Flaga Związku Katowickiego.png
Flaga Związku
Związek Katowicki
Typ władzy monarchia konstytucyjna
Waluta rubel kijowski
Twórca/Twórcy Jan Olbracht, Aleksander Jagiellończyk
Konstytucja Konstystucja Związku Katowickiego
Stworzone na podstawie unia polsko-litewska
Lider Unijny Monarcha
Wybitni członkowie Jan Olbracht, Aleksander Jagiellończyk
Pierwszy lider Jan Olbracht
Organ ustawodawczy Sejm
Organ sądowniczy Trybunał Królewski i niezależne sądy
Organ wykonawczy Unijny Monarcha
Stolica/główna siedziba Konurbacja Częstochowsko - Krakowska
Strefa wpływów Ziemia
Język polski, ukraiński, litewski, czeski, węgierski, jidysz
Powiązania Zjednoczone Królestwo Ziemi (członek)
Data założenia 13 wrzesień 1466 rok (podpisanie Traktatów Gdańskich)
Data reorganizacji 1500

Związek Katowicki to państwo utworzone przez Jana Olbrachta i rozwinięte do unii realnej przez Aleksandra Jagiellończyka. Jego stolicą jest olbrzymie miasto obejmujące tereny od naszej Częstochowy do Bielska-Białej i od Gliwic aż do Krakowa. To olbrzymie miasto jest nie tylko miastem stołecznym, ale i ważnym miejscem transportowym dla linii lotniczych.

Związek od zawsze kontrolował połączenia między Europą Zachodnią, a Wschodnią, czyli z Rosji na Zachód i z powrotem. Na północy były silne wiatry, a na południu Konfederacja Stambulska. Uważa się, że polityka wszystkich członkowskich państw w celu jedności - Polski, Litwy, Rusi, Śląska, Pomorza, Czech i Węgier - była jednym z najlepszych posunięć taktycznych w historii polityki.

Historia

W roku 1466 Kazimierz IV zrobił z ziem Zakonu Krzyżackiego terytorium Korony Polskiej, co spotkało się z protestem ze strony ludności niemieckiej. Wkrótce potem dynastia Jagiellonów zaczęła rządzić w Czechach, na Śląsku, Węgrzech i Pomorzu Zachodnim. Po wielu zmianach Kazimierz zmarł, a władzę objął najstarszy po Władysławie syn - Jan Olbracht. Wówczas to Krym został zdobyty przez Wielkie Księstwo Litewskie. Siły Imperium Osmańskiego zostały bardzo osłabione po bitwie pod Bakczysarajem.

W roku 1500 utworzono Związek Katolicki. Jan był monarchą krajów jagiellońskich, ale bracia zostali u władzy. Gdy umarł, nowym monarchą został Aleksander, który rozwinął Związek do federacji. Stolicą przestał być Kraków, a zaczęła mała wioska w centrum szlaków komunikacyjnych - Katowice. Późniejszy port w Pyrzowicach stał się ważnym miejscem, tam też powstała baza wojsk powietrznych.

Związek był uwikłany w obie wojny światowe, Wojnę Wschodnią (konflikt Rosji i Związku o Krym i wschodnie ziemie) i Wojny Szwedzkie, czyli trzy konflikty Szwecji i Niemiec ze Związkiem i Rosją. W 1863 roku odkrycie Ugoru zaowocowało wstąpieniem federacji do Imperium Ziemi, a po I i II Wojnie Gwiazd do Paktu, razem z Imperium. W momencie destabilizacji ziemskiego państwa Związek wstąpił jako jedno z wielu państw w chwili utworzenia Zjednoczonego Królestwa Ziemi do tego właśnie państwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki