FANDOM

„Światu dajmy pokój!”
―motto Wspólnoty
Flaga Imperium
Wielka Flaga Wspólnoty Nexusa
Wspólnota Nexusa
Typ władzy sfederalizowana monarchia konstytucyjna
Waluta każde państwo ma własną, wspólną jest rubel nexusiański
Twórca/Twórcy Arcturus Lwowski,

Lanedilia Lwowska, Ora Jano

Konstytucja Wielka Księga Wszelkich Zasad
Stworzone na podstawie Arcyimperium Nexusa
Lider wszechmonarcha Nexusa
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski (wszechmonarcha, szef państwa),

Lanedilia Lwowska (wszechmonarchini, szefowa wywiadu i kontrwywiadu), Ora Jano (kanclerz, szef rządu)

Wybitni członkowie Arcturus Lwowski (wszechmonarcha),

Lanedilia Lwowska (szefowa wywiadu i kontrwywiadu), Ora Jano (kanclerz)

Pierwszy lider Arcturus i Lanedilia Lwowscy
Kwatera główna Pałac Nexusa
Naczelny wódz wszechmonarcha, kanclerz
Organ ustawodawczy Parlamentum, Senatorum, Prezydium
Organ sądowniczy Trybunał Konstytucyjny
Organ wykonawczy Wszechmonarcha, Kanclerz
Stolica/główna siedziba Pałac Nexusa
Strefa wpływów Nexus
Język Nexusiański, wspólny, ponadto wiele innych i regionalne
Religia Kościół Simowy, Wiara Nexusiańska, Wieczny Ogień, prawosławie, Melitele, Wielkie Słońce
Święta narodowe 24 grudnia - Dzień Początku Wielkiej Krucjaty, 19 czerwca - Dzień Zakończenia Wielkiej Krucjaty
Hymn Międzynarodówka
Powiązania Armia Nexusa,

Koalicja Nexusa (sojusznik), Wielki Układ (członek, razem z Koalicją - jego założyciel)

Data założenia 2015

Wspólnota Nexusa - organizacja zrzeszająca wszystkie państwa Nexusa w formie pełnoprawnych członków lub lenników, panuje tutaj quasi-feudalny ustrój, ideologią panującą jest socjalizm, co stoi trochę w sprzeczności z ustrojem, gdyż jest to monarchia konstytucyjna. Razem z organizacją zrzeszającą wojska Nexusa - Koalicją - jest założycielem Państw Nexusa, znanych też jako Wielki Układ. Wspólnota zajmuje się polityką i ekonomią Państw, a wewnątrz dba o rozwój mentalny i podtrzymywanie pokoju zaprowadzonego przez Wielką Krucjatę Nexusiańską.

Ustanowiono ją w 2015 roku, to ona pierwotnie miała być Wielkim Graczem w wielkiej grze politycznej, jaką jest Nieskończona Wojna. Jednym z nielicznych członków tej organizacji, któzy reprezentowali ją podczas wstąpienia do wspólnoty cywilizacji Fantazji był sam wszechmonarcha Wspólnoty - Arcturus Lwowski, który służył w 110. Regimencie Ochotniczym w Centralii jako zastępca generała Jenshasona, potem będąc jednym z dziewięciu dezerterów stojących za buntem w nim, tuż pod sam koniec Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej. Stolica Wspólnoty, podobnie jak i Koalicji znajduje się w sztucznym wymiarze, zwanym Pałacem Nexusa.

Geografia

Wspólnota Nexusa, tak jak jej mieszkańcy, jest bardzo zróżnicowana. Jedne tereny są zaśnieżone, inne pełne piasku, a jeszcze inne - silnie zurbanizowane. Zgodnie ze statutem Parlamentum popartym przez wszechmonarchę obowiązuje też Akt o Ochronie Przyrody i Różnorodności Krajobrazowej, zapewniając tym samym ochronę przyrody oraz zabytków, podobną do rzeczywistego UNESCO czy Czerwonej Księgi. Choć niektóre tereny są bogate w minerały to mogą one być przez to parkami narodowymi.

Historia

Koronacja Arcturusa Lwowskiego

Niejako historia Wspólnoty sięga czasów koronacji Arcturusa Lwowskiego na imperatora Imperium Nexusa. Było to 21 grudnia 2012. Po trzech dniach fetowania koronowania niespełna 15-letniego monarchy 24 grudnia, to jest na Wigilię Bożego Narodzenia ogłoszono rozpoczęcie Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej. Jej celem było ponowne zjednoczenie Nexusa i zaprowadzenie nie Arcyimperium a wspólnoty mającej na celu zaprowadzić po trzech stuleciach bezustannych walk pokój, porządek oraz stabilne rządy.

Wielka Krucjata

Okres od 24 grudnia 2012 roku do 19 czerwca 2016 można uznać śmiało za okres wielkich walk i fenomenalnych bitew między Osią Antynexusiańską, a Koalicją która przerodziła się we Wspólnotę. Rozpoczął ją imperator atakując oraz zajmując wiele niezależnych planet na granicy ze swoim mocarstwem.

Ekonomia

Stosunki dyplomatyczne

Ciekawostki

  • Wspólnota posiada mundury, kulturę i modę z XVIII, XIX oraz XX wieku, ale technologia daleko wykracza poza ten wiek, prześcigając ten ostatni nawet o milenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki