FANDOM

Terra(Earth).jpg

Ziemia

Ojczysta planeta ludzi, a zarazem stolica Federacji Ziemi i Związku Terrańskiego jest wbrew pozorom w dobrym stanie. Szkody XX i XXI w. w przyrodzie zniknęły, a postęp technologiczny zmniejszył emisję dwutlenku węgla, dziurę ozonową i wielkość miast. Planeta była kilkukrotnie atakowana przez Państwo Anosorenckie, lecz nigdy nie została zajęta czy zbombardowana. Bitwy o Ziemię toczyły się w przestrzeni kosmicznej. Tylko podczas Pierwszej, Szóstej i Siódmej Bitwy o Unię wojska Zjednoczonych Imperiów były na powierzchni planety.

Na Ziemi istnieją takie narody, jak IV Związek Suwerennych Republik Regionów (nazwany tak, by kojarzył się ze zreformowaną, socjalkapitalistyczną formą Związku Sowieckiego), V Rzesza Niemiecka, Stany Zjednoczone Ameryki czy II Chińska Federacja Ludowa. Powstały też nowe, jak Republika Arabska, Republika Zjednoczonej Korei lub Socjaldemokratyczna Konfederacja Bałkańska (była Jugosławia).

Ziemia nie panuje od bardzo dawna nad całym Układem Słonecznym. Jest jednym z ośmiu państw członkowskich innego – Paktu Słonecznego. Obywatele Ziemi, Marsa czy Saturna należą do własnych państw planetarnych. Rząd Ziemi nazywa się Republiką Zjednoczonej Ziemi i ma władzę nad Ziemią, stacjami orbitalnymi i Księżycem, znanym też jako Luna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki