FANDOM

Flaga Wspólnoty Gwiezdnej
Flaga Wspólnoty Gwiezdnej
Wspólnota Gwiezdna
Typ władzy monarchia konstytucyjna (centralna władza imperatora, regionalna lokalnych liderów)
Waluta Wspólny Dukat Gwiezdny
Twórca/Twórcy Liga Lasian
Dokument ustanawiający Wielka Kodyfikacja Gwiezdna
Konstytucja Wielokonstytucja
Stworzone na podstawie projekt nieudanej wspólnoty postkoniunkcjalnej
Lider Imperator, Główny Kanclerz
Przywódca/Przywódcy Imperator
Wybitni członkowie Liga Lasian i jej ród, Tezusz Figt
Pierwszy lider Imperator Liga Lasian
Ostatni lider Rada Regencyjna
Kwatera główna Stolica Nexusa
Naczelny wódz Imperator
Organ ustawodawczy Wielki Senat
Organ sądowniczy Trybunat Egzekucyjny
Organ wykonawczy Imperator, Gabinet Ministrancki
Stolica/główna siedziba Stolioca Nexusa
Strefa wpływów Nexus
Język Wspólny
Hymn Razem zwyciężymy wrogów
Powiązania Łowcy Chaosu, Zakon Arkanistów
Data założenia 526.M11 - w wyniku Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej
Data fragmentacji 091.M15 - w wyniku podziału na Wspólnotę oraz Rzeszę Nexusiańskie. Schizma zapoczątkowała Wojnę Domową Wspólnoty

Wspólnota Gwiezdna była pierwszą formą wspólnoty całego znanego Nexusa. Założyła ją pochodząca z jednej z planet kobieta-rycerz Liga Lasian, przyjmując tytuł imperatora. Państwo to było mocno podzielone - rozmaitymi terenami władali lokalni władcy, podlegli innym, a najważniejsi byli pod władzą monarchy Wspólnoty. Stolicą była zmodyfikowana mocno planeta, która w miarę rozrastania się miast ogarnęła prawie cały swój system gwiezdny. To miejsce otrzymało miano Stolicy Nexusa, aczkolwiek wkrótce zasłużyła na nią dzisiaj cała sztuczna galaktyka, która stanowi centrum. Przeniesiono ją do miejsca, gdzie stykały się najważniejsze astroszlaki kupieckie.

Historia

Era Zagubionego Spadku i Chaos

Początków próby stworzenia Wspólnoty należy szukać w czasach Ery Zagubionego Spadku. Próbowano wtedy sklecić wielką wspólnotę wszystkich systemów oraz galaktyk, ale utrata możliwości kontynuowania działalności zaawansowanej technologii oraz przede wszystkim niemożliwość astrokomunikacji sprawiła, że wiele z tej wiedzy trzeba było zapieczętować w techkryptach. Co gorsza pojawili się przedstawiciele Ładu i Chaosu. Obie frakcje spotkał ten sam los i zmuszone były do rozpadu na rozmaite plemiona. Ostatecznie ideologia Ładu przepadła, jak również wypaczeniu całkowicie uległy jego rasy. Wskutek tego później powstała Wielka Anarchia, nazywana zamiennie we współczesnych czasach oraz epokach po Erze Zagubionego Spadku - Chaosem.

Pierwsza jako taka wspólnota powstała wraz z jej proklamacją przez Ligę Lasian, która okrzyknęła się imperatorem, ogłosiła w Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej powstanie rządu nexusiańskiego oraz Konstytucji Wspólnej, będącej zbiorem wszystkich najważniejszych zasad, jakich powinny się trzymać wszystkie państwa będące członkiem Wspólnoty oraz innych jej późniejszych form. Było to w 11. Milenium, kiedy rozpoczęły się Pierwsze Czarne Żniwa. Liga obiecała obronę Nexusa oraz wygnanie jeszcze dalej na "gwiezdną północ" Mroczną Ordę Pożeraczy Światła. Wojska połączone pod jej sztandarem odnosiły nad tą dziczą szereg rozmaitych zwycięstw.

Triumfalny marsz

Napawani zwycięstwem stawali się bardziej liczni i wypierali coraz dalej na "północ" Chaotyczne Plemiona. Walka o Arkhivann przyniosła kres Pierwszych Czarnym Żniwom i zmusiła Wielką Anarchię do ucieczki. Planety, jakie były spaczone, powoli wracały do normalnego stanu, usuwano wynaturzenie, a cywilizacje powracały na te tereny. Wojska nie napotykały praktycznie żadnego oporu na swojej drodze. W tamtym czasie w skali galaktycznej przeszli tyle, co w ziemskich latach 1943-1944 Armia Czerwona podczas walk z Niemcami. Choć dochodziło do wielu walk, nigdy jednak siły wroga nie odniosły sukcesów na tyle dużych, aby chociaż spowolnić ich marsz.

Chaos wiedział że jest przegrany. Spróbował resztką potęgi stawić czoło Wspólnocie na Nord, planecie w Galaktyce P22. Podczas walk o planetę zginęło wielu żołnierzy Wspólnoty i stracono wiele sprzętu, można powiedzieć że Stalingrad na Ziemi był potyczką. Wywiązała się wojna pozycyjna, rzucano wszelki możliwy sprzęt, ostatecznie jednak to państwo Ligi Lasian odniosło sukces. Mroczna Orda zdała sobie sprawę, że jeśli chce przetrwać, musi zastosować nową taktykę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki