FANDOM

„Jeśli wpadniesz w ich łapy, to wszystko powiesz. Nieważne jaką masz wolę, oni Ciebie złamią. Patrzą zawsze i wszystko wiedzą. Uważaj co myślisz, mówisz lub robisz.”
―Szpieg Przymierza Bermudiańskiego o Wszechpolicji.
Symbol Wszechpolicji Nexusa
Symbol Wszechpolicji Nexusa
Wszechpolicja Nexusa
Twórca/Twórcy Arcturus Lwowski
Dokument ustanawiający Ustawa o Służbach Wywiadowczych
Stworzone na podstawie Policja Wolności i Suwerenności (FreSoverPolice)
Lider Arcynadkomisarz Urs Matasariowicz
Wybitni członkowie Urs Matasariowicz
Pierwszy lider Urs Matasariowicz
Kwatera główna Pałac Nexusa
Naczelny wódz Arcynadkomisarz
Stolica/główna siedziba Pałac Nexusa
Strefa wpływów Państwa Nexusa
Powiązania Państwa Nexusa (przynależność)
Data założenia 13.01.2013 (jako Policja Wolności i Suwerenności)
Data reorganizacji 14.08.2014 (we Wszechpolicję)

Wszechpolicja Nexusa - organizacja, działająca w Państwach Nexusa, poczynając od Imperium. Jej zadaniem jest wyłapywanie wszelkich Wrogów Ludu, czyli każdego, kto chce obalić imperatora Arcturusa Lwowskiego, wliczając w to członków Pierwszego Blasku i Przymierza Bermudiańskiego, ale też i innych Wielkich Graczy Nieskończonej Wojny, przyjaznych frakcji oraz największego z wrogów - Aliansu Sług Upadłego Pierwszego. Zwierzchnikiem jest sam wszechmonarcha, który kieruje działaniami grupy. Obecnie arcynadkomisarzem, a więc liderem organizacji jest Urs Matasariowicz.

Grupa dopuściła się licznych zbrodni wojennych, między innymi ludobójstwa, czy hekatomby; palenia na stosie, umieszczanie w gettach, enklawach i rezerwatach lub stała inwigilacja. Pełnią podobną funkcję do Policji Myśli z Oceanii, ale na większą skalę, z bardziej zaawansowaną technologią, a celem zaś jest również uniemożliwienie wywołania wojny domowej w Nexusie, obalenia wszechmonarchy-imperatora, albo też przechwycenie wszelkich szpiegów na terenie Państw.

Historia

Początki istnienia Wszechpolicji Nexusa wiążą się niewątpliwie z falą sukcesów Imperium, a więc gdzieś w styczniu 2013 roku. Lwowscy wiedzieli, że ich władza, nawet gdyby była absolutna, nie miałaby najmniejszych szans się utrzymać tak długo. Potrzebowali więc specjalnej instytucji podobnej do policji politycznej, ale bardziej zajmującej się takimi rzeczami jak rozmaite wywiady i kontrwywiady. Dlatego postanowiono założyć Wszechpolicję, a jej celem było tak naprawdę kontrola społeczeństwa przez rząd[1]. Tak więc wszyscy, którzy byli jej członkami pełnili de facto funkcję oczu i uszu Parlamentum[2] i wszechmonarchy. Przez następne lata organizacja wyłapywała każdego kto działał jako szpieg lub też terrorysta, a wraz z odkryciem Centrum do ich zadań doliczono niszczenie kultów plagiatyzacji[3].

Struktura

Na czele Wszechpolicji stoi Arcynadkomisarz, bezpośrednio podległy wszechmonarszej rodzinie i kanclerzowi jednocześnie. Jest on szefem organizacji, podlegają mu bezpośrednio Egzekutorzy. Każdy z nich rządzi w danym państwie lub regionie grupą o rozmaitej liczebności, często liczącą 10 tak zwanych Dywizji. Dywizje liczą jakieś 4 tuziny członków, czyli 48 osób[4]. Dywizją dowodzą Wiceegzekutorzy, którym kolejno podlegają Pułkownicy, im Kapitanowie, a tym - Komisarze. Najniższą rangą jest Szeregowy (odpowiednik posterunkowego w nexusiańskiej policji), dalej między Komisarzami - będącymi odpowiednikami porucznika w Armii Nexusa - stopnie są takie same jak w normalnej policji.

Wszechpolicja Nexusa ma doskonale rozbudowaną siatkę pomocników i konfidentów, ponieważ trzymają się hasła że informacja zapewnia potęgę. Nie bez powodu więc chronią ich oraz robią co mogą, aby nie stracić nad nimi kontroli. Łapówki, zastraszanie, propaganda, głoszenie haseł godnych najlepszych idealistów - wszystko to ich metody. Nie przebierają nigdy w środkach, a podczas przesłuchań zachowują się jak Gestapo i NKWD razem wzięte.

Pracownicy Wszechpolicji

Przypisy

  1. Choć prawnie zakazywano szpiegowania, podsłuchiwania oraz wszelkich innych działań zagrażających wolnościom obywatelskim, chyba że osoba popełniła wykroczenie lub zagrażają jej bandyci.
  2. Parlament najpierw Wspólnoty, a potem całych Państw.
  3. Polega na wierze w jedyne bóstwo - Hastadariusa - oraz odprawianiu obrzędów obfitujących w liczne robienie plagiatów.
  4. Więc 10 Dywizji to 480 osób. Największa grupa - Dywizja Imperialna Nexusiańska - liczy 25 Dywizji, a więc 1200 osób.