FANDOM

Terra(Earth)
Ziemia jest domem ludzi z "zaginionego szczepu". Jest zamieszkała przez 10 miliardów ludzi i leży w Układzie Słonecznym. Dzieli się na siedem kontynentów: Eurazję, Afrykę, Oceanię, Amerykę Północną, Amerykę Południową, Australię i Antarktydę.

Społeczeństwo ziemskie nie przedstawia żadnego z archetypów - każdy kieruje się takim, jakim chce. Przemysł uległ globalnym zmianom wraz z odkryciem marsjańskich ruin w 2070 roku według własnych miar. Szkody ekologiczne zostały naprawione, a obecna technologia pomaga zmienić jej oblicze.

Największą aglomeracją, a zarazem stolicą planety jest Boswash (wspólnota miast amerykańskich wschodniego wybrzeża, 13 stanów założycielskich). Drugą co do wielkości jest Wybrzeże Żółte, miasta chińskie od Pekinu, przez Szanghaj, aż po Hongkong. Trzecią - Pierścień Moskiewski, a czwarta to Rio. 

Rząd Ziemi nazywa się Związkiem Zjednoczonych Ziemskich Narodów. Reprezentuje on interesy wszystkich ziemskich państw poza systemem Sol. Kieruje też badaniami naukowymi i wieloma innymi aspektami.

Historia

Ludzie dotarli tutaj jakieś miliardy lat temu. Jednak w okręt Zaginionych trafił deszcz meteorytów, a zahibernowani spali aż miliony lat więcej. Ziemianie, bo taką nazwę sobie nadali znaleźli się najpierw na Marsie. Tam wykształcili cywilizację górniczą i jako jedyne plemię z Altery nie nawiązali kontaktu przez brak urządzeń do tej roli.

65 milionów lat temu na Marsie istniała cywilizacja z technologią XXI wieku, ale nagle, zupełnie niespodziewanie musieli opuścić planetę. Przypuszcza się, że meteor, który zabił dinozaury był również tym, który zgładził ludzi na Marsie. Prawdopodobnie ludzkość mieszkała w statku, który dał im schronienie przez te lata, a potem osiedli na Ziemi. Nie wiadomo jednak, dlaczego nie zdołali wykształcić cywilizacji w równie szybkim czasie, co alteranie, czy terranie.

Reszta historii jest znana: pierwsze cywilizacje, Grecja i Rzym, mroczna era religijna zwana średniowieczem, odrodzenie i nieskończona liczba pokojów i poprzedzających je wojny. Jednak od 2020 zmieniło się wszystko - Korea Południowa posiadła pociski nuklearne, a wtedy też nastąpił niespodziewany skok technologiczny, dzięki kolonizacji Księżyca i Marsa. Nie wytrzymując nerwowo, KRLD uderzyło na południowy rząd i wystrzeliło pociski w nią. Sami Koreańczycy z południa wysłali swoje głowice jądrowe. Wtedy też cały Półwysep się wyludnił i przestało istnieć na nim życie - odgrodzono go długą ilością fortyfikacji i okopów, bo obawiano się mutantów. Ocaleli Koreańczycy utworzyli na jednej z ocalałych wysp przy Półwyspie siedzibę Zjednoczonego Rządu na Uchodźstwie. Do dziś mówi się, że był to spisek Amerykanów.

Wkrótce potem, w roku 2036 doszło do stworzenia nowego Związku Radzieckiego, który twierdził, że nie pozwoli na spaczony przez Lenina ustrój, de facto jednak przywrócili czasy Breżniewa i Chruszczowa. W ciągu zaledwie 15 lat owy "Drugi ZSRR" zmienił się z zacofanej gospodarczo Rosji w tereny Rosji Imperialnej bez Polski, z olbrzymim arsenałem, rozbudowanym przemysłem, biomechanicznym rolnictwem oraz olbrzymim sektorem usługowym. ZSRR rozkazało nawet zbudować w półmilionowych miastach co najmniej jedną nitkę metra. W ramach pokazu potęgi zasiedlili Wenus, tak jak Amerykanie Lunę (Księżyc nazywany w czasach Sagi SPORE), Europejczycy Marsa, a 2 lata później Chińczycy - Merkurego.

Amerykanie przenieśli się na Eris w roku 2060, bo podjęto decyzję o budowie bazy wojskowej na Lunie, należącej do ONZ i przeznaczonej do obrony Ziemi. 10 lat później koloniści odnaleźli na Marsie szczątki prastarej cywilizacji pozaziemskiej, która była podobna do ludzkiej w jej obecnych czasach, a oprócz tego ruiny lokalnej cywilizacji, najwidoczniej obserwującej na początku ludzi, a potem wymarłej. To rozpoczęło budowę floty kolonizacyjnej, której celem była kolonizacja innych planet.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki