FANDOM

Terra(Earth).jpg
Ziemia
Astrografia
Region: Przestrzeń Solarna Drogi Mlecznej
Sektor: Sektor Solarium
Układ: Układ Słoneczny
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Słońce
Księżyce: 1 - Luna, księżyc ziemski
Odległość od gwiazdy: 1 j.a.
Długość dnia: 23,9 ziemskiej godziny
Długość roku: 1 rok ziemski
Geografia
Typ: planeta stołeczna Ziemian
Promień: 6378 km
Wsp. Keplera: 1
Atmosfera: azotowo-tlenowa z dodatkiem licznych gazów
Klimat: mocno zróżnicowany - od pustyń lodowych do lasów równikowych
Temperatura: 20 °C
Grawitacja: 1 g
Dominujący krajobraz: lasy mieszane, pustynie,
lasy równikowe,
pustynie lodowe,
góry, wyżyny
Woda: bezbarwna
Ważne miejsca: Most Gibraltarski
Społeczeństwo i inne
Języki: wiele dialektów lokalnych,
Wspólny
Rząd: Republika Zjednoczonej Ziemi
Ludność: Ludzie
Główne miasta: Nowy Jork, Chicago,
Waszyngton, Warszawa, Paryż,
Londyn, Moskwa, Stambuł,
Pekin, Szanghaj, Tokio,
San Francisco, Rio de Janeiro,
Buenos Aires, Kapsztad,
Canberra, Sydney
Przynależność: Republika Zjednoczonej Ziemi,
Pakt Słoneczny

Ziemia (zwana też Terra, Gaia, Zieml'ja, Erf, Święta Planeta Terran) - planeta tradycyjnie uznawana za miejsce narodzin terrańskich ras i cywilizacji, stolica Republiki Zjednoczonej Ziemi. Jednak wersje Ziemi, z których pochodzą, zostały zniszczone przez niesławną Koniunkcję, która wydarzyła się 14 tysięcy lat przed Chrystusem. Ludzkość tamtejsza nie umiała posługiwać się Arkanami w ogóle, ale marzyła o tym od lat. Pierwsza z cywilizacji - Toba - upadła w wyniku epoki lodowcowej i erupcji wulkanu Toba, znajdującego się na Jawie, wyspie azjatyckiej. Druga z kolei, zwana Isar, upadła z niewyjaśnionych przyczyn. Dopiero teraźniejsza przetrwała do ery kosmosu.

Historia

Era Toba

Rasa Toba była pierwszą cywilizacją na Ziemi. Powstała w wyniku Koniunkcji. Przybywszy na planetę stworzyli wysoce rozwiniętą cywilizację, zdobywając nawet wkrótce Księżyc. Jednakże liczne choroby, kryzysy gospodarcze oraz wojny doprowadzały nieraz do sporych wyniszczeń na planecie. Toba byli słabsi, ale za to bardziej inteligentni, niż pozostałe generacje Ziemian, dlatego ich liczba zmniejszała się bardziej, a plagi praktycznie ich dziesiątkowały.

Jednak cywilizacja Toba była tym etapem Ziemian, który okazał się wysoce zaawansowani technologicznie oraz arkanistycznie. Ci Ziemianie stworzyli laserową broń i byli niemalże o krok od terraformowania Księżyca. Wysoka znajomość klonowania i robotyki pozwoliła na rozwój biotechnologii. Aby uniemożliwić zagładę schowali wiele formuł swojego dziedzictwa cywilizacyjnego do techkrypt. Wkrótce jednak spotkał ich straszliwy los - doszło do wybuchu indonezyjskiego współcześnie wulkanu Toba. Brak słońca oraz zima spowodowana jego wybuchem, wywołała zimę na ponad 50 lat. Przetrwali tylko najsilniejsi i budowali nową już cywilizację.

Era Isar

Nieliczni, którzy prztrwali zagładę Toba, założyli nową, drugą cywilizację ziemską. Nazwali ją Isar, nie wiadomo jednak dlaczego. Ta druga z kolei cywilizacja Ziemian była nastawiona na sztukę i technologię. Udało im się nawet opracować psionikę do obecnego stopnia, jako pierwsza z ziemskich cywilizacji. Budowali wspaniałe imperia, przepiękne miasta oraz niezwykle zaawansowane w działaniu i złożoności maszyny.

Isar nie wierzyli w żadną religię - uważali ją za jeden z głównych powodów upadku Toba. Zamiast tego koncentrowali się na rozwoju naukowym. Co więcej założyli na terenie krateru Lśniącej Misy podziemną placówkę, tym samym byli pierwszymi Ziemianami, którzy tam byli. Eksperymentowali tam z napędem jonowym. Isar jednak byli okrutni - prowadzili niewolnictwo i nie szanowali niczyich praw, jeśli chodzi o obywateli, nie było żadnej demokracji, jedynie władza typu oligarchijnego lub autarchia jednego dyktatora. Ich zniknięcie pozostaje nieznane, wielu przypuszcza że doszło do wojny porównywalnej z wojną jądrową, której skutki mogły być takie jak przewidywało wielu naukowców w XXI wieku naszej ery.

Trzecia cywilizacja i trzy wojny światowe

Inwazja wenusjan

Czas kosmicznego exodusu

Członkowie Paktu Słonecznego

Obecny status

Po stuleciach napadów i prób zniszczeń Terra jest obecnie jedną z najlepiej rozwijających się planet w Drodze Mlecznej. W czterdziestym piątym milenium udało się doprowadzić do stworzenia z niej metropolii, a przyroda tamtejsza współgra z obecną technologią, umożliwiając ludziom życie w wygodach i bez strachu o przyszłość.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki