FANDOM

Zamek Tri Haj.jpg
Zamek Tri Haj na obrazie w budynku
Zamek Tri Haj
Data powstania: pierwsze milenium po Koniunkcji
Położenie: Między Górami Umnam, a Równiną Sjasańską
Funkcja: klasztor, zamek
populacja: 200 mnichów
Ważne miejsca: podziemna biblioteka klasztorna
Wysokość: 150 m
Długość: 200 m
Szerokość: 300 m
Twórca: grupka Adeptus Mechanicus, która stała się Zakonem Inżynierów
Przynależność: Zakon Inżynierów

Zamek Tri Haj (dawniej po Koniunkcji Threehill - Trójwzgórze. Na przestrzeni dziejów zmieniano nazwy na Freehill, Frihil, Frahal, aż w końcu dano obecną) to położony na Nukanii prastary zamek, założony przez Zakon Inżynierów, jedną z pozostałości pochodzącej ze świata Warhammer 40k organizacji Adeptus Mechanicus. Przechowano w nim wiedzę w postaci zwojów, dotyczącą zaawansowanej technologii i dawnej kultury Imperium Człowieka i Kultu Maszyny, z których pochodzili. Leży na górze złożonej z trzech czubów, unosząc się nad Równiną Sjasańską, która leży u wybrzeży Merki, kontynentu planety. Sam zamek leży u stóp Gór Umnam.

Tajemniczy klasztor i zamek w jednym od lat stanowił miejsce pełne mitów i sekretów. Jednocześnie kryli się w nim różni przestępcy polityczni, tak samo jak obecnie. W środku jego architektura przypomina cybergotyk, neogotyk i steamgotyk, z zewnątrz wygląda na normalny, gotycki zamek. Do niego prowadzi droga z doliny coraz wyżej lekko stomymi podejściami i wije się potem wzdłuż góry. Na końcu można jedynie wejść poprzez specjalne windy, stworzone również dla pojazdów.

Historia

Przybycie Adeptus Mechanicus i budowa

Świeżo po powstawaniu pierwszych planet narodziły się kolejne układy i planety. Jedną z takich planet była obecnie znana pod taką nazwą Nukania. Niegdyś żyzna i pełna wszelakich bogactw naturalnych, dzisiaj opustoszała i wyniszczona atomowym holokaustem, jaki wyrządziła tam wojna na atomówki. Stąd też jest nazwa tej planety, od nuklearnych głowic. Zatem w czasach, gdy kwitło życie na tym ciele niebieskim, powstawały pierwsze osady i budowle. Jedną z nich jest właśnie tenże zamek, skonstruowany przez Adeptus Mechanicus, w stylu gotyckim z zewnątrz.

Ponieważ wiele wiedzy popadło w zapomnienie po tamtym straszliwym wydarzeniu, w tak zwanej Erze Zagubionego Spadku, dawni kapłani maszyny i technomagowie zachowali tak wiele rzeczy, jak tylko to było możliwe. Zmienili się w Zakon Inżynierów, który zobowiązał się do trzymania w sekrecie wszelkich wynalazków, jakie posiadali. Karabiny laserowe, zmechanizowane farmy podziemne, klonowanie - wszystko to zachowali w ścisłym sekrecie w podziemnej bibliotece, pełnej różnych zwojów, systemów, maszyn oraz kodeksów spisanych zarówno w Niskim, jak i w Wysokim Gotyku.

Osady w pobliżu klasztoru

Wraz z powstaniem klasztoru zaczęły w okolicy powstawać różne miasta, głównie żyjące z handlu i roli. Ludzie przybywali tutaj znaleźć pomoc medyczną oraz duchową. W czasie Ery Zagubionego Spadku pozostali Adeptus Mechanicus przekształcili się na przestrzeni wielu setek lat ostatecznie w Zakon Inżynierów. Pod zamkiem schowano wiele rozmaitych technologii i zabezpieczono licznymi pułapkami i robotycznymi szkieletorami. Jednocześnie badano bardziej prymitywną i rozwijano z niej nowe style oraz gadżety. Władający zamkiem Tri Haj mnisi byli neutralni wobec wszelkiej polityki świata zewnętrznego, ale niejednokrotnie pomagali prześladowanym i poszukiwanym przez policje polityczne. Wiele razy dochodziło do oblężenia klasztoru, ale nigdy go nie zdobyto.

Apokalipsa nuklearna

Czas mijał, a Zamek przestał w końcu być potrzebny. Nadeszła era pary, po niej stali i elektryczności, doszło do rozwoju społecznego, a Tri Haj W czasie wojny nuklearnej mnisi oraz wielu mieszkańców schowało się tam aby ocaleć przed bombami. Przez 20 lat zapasy wystarczały, ale już 5 lat wcześniej pojawił się niedobór. Wobec tego postanowiono wysłać ekspedycję na te tereny, aby znaleźli miejsca pod założenie farm. Koniec końców po wielu walkach udało się to, a oprócz tego mieszkańcy odkryli, że przez całe pokolenie atomowa zagłada nie poczyniła aż tak wielkich szkód w środowisku jak to zakładali mnisi z Zakonu czy naukowcy poszczególnych państw.

Z czasem Nukania stała się częścią Rządu Nexusiańskiego, tym samym przybywający tam mieszkańcy wszechświata zwiedzali rozmaite miejsca. Paru z nich zaintrygował po jakimś czasie tajemniczy zamek na wzgórzu, z którego jak się okazało rozpościerał się widok na całą Równinę Sjasańską.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki