FANDOM

„Światu dajmy pokój!”
―Motto Wspólnoty.
Flaga Imperium
Wielka Flaga Wspólnoty Nexusa
Wspólnota Nexusa
Typ władzy sfederalizowana monarchia konstytucyjna
Waluta każde państwo ma własną, wspólną jest rubel nexusiański
Twórca/Twórcy Arcturus Lwowski,
Lanedilia Lwowska,
Ora Jano
Konstytucja Wielka Księga Wszelkich Zasad
Stworzone na podstawie Arcyimperium Nexusa
Lider wszechmonarcha Nexusa
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski (wszechmonarcha, szef państwa),
Lanedilia Lwowska (wszechmonarchini, szefowa wywiadu i kontrwywiadu),
Ora Jano (kanclerz, szef rządu)
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski (wszechmonarcha),
Lanedilia Lwowska (szefowa wywiadu i kontrwywiadu),
Ora Jano (kanclerz)
Pierwszy lider Arcturus i Lanedilia Lwowscy
Kwatera główna Pałac Nexusa
Naczelny wódz wszechmonarcha, kanclerz
Organ ustawodawczy Parlamentum, Senatorum, Prezydium
Organ sądowniczy Trybunał Konstytucyjny
Organ wykonawczy Wszechmonarcha, Kanclerz
Stolica/główna siedziba Pałac Nexusa
Strefa wpływów Nexus
Język Nexusiański, wspólny,
ponadto wiele innych i regionalne
Religia Kościół Simowy,
Wiara Nexusiańska, Wieczny Ogień, prawosławie,
Melitele, Wielkie Słońce
Święta narodowe 24 grudnia - Dzień Początku Wielkiej Krucjaty,
19 czerwca - Dzień Zakończenia Wielkiej Krucjaty
Hymn Międzynarodówka
Powiązania Armia Nexusa,
Koalicja Nexusa (sojusznik),
Wielki Układ (członek, razem z Koalicją - jego założyciel)
Data założenia 2015

Wspólnota Nexusa - organizacja zrzeszająca wszystkie państwa Nexusa w formie pełnoprawnych członków lub lenników, panuje tutaj quasi-feudalny ustrój, ideologią panującą jest socjalizm, co stoi trochę w sprzeczności z ustrojem, gdyż jest to monarchia konstytucyjna. Razem z organizacją zrzeszającą wojska Nexusa - Koalicją - jest założycielem Państw Nexusa, znanych też jako Wielki Układ. Wspólnota zajmuje się polityką i ekonomią Państw, a wewnątrz dba o rozwój mentalny i podtrzymywanie pokoju zaprowadzonego przez Wielką Krucjatę Nexusiańską.

Ustanowiono ją w 2015 roku, to ona pierwotnie miała być Wielkim Graczem w wielkiej grze politycznej, jaką jest Nieskończona Wojna. Jednym z nielicznych członków tej organizacji, którzy reprezentowali ją podczas wstąpienia do wspólnoty cywilizacji Fantazji był sam wszechmonarcha Wspólnoty - Arcturus Lwowski, który służył w 110. Regimencie Ochotniczym w Centralii jako zastępca generała Jenshasona, potem będąc jednym z dziewięciu dezerterów stojących za buntem w nim, tuż pod sam koniec Wojny o Pokój na Gai Bermudii. Stolica Wspólnoty, podobnie jak i Koalicji znajduje się w sztucznym wymiarze, zwanym Pałacem Nexusa.

Geografia

Wspólnota Nexusa, tak jak jej mieszkańcy, jest bardzo zróżnicowana. Jedne tereny są zaśnieżone, inne pełne piasku, a jeszcze inne - silnie zurbanizowane. Zgodnie ze statutem Parlamentum popartym przez wszechmonarchę obowiązuje też Akt o Ochronie Przyrody i Różnorodności Krajobrazowej, zapewniając tym samym ochronę przyrody oraz zabytków, podobną do UNESCO czy Czerwonej Księgi. Choć niektóre tereny są bogate w minerały to mogą one być przez to parkami narodowymi.

Historia

Koronacja Arcturusa Lwowskiego

Niejako historia Wspólnoty sięga czasów koronacji Arcturusa Lwowskiego na imperatora Imperium Nexusa. Było to 21 grudnia 2012. Po trzech dniach fetowania koronowania niespełna 15-letniego monarchy 24 grudnia, to jest na Wigilię Bożego Narodzenia ogłoszono rozpoczęcie Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej. Jej celem było ponowne zjednoczenie Nexusa i zaprowadzenie nie Arcyimperium a wspólnoty mającej na celu zaprowadzić po trzech stuleciach bezustannych walk pokój, porządek oraz stabilne rządy.

Wielka Krucjata

748064

Czołg Imperium Nexusa podczas Wielkiej Krucjaty.

Okres od 24 grudnia 2012 roku do 19 czerwca 2016 można uznać śmiało za okres wielkich walk i fenomenalnych bitew między Osią Antynexusiańską, a Koalicją która przerodziła się we Wspólnotę. Rozpoczął ją imperator atakując oraz zajmując wiele niezależnych planet na granicy ze swoim mocarstwem. Początkowo zaczął przegrywać, ale odpowiednie machinacje w celu znalezienia sobie silnych sojuszników wyrównały szanse. Wkrótce wprowadzono tak zwaną Taktykę Donbaską. Jej celami były:
  • Wywołanie niepokojów w państwie, jakie było celem.
  • Ukryte sponsorowanie ruchów separatystycznych, anarchistycznych oraz wszelkich antyrządowych.
  • Doprowadzenie do osłabienia armii poprzez wewnętrzne czystki.
  • Rozpoczęcie wojny z osamotnionym, izolacjonistycznym i podzielonym krajem.

Taktyka ta sprawdziła się przez ponad rok, aż dopóki w roku 2014 okazała się niemożliwa do zrealizowania. Dlatego przestawiono się na Doktrynę Arkturiańską - wojnę hybrydową. Od tamtej pory łączenie elementów wojny manewrowej i pozycyjnej, cybernetycznej, partyzanckiej oraz propagandowej. Od tamtej pory tak toczy wojny Wspólnota, Koalicja i Stalkerzy połączeni w Wielki Układ. Wielka Krucjata też się tak odbywała, ale taktyka ta była stosowana dosyć rzadko - Wspólnota uzyskała główny prym w niej i 19 czerwca ogłoszono po pokonaniu ostatniego kraju antyarkturiańskiego koniec Wielkiej Krucjaty.

Wojna Bermudiańska

Shoot by saturnoarg-d36f2p0

Siły Przymierza Bermudiańskiego atakują pozycje sił Wspólnoty podczas operacji "Karty na stół".

Nie trwał długo okres pokoju - 13 grudnia 2015 roku Netrolle i Imperium Nexusa dokonały obustronnej agresji. W tamtym czasie Wielka Krucjata Nexusiańska wyraźnie była już na ostatniej prostej i nikt nie wątpił w wygraną unifikacyjnej frakcji. Do czasu bitwy pod Alicetown siły Wspólnoty nie opowiedziały się jawnie za Imperium, które było ważnym członkiem. W obliczu przegranej wszystkie frakcje Wspólnoty i Koalicji stanęły razem z nim w jednym szeregu i w chwalebnej bitwie o Ortę przy pomocy bomby memowej zdołały pokonać siły nieprzyjaciela w iście epickim starciu. Przez następne lata wojna nie toczyła się na terenie Wspólnoty, najbliżej jednak na podarowanej Stalkerom Wyspie Afenetreti. Wiele razy siły usiłowały sforsować linię brzegową, ale nigdy nie zdobyły przyczółka.

Jednakże w roku 2019 Przymierze, przytłoczone kapitulacją Piekła oraz Federacji, a raczej ich metropolii zmuszone było przeprowadzić natychmiastowe działania. Postanowiło więc przypuścić zmasowany atak pod kryptonimem "Karty na stół", aby osłąbić siły wroga. Atak był tak nagły iż siły dzięki temu zajęły połowę Płaskowyża w ciągu pierwszych dwóch dni, a w apogeum zdobyczy dotarli pod wymiar SPORE Nexus i sam Pałac Nexusa. Jednak zostali odparci, wysokim kosztem. Wspólnotę nawiedził spory kryzys ekonomiczny oraz niepokoje społeczne. Wiele wymiarów przeżywało okres pauperyzacji. Niepokoje społeczne wstrząsnęły też stolicą Imperium Nexusa - Arcturusem.

Powojenny kryzys i narastająca potęga Lwowskiego

W wyniku kryzysu na dekadę cały region zmagał się ze Straceńcami oraz innymi potworami, jak również promieniowaniem na kilku polach bitew. Ponad 35% mieszkańców przymierało głodem, a bezrobocie sięgnęło 20% w całym Układzie, z czego aż 60 z tego w samej tylko Wspólnocie. Taki stan utrzymywał się aż do 2040 roku, kiedy to prezydent gospodarki Imel Karow postanowił przeprowadzić głęboką reformę ekonomiczną, która miała na celu socjalne wsparcie o wiele większe niż dla bezrobotnych, ułatwienie w znalezieniu miejsc pracy oraz wybudowanie dodatkowych miejsc pracy dla młodych.

Skutki kryzysu były odczuwalne również w Armii Nexusa - zaczęło brakować wielu doświadczonych żołnierzy, sprzęt zaczął być przestarzały. Wobec tego prezydent spraw wojskowych Karo X-4 podał się do dymisji, a zastąpił go były admirał 14. Armady Międzywymiarowej ze Wschodnich Pustkowii Heromez Rato. Zreorganizował wojsko poprzez swobodny handel rozmaitymi licencjami. Inżynierowie na przykład wprowadzili kilka nowoczesnych rozwiązań w starym akzjańskim bombowcu PeLo-24, budując go na w miarę nowoczesną maszynę i nazywając go TFB-43 "Fenix".

Lwowski jako lider Sojuszu Wspólnego Fantazji

Arcturus Lwowski jako lider Sojuszu Wspólnego Fantazji w swoim mundurze galowym.

Tymczasem na lidera Panteonu Twórczego został wybrany Arcturus Lwowski. Z czasem zdołał zostać nowym Mistrzem Rycerzy Wielkiego Pokoju, a więc prawą ręką samego Farlicka. Niedługo też zdołał zostać Wielkim Kanclerzem Forum Fantasia. Nigdy wcześniej nie było tak, aby jedna osoba przejęła władzę nad całym Centrum. Władzę honorowo przejął dawno temu Farlick, ale nigdy nie było faktycznego władcy.

Wojna o Fantazję

W roku 2050 Lwowski, formując wiele lat wcześniej przy pomocy Układu, Unii, Templariuszy Solariańskich, Prawdy oraz Triumfu Akzjany Sojusz Wspólny Fantazji rozpoczął długo oczekiwaną serię wojen celem zniszczenia Aliansu Sług Hastadariusa. W tym celu najpierw poprowadził siły do umocnienia się na Szahrandusie, a potem rozpoczął kolejno zajmowanie coraz to więcej ziem. Wkrótce zdecydował się przeprowadzić Wojnę o Fantazję, będącą ostatecznym ciosem dla sił Sług. Wygląda na to że te działania zmienią nie tylko północ Fantazji, ale też cały znany wieloświat.

Ekonomia

Gospodarka Wspólnoty, jak i wszystkich państw nexusiańskich jest gospodarką mieszaną, której najbliżej do radzieckiej Nowej Polityki Ekonomicznej. Funkcjonuje rynek kapitalistyczny w połączeniu ze sporym wsparciem socjalnym dla mieszkańców, jeśli chodzi o artykuły spożywcze. Jednak za dodatkowy zapas należy zapłacić. Ekonomia Wspólnoty przede wszystkim opiera się na rozwoju rolnictwa w słabo rozwiniętych regionach, przemysłu w średnio i usług w bardzo rozwiniętych miejscach. Od zakończenia Wojny Bermudiańskiej tak jak reszta Państw znalazła się w głębokim kryzysie gospodarczym, czemu towarzyszyło bankructwo rozmaitych koncernów i zakładów pracy, a także nagły wzrost bezrobocia. Mimo to do 2040 roku zdołano ułagocić kryzys, a w czasie Wojny o Fantazję pozostaje już tylko cieniem starych waśni.

Ciekawostki

  • Wspólnota posiada mundury, kulturę i modę z XVIII, XIX oraz XX wieku, ale technologia daleko wykracza poza te wieki, prześcigając ten ostatni nawet o milenia.