FANDOM

372845

Zaćmosłońce złowrogo oświetla Fantazję, sprawiając wrażenie dnia i nocy jednocześnie w Fantazji

Zaćmosłońce to jedyne znane słońce i w ogóle istniejąca gwiazda w międzywymiarze. Przypomina nasze słońce świecące na czerwono lub czasem też niebiesko[1], zawsze będące w zaćmieniu całkowitym i będące tak, jakby dochodziło zawsze do zjawiska znanych z Rzeczywistości białych nocy. Zaćmosłońce istnieje w międzywymiarze od niepamiętnych czasów, ale ani nie grzeje, ani nie zamraża krainy, więc jego działanie nadal pozostaje tajemnicą.

Badania uczonych i ich wyniki

Przez niezliczone tysiąclecia uczeni rozmaitych ras, od Starej do Nowej Ery usiłowali dowiedzieć się, czy i jak działa Zaćmosłońce, jak powstało i czy to ono sprawiło, że międzywymiar wygląda tak mrocznie oraz intrygująco. Badania niewiele jednak dawały, pozostawały więc zwykłe teorie naukowe. Niektórzy wierzą że to sztucznie stworzone 

Znaczenie dla międzywymiaru

Niebieskie Zaćmosłońce

Niebieskie Zaćmosłońce nad Fantazją

Nie wiadomo do końca po co Zaćmosłońce widzi nad całym międzywymiarem i kończy oświetlać teren na Polach Krańca Światła, przez co za górami na północ od nich zawsze panuje ciemność. Upiorna "gwiazda" będąca w położeniu jak podczas rzeczywistych białych nocy, wydaje się nieść chłód kiedy jest niebieskie i ciepło w czasie bycia czerwonym, jednak jak zwykle panuje tutaj temperatura około 22 stopni w skali Celsjusza.

Znaczenie w kulturze

Zaćmosłońce jest symbolem Sojuszu Wspólnego Fantazji, nieformalnego aliansu skierowanego w razie Barbarzyńców czy Aliansu Sług Hastadariusa przeciwko nim. Jest podzielone na czerwone i niebieskie, przedzielone srebrzystym mieczem z jelcami. Wiele poematów poświęconych jest temu ciału, jak również rozmaite kultury określają go jako Boga-Słońce Międzywymiaru czy choćby świecącą się planetę, znaną jako raj tak daleki że nie można w ogóle tam dotrzeć.

Ciekawostki

  • Nikt jeszcze nie podejmował próby dotarcia do Zaćmosłońca, nie ze względu na nieznany dystans między gruntem międzywymiaru a gwiazdą, ale przez brak funduszy i zbyt duży koszt.

Przypisy

  1. Ponieważ czas płynie tutaj inaczej przez 12 rzeczywistych dni jest międzywymiarowy dzień, a Zaćmosłońce jest czerwone, a 12 kolejnych - również, tyle iż gwiazda jest niebieska. Jednak jak jest po 12 czasu londyńskiego Zaćmosłońce zmniejsza swoją jasność, a jak po 24 - zwiększa. Powody takiego działania nie są znane badaczom do dzisiaj.