FANDOM

Zamek Arkerbarg.jpg
Zamek widoczny od strony miasta Walanna
Zamek Arkerbarg
Data powstania: pierwsze milienium po Koniunkcji
Położenie: Mitr Praimus, Góry Zębate
Funkcja: rezydencja szlachecka
populacja: 150 osób (przed sprzedażą rządowi), 2000 żołnierzy i 200 cywili (po sprzedanmiu rządowi)
Ważne miejsca: laboratoria, biblioteka, lochy, droga do dawnego kamieniołomu
Wysokość: 350 m
Długość: 675 m
Szerokość: 721 m
Twórca: pierwsi osadnicy
Przynależność: rząd Mitr Praimus

Zamek Arkerbarg (pierwotna nazwa: Anchorburg) - wielkie, marmurowo-granitowy zamek istniejący w Górach Zębatych na planecie Mitr Praimus, niedaleko dzisiejszego miasta Walanna, pierwotnie nazywane Archorstadt oraz nowego Arkerbargu położonego na północny wschód od budowli. MIejsce to zbudowane zostało przez niemieckich uciekinierów, których rzeczywistość była podobna do XIX wieku. Trafili tu wchodząc w jeden z licznych wówczas portali, który zamroził ich nieco nawet na długi czas. Gdy portal wypuścił ich na planetę, wspólnota jaka miała powstać sypała się. Przebywając w górach oraz nie mając domu podjęli decyzję o zamieszkaniu u źródeł rzeki.

Historia

Kamieniołom Anchor - początki

Uciekinierzy mieszkali kiedyś na Alasce, w Anchorage. Gdy doszło do Koniunkcji zabrali niezbędne rzeczy i uciekli przez portal. Spotkali się jednak z dylatacją czasu - minęło ponad 120 lat między ucieczką, a dotarciem na miejsce. Nie mogąc wrócić do zniszczonego domu osiedlili się w górach, żyjąc z rybołówstwa i sprzedaży marmuru oraz granitu wydobywanego w lokalnych kamieniołomach. Z czasem udało im się z drugiej połowy wydobywanych surowców stworzyć iście wspaniały zamek, samowystarczalny zresztą. Nazwano go Anchorburg, aby uczcić zniszczone przez przerażający kataklizm miasto skąd pochodzili.

Wraz z Erą Zagubionego Spadku zmieniały się nazwy. Miasto zmieniło nazwę na Walanna, a Archorburg - na Arkerbarg. Miano Anchorburga dostała też forteca na północny wschód od rezydencji możnowładcy, leżąca w drodze do innej osady, która stanowiła zejście z Gór Zębatych na niziny. Ludy nizinne i górskie nie pałały do siebie sympatią, toteż wynikła wojna. Miejscowość położona niedaleko fortecy stała się wkrótce jej częścią, więc miasto zyskało nazwę Arkerbarg, taką samą jak zamek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki