FANDOM

015. Healing
617852
Twierdza z lotu śmigłowcem
Zębata Twierdza
Data powstania: tysiące lat przed naszą erą (stara część),
2015-2016 (nowa część)
Położenie: w górach na granicy Znanej i Nieznanej Części wyspy Kraj
Funkcja: kwatera główna Frakcji Przemysława Przemkowskiego i jego samego
populacja: od kilkudziesięciu do kilkuset stałych mieszkańców, głównie służby i ochroniarzy
Ważne miejsca: Obserwatorium,
laboratorium,
lotnisko,
komnata sypialna Przemka
Wysokość: 250 m
Długość: 1500 m
Szerokość: 1000 m
Twórca: prawdopodobnie pierwsi ludzie lub jakaś nie-ludzka cywilizacja
Przynależność: Frakcja Przemka,
Przemysław Przemkowski

Zębata Twierdza - cud technologiczno-arkanistyczny, stworzony na bazie Mechanicznej Rezydencji ze świata gry Dishonored 2. Świetnie strzeżone przed intruzami dostęp znają jedynie przyjaciele i osoby najbardziej zaufane. Ci, którzy ją zaatakują zazwyczaj kończą w fosie pełnej piranii oraz rekinów, albo w kanałach pełnych specjalnie wyhodowanych szczurów żądnych zdechłego mięsa, nieważne czy ze zwierząt czy istot rozumnych[1]. Główne miejsce operowania Frakcji Przemka, a dawniej Hanzy Krajowej, zaś obecnie - jego nowo utworzonej grupy broniącej Fantazji przed zagładą.

Wygląd

Przypomina średniowieczną twierdzę wykonaną z granitu, marmuru, wapienia i cegieł w malowniczej górskiej dolinie. Wokół rośnie pełno kosodrzewin, ale pojedynczo uchowały się w tym klimacie sosny czy świerki. Z zewnątrz widać jednak kilka nowatorskich rozwiązań jak talerz do odbioru sygnału czy nadawania go, ale też małe lotnisko, drogi zrobione asfaltem czy nawet system obrony p-lot oraz zlokalizowane w okolicy okopy czy zautomatyzowane wieżyczki doskonale ukryte w całej okolicy mogące roznieść w proch nawet całą grupę armii.

Miejsca

Z racji swojego rozmiaru Zębata Twierdza ma dużo pomieszczeń. Można się w niej całkiem łatwo zgubić, ale też łatwo się zorientować w ich położeniu.

Poziom -3

Na trzecim poziomie poniżej parteru znajdują się: bunkier przeciwatomowy z którego można kontrolować całą akcję obrony placówki, lochy, gdzie więzi się każdego kogo schwytał Przemkowski lub którzy się mu jakoś narazili oraz wielka, niezwykle zaawansowana pralnia. Ponoć znajduje się tam tajne wejście do bunkra, zamknięte z obu stron.

  • Bunkier przeciwatomowy - w bunkrze przeciwatomowym Przemysław kieruje z sali misji poczynaniami swojego przymierza, ogląda testy nowego oręża, a w przypadku ataku dowodzi obroną Zębatej Twierdzy uprzednio umieszczając dzięki Arkanom i technologii wszystkie swoje meble i służących. To tam przechowywane są jego nekrońskie Labirynty Hipersześcienne.
  • Lochy - lochy to obskurne, straszne miejsce. Patrolują je zrobotyzowane szkielety uzbrojone w tarczę i miecz z zamontowanym na rękojeści i ostrzu pistoletem laserowym. Każdy kto jest wrogiem Przemka tam trafia. Więzienia są takie, iż nie dociera żadne światło, jedynie lampy na korytarzu się palą. W celach odgrodzonych mosiężnymi, przeciwpancernymi drzwiami nie ma ich, a więźniowie doświadczają okropnych męczarni spowodowanych brakiem jakiegokolwiek światła.
  • Pralnia - 

Poziom -2

Poziom -2 to poziom zawierający garaż pełen niezliczonych pojazdów lądowych oraz wyrzutnie głowic atomowych i taktycznych. Wyrzutnie są połączone z bunkrem przeciwatomowym i też odpowiednio zabezpieczone.

  • Garaż - 
  • Wyrzutnia głowic atomowych - 
  • Wyrzutnia rakiet taktycznych - 
  • Pomieszczenie maszyn przestawiających - 

Poziom -1

Pierwszy poziom poniżej parteru zawiera ogromną spiżarnię na wszelaką żywność, zawartą w tym chłodnię oraz specjalny tajny pokój, o którym wiedzą nieliczni. W nim Przemysław drukuje prawdziwe pieniądze, a nie jak wielu amatorów co to maluje kartki papieru na dany banknot. Prócz tego bije monety, ale co najlepsze - w każdej walucie. Ponadto zrobił tutaj też komputer, dzięki któremu ma nieograniczoną ilość pieniędzy na swojej karcie.

  • Spiżarnia - 
  • Chłodnia - 
  • Pokój do robienia pieniędzy - w tym niezwykle strzeżonym miejscu, zamkniętym przed cudzymi spojrzeniami Przemysław umieścił maszyny do tworzenia pieniędzy w formie banknotów, monet lub poprzez elektronikę. Nie są one podróbką lecz oryginałem. Często przez ich nadmiar daje swoim przyjaciołom, szczególnie Stanislausie i Serkowi, nie odmówi również Lwowskim u których ten ma dług wdzięczności, tak jak oni u niego.

Parter

Parter jest reprezentacyjną częścią twierdzy. To w niej przyjmuje swoich gości Przemek. Prócz holu reprezentacyjnego na zewnątrz jest też małe lotnisko z hangarami, plac główny, mury, ogrody botaniczne w których uprawiana jest wszelaka roślinność typu zboże, owoce, warzywa czy grzyby, mury oddzielające dolinę od reszty kompleksu razem z fosą pełną żarłocznych ryb oraz stajnie w których są rozmaite wierzchowce.

  • Plac główny - 
  • Mury - 
  • Ogrody botaniczne - 
  • Lotnisko - 
  • Hol reprezentacyjny - 
  • Stajnie - 
  • Fosa - 

Poziom 1

Poziom pierwszy to poziom przeważnie rozrywkowy. Zawiera salon klubowy z profesjonalnym barkiem, automatami oraz stołem bilardowym, kręgielnię, kaplicę poświęconą wszystkim wyznaniom, salę gimnastyczną, a także pokój przesłuchań zwany też katownią.

  • Salon klubowy - 
  • Kręgielnia - 
  • Katownia - 
  • Kaplica - 
  • Sala gimnastyczna - 

Poziom 2

Poziom 2 zawiera bogato urządzone pokoje gościnne, salę ćwiczebną do trenowania szermierki, połączoną ze strzelnicą do ćwiczenia strzelania i walki na polu bitwy oraz olbrzymi arsenał w którym są nawet bomby memowe, spamowe, nuklearne czy kwantowe - jednym słowem prócz karabinów i pistoletów są też potężne narzędzia masowej zagłady.

  • Pokoje gościnne - 
  • Sala ćwiczebna - 
  • Strzelnica - 
  • Arsenał - 

Poziom 3

Poziom numer 3 obejmuje jadalnię, kuchnię oraz bibliotekę, jak również ogromną ilość pokoi służb, z których na jednego przypada 50 metrów kwadratowych. Każdy ma własną łazienkę, kuchnię, gabinet oraz pokój gościnny z kanapą mogącą być dwuosobowym łóżkiem.

  • Jadalnia - 
  • Biblioteka - 
  • Kuchnia - 
  • Pokoje służby - 

Poziom 4

Poziom czwarty to kondygnacja zawierająca salę obrad Frakcji, pracownię będącą gabinetem przyjmującym gości, pokoik dla ukochanego towarzysza podróży Przemka, Smąriusza oraz elektrownię z potężnymi generatorami. Z tyłu biurka w którym siedzi Przemysław Przemkowski są drzwi ze schodami prowadzącymi na poziom 5, osobiste pokoje pana twierdzy.

  • Sala obrad - 
  • Pracownia - 
  • Elektrownia - 
  • Pokój Smąriusza - 

Poziom 5

Poziom 5 podzielony jest w całości prywatnymi komnatami Przemka. Dostać się tam można tylko za pomocą marmurowych schodów. Nawet służba nie ma tam prawa wstępu, a drzwi na schody do najwyższych komnat są zawsze zamknięte na cztery spusty. Ponoć jest tam zlokalizowana drabina prowadząca do komnat sypialnych. Klucz posiada jedynie Przemek oraz Smąriusz.

  • Obserwatorium - 
  • Gabinet - 
  • Laboratorium - 
  • Łazienka Przemka - 
  • Komnata sypialna Przemka - 

Ciekawostki

  • Zębata Twierdza ma nawet własny herb. To połączeniu symbolu Skitarii z Marsa, frakcji z uniwersum Warhammer 40,000 w lewej górnej części tarczy; Ultramarines w prawej górnej, Gwiazdy Welffa na złotym tle w prawej dolnej oraz flagi Romanowów z zieloną, pięcioramienną gwiazdą na środku w lewym dolnym rogu. Herb ten ma złote obramowanie, a na fladze widnieje na niebieskim tle.
  • W dolinie Zębatej Twierdzy można znaleźć wiele zwierzyny łownej i potworów, szczególnie tych rzadkich, jak oszluzgi, krwiopuszcze, szkielety czy kościeje.

Przypisy

  1. Plotki głoszą o gorszych rzeczach, między innymi o nabijaniu na pobliskim cmentarzu na pal wszystkich tych, których Przemysław zabił lub których kazał zabić. Niektórzy nazywają to miejsce Palowym Cmentarzem, ale nie wiadomo, czy takie miejsce istnieje.