FANDOM

„Wymiar SPORE Nexus, inaczej zwany skrótowo Nexusem jest bazą wypadową Państw Nexusa oraz wieloświatem, kontrolowanym przez imperatora Arcturusa Lwowskiego. Wielokrotnie atakowany i atakujący wymiar CreepyTown jest obecnie terenem walk Wojny CreepyTown”
―Notatka z Lexicanum Fantasia, czyli przewodnika po Fantazji
Anubis.ogg
Wymiar SPORE Nexus - rzeczywistość, w jakiej znajduje się całe Imperium Nexusa, sterowane przez Arcturusa Lwowskiego. Główny wymiar Koalicji Nexusa i rodzimy dla Nexusian, to tutaj znajdują się wszystkie ośrodki władzy centralnej Wielkiego Układu. To tam stykają się wszystkie jego fikcje, fanony, rzeczy jakie lubi i inne tego typu rzeczy. Można więc śmiało stwierdzić, że to miejsce jest niczym innym, jak tylko jego wyobraźnią. Tworzone to wszystko jest przy pomocy trzech serii gier wydanych przez Electronic Arts - Simcity, SPORE oraz The Sims. Pierwsza pomaga mu budować miasta, druga tworzyć swoje imperium wzdłuż i wszerz, trzecia zaś - tworzyć rodziny, należące do tegoż wymiaru. Jeden z najbardziej istotnych wymiarów w całej Fantazji.

Historia

Wymiar przed osadzeniem na tronie był pogrążony w chaosie wojen, plag i klęsk żywiołowych. Jednolity rząd rozpadł się w wyniku zbyt wielkiego terytorium kontroli. Dopiero 21 grudnia 2012 roku Arcturus Lwowski przejął władzę nad Imperium Nexusa, rozpoczynając Wielką Krucjatę, celem unifikacji wymiarów. Do 2014 roku zjednoczył blisko 70 procent, a w połowie tegoż roku jedynie 5 procent pozostała niezależna. Ostatecznie Imperium ograniczyło się podczas walk do rdzenia i założyło liczne państwa czy rządy marionetkowe. Władza imperatora i Wielkiej Rady jednak ustanowiła w całej nowo uformowanej Wspólnocie Nexusa nową, silniejszą erę. Powstanie Wspólnoty sprawiło, że Imperium nie było już jedynym państwem pod władzą imperatora Imperium, teraz koronowanego jako wszechmonarchy całego Nexusa, stając się monarchą federacji.

W 2015 roku rzeczywistej miary Wspólnota rozpoczęła kolonizację innych wymiarów. Przekraczając bariery podbiła niektóre wrogie państwa, albo im pomogła. Wyjątkowo wielkim zagrożeniem okazały się organizacje z MWŚ Wiki. W wyniku długotrwałych utarczek nowo powstała Koalicja, wraz ze Wspólnotą rozpoczęła na pełną skalę Wojnę CreepyTown. Po jej stronie stanęły silne narody Nexusa oraz wiele grup z innych wymiarów. Wkrótce uformowały się kierowane przez głównych Wikian z MWŚ Wiki Przymierze CreepyTown oraz Państwa Nexusa kierowane przez wszechmonarchę-imperatora Arcturusa "CreationKeeper" Lwowskiego.

19 czerwca 2016 roku zakończyła się Wielka Krucjata Nexusiańska. Podczas przemowy do ludu Lwowski zapowiedział kontynuowanie wojny z wrogami, którzy nie wliczali się do niej a także zapowiedział eksterminację reszty wrogich państw w ciągu dwóch dekad. Dzisiaj jest to wymiar błyskawicznie rozwijający się, targany atakami Przymierza oraz stanowiący jeden z najważniejszych w całym uniwersum marzeniowym.

Charakterystyka

Wymiar przypomina tak naprawdę znany na wszechświat - jest grawitacja, powietrze na niektórych planetach, próżnia... to dokładne odwzorowanie znanego nam wszechświata, z tą różnicą, że historia jest inna w wielu miejscach. Co prawda istnieją wyjątkowe uniwersa, ale są one tak naprawdę rzadkością - wymiar SPORE Nexus jest zdominowany przez wszechświaty podobne do naszego. Mieszkańcy tegoż wymiaru to niemal w całości Nexusianie, lecz istnieją enklawy niektórych z ras nie będących w otwartym konflikcie zbrojnym wobec Państw Nexusa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki