FANDOM

Terra Dominiae
Terra/Ziemia/Earth/Земля
Astrografia
Region: Przestrzeń Solarna Drogi Mlecznej
Sektor: Sektor Solarium
Układ: Sol
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Słońce
Księżyce: 1 - Luna
Odległość od gwiazdy: 1 j.a.
Długość dnia: 23,9 ziemskiej godziny
Długość roku: 1 rok ziemski
Geografia
Typ: planeta stołeczna Ziemian
Promień: 6378 km
Wsp. Keplera: 1
Atmosfera: azotowo-tlenowa z dodatkiem licznych gazów
Klimat: mocno zróżnicowany - od pustyń lodowych do lasów równikowych
Temperatura: 22 °C
Grawitacja: 1 g
Dominujący krajobraz: lasy mieszane, pustynie
lasy równikowe, pustynie lodowe
góry, wyżyny
Woda: bezbarwna
Społeczeństwo i inne
Języki: wiele dialektów lokalnych, Wspólny
Rząd: Republika Zjednoczonej Ziemi
Ludność: Ludzie
Główne miasta: Nowy Jork, Chicago
Waszyngton, Warszawa
Paryż, Londyn
Moskwa, Stambuł
Pekin, Szanghaj
Tokio, San Francisco
Rio de Janeiro, Buenos Aires
Kapsztad, Canberra
Sydney
Przynależność: Republika Zjednoczonej Ziemi

Ziemia (po Wspólnemu Terra, po angielsku Earth, a po rosyjsku Земля) to ojczysta planeta ludzi, niewielka planeta, na której żyje ponad 25 miliardów "terran" i 1,5 miliarda obcych. Najnowsza technologia oraz moce typu psionika i magia pozwoliły na wytworzenie niebywałych budowli i rozwój miast, które pobudowały się wzdłuż i wszerz. Ludzi na powierzchni jest 10 miliardów, pod ziemią jest jakieś 2,5 miliarda, a reszta, czyli 12,5 miliarda mieszka na stacjach kosmicznych i na latających platformach.

Największymi aglomeracjami są eurazjatyckie Moskwa, Stambuł, Londyn, Tokio, Pekin i Szanghaj, a także amerykańskie BosWash. Urzędowo "stolicą Terry" jest Islandia, mała wyspa eurazjatycka na wschód od północnoamerykańskiej wyspy, zwanej Grenlandią. Ośrodki władzy znajdują się często w Reykjaviku, stolicy państwa Islandia.

Historia

Ziemia w 2020 roku zaczęła się rozwijać. Mieszkańcy obrali styl życia ekologiczny i tak żyli. Po Trzeciej Wojnie Światowej nabrało się wody przez ocieplenie klimatu, wskutek czego tamy i sztuczne wzniesienie całych lądów uniemożliwiło zalanie depresji. Pomimo walk między ziemskim, a połączonymi przymierzem marsjańskim i lunarnym rządem, ludzkość budowała swą planetę dalej.

Po pierwszym kontakcie wielu obcych odwiedzając Ziemię nie mogło się przestać zachwycać widokami i historią Terry. Wielu z przybyszy zamieszkało różnie. Podczas gdy dyplomaci zamieszkali w Londynie i Nowym Jorku, wojskowi ulokowali się w miastach radzieckich i chińskich, a kapłani studiujący religie staroterrańskie - na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Angielska wersja