FANDOM

Flaga Unii Planetarnej
Flaga Unii Planetarnej
Zjednoczone Imperium Wolnych Planet
Typ władzy kosmopolitokratyczna monarchia konstytucyjna
Waluta 1 kosmodolar=100 kosmocentów
Twórca/Twórcy Jerzy Bowołos
Dokument ustanawiający Proklamacja
Lider Wielki Władca
Przywódca/Przywódcy Wielki Władca
Wybitni członkowie William Fahrentis,
Sha'zell Ga'rida
Pierwszy lider Jerzy Bowołos
Kwatera główna Chmura Kosmiczna
Naczelny wódz Wielki Władca
Organ ustawodawczy Wielka Rada
Organ sądowniczy Trybunał Unitarny
Organ wykonawczy Wielki Władca, kanclerz
Stolica/główna siedziba Stacja kosmiczna "Stolica"
Strefa wpływów cały wszechświat
Język angielski
Święta narodowe 27 grudnia (Dzień Niepodległości - 2063 r.),
14 lipca (Dzień zakończenia Wielkiej Wojny)
Powiązania Kosmiczna Liga Narodów
Data założenia 27.12.2063

Zjednoczone Imperium Wolnych Planet (inna nazwa: Unia Planetarna, Wolne Planety) to jedyne Zjednoczone Imperium, które przetrwało Wielką Wojnę Zjednoczonych Imperiów.

Opis

Godło Unii Planetarnej

Godło monarchii

Zjednoczone Imperium Wolnych Planet (Unia Planetarna) to wielkie państwo pangalaktyczne o ustroju absolutnej monarchii konstytucyjnej (mieszanka socjaldemokracji i monarchii konstytucyjnej z dużą przewagą kosmopolitokracji).

Głową państwa jest Wielki Władca. Flaga ma kolor czerwony z 4 białymi orłami w Koronach Najwyższej Władzy umieszczonych w jej narożnikach i galaktyką spiralną z 8 łukami. Ma ona kolor niebieski i znajduje się na środku proporca. Godło to biały orzeł na czerwonym tle w Koronie Najwyższej Władzy, zaś w niej są 3 gwiazdy jako kamienie, a na środku jest galaktyka (ta sama co na fladze). Ów stworzenie jest nazywane „orłem wolności”. Kanclerz może być żoną Wielkiego Władcy lub mężem w zależności od płci suwerena.

Kultura

Unia Planetarna to zlepek kultur zupełnie odmiennych i sprzecznych. Kultury ludzkie są różne, enderskie – rycerskie, terkaltalckie – szamańskie, a noserańskie – naukowe. Wszędzie jednak wszyscy są równi.

Siły zbrojne

Ogólnie rzecz biorąc, Unia ma sprzęt niemal każdego gatunku. Główną rolę odgrywa jednak arsenał ludzi, podobny konstrukcją do przedmiotów z I i II Wojny Światowej. Unia polega na współpracy wojskowej. Wojska walczą w kosmosie, powietrzu oraz na lądzie i morzu. Jedni walczą szybko, drudzy przeprowadzają ataki chirurgiczne. Każdy działa według rozkazu. Żołnierzami są klony i droidy, ale też inni.