FANDOM

Order Volcanus.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
„Wolne Miasto CreepyTown. Tutaj się żyje!”
―Propaganda Wolnego Miasta
18. Echoes of Eternity.ogg
Sztandar Wolnego Miasta CreepyTown.jpg
Sztandar Wolnego Miasta
Wolne Miasto CreepyTown
Typ władzy samozwańcza republika piracka
Twórca/Twórcy Stanislausa,
Renzan,
Retsuunochana
Dokument ustanawiający Traktat pokojowy kończący dziesięciodniową rebelię
Przywódca/Przywódcy Stanislausa,
Renzan,
Retsuunochana
Kwatera główna CreepyTown
Organ ustawodawczy Rada Miasta
Organ sądowniczy Lokalne sądy mafii i Twórców żyjących w CreepyTown
Organ wykonawczy Trójca
Stolica/główna siedziba CreepyTown
Strefa wpływów Miasto CreepyTown i okolice,
Ziemia Krajowa, Trójgraniczny Centralny Wymiar
Język dowolny, urzędowym jest bermudzki
Religia wszystkie są dozwolone
Powiązania Centrum,
Gwardia (siły lądowe),
Flota Miejska (marynarka),
Eskadra Wyzwolicielska (lotnictwo)
Data założenia 2016 (Rebelia CreepyTown)

Wolne Miasto CreepyTown - państwo-miasto, kontrolujące tereny miasta CreepyTown i okoliczne przedmieścia, a nawet wsie. Podczas Wojny CreepyTown władcy lokalni podnieśli powstanie przeciwko Przymierzu oraz Państwom. Jest zabezpieczona specjalną, niezwykle wytrzymałą kopułą zdolną przetrwać nawet uderzenie głowicą nuklearną. Republika piracka ma problemy z ciągłymi walkami oraz rywalizacjami wielu gangów, panuje tam anarchizm, stale toczy się gra wywiadów. Całe terytoria w wyniku rebelii zostały zniszczone, jednak władze podejmują wszelkie kroki aby z pustyni powojennnej zbudować nową potęgę, neutralną wobec Wielkich Graczy Nieskończonej Wojny.

Władze nad tą enklawą spokoju trzyma Trójca, złożona z Renzana, Retsuunochany oraz Stanislausy. To oni dowodzili zbrojnym wystąpieniem, zmuszając frakcje Wojny do kapitulacji i uznania na Forum Fantasia siebie jako niepodległego neutralnego państewka. Jako że jest to republika piracka godłem są połowy symbolu Edwarda Teacha z lewej i Henry'ego Avery'ego z prawej. Na dodatek jest to państwo jedynie na papierze, jeśli chodzi o życie realne - wszyscy uważają ją za samozwańcze państwo i każdy ma gdzieś "lokalne władze".

Historia

Mapa Wolnego Miasta CreepyTown.png

Mapa Wolnego Miasta wraz z uwzględnionymi drogami.

Powstanie tej samozwańczej republiki pirackiej jest bezpośrednio związane z bitwą o CreepyTown, kiedy to większość mieszkańców zaczęła wykazywać oznaki tożsamości narodowej. Nie chcieli jednak dyktatury, aneksji przez Federację czy słabej demokracji. Z natury rzeczy mieszkańcy miasta i okolic byli anarchistami, więc powstanie jakiegokolowiek państwa nie za bardzo wchodziło w grę. Dlatego po zakończeniu walk nadal byli neutralni, jednak wiedzieli że muszą walczyć z Aliansem Sług. Podczas Wojny CreepyTown doszło do walk w mieście w lutym 2016 roku, kiedy linia frontu była bliska aglomeracji. Po walkach trzytygodniowych Wielki Układ zajął miasto, deklarując że będzie ważną aglomeracją w tak zwanej Krajowej Republice Ludowo-Demokratycznej. Planowano z niej uczynić stolicę tego kraju, po przegraniu walk o miejsce zdecydowano, że nową stolicą tegoż KRLD będzie Metropolia, przemianowana wtedy na Kalashergrad, ponieważ państwo miało należeć do jego Stalkerów. Zanim jednak skupiono się na stolicy Federacji Wielki Układ postanowił zająć symbol Przymierza. CreepyTown miało nadal swoją nazwę, a w ratuszu proklamowano ustanowienie Republiki.

W tym samym czasie Stanislausa, Renzan i Retsuunochana zaczęli organizować, za namową tej pierwszej insurekcję w mieście i okolicach. W tajemnicy rekrutowali kolejnych mieszkańców przeciwnych zarówno tyranii Przymierza, które zrobiło z nich tak naprawdę symbol i zmusiło do płacenia podatków czy wychwalania wszystkich czterech członków. Zanim CreepyTown stało się miastem stołecznym KrajRL-D liderzy Przymierza zrobili z niego bazę wypadową, a mieszkańców niejako zniewolili. Hańbą było stacjonowanie tam sił Piekła, ale jeszcze większą - Federacji i Kaiserreichu. Gdy na południe od aglomeracji Wielki Układ pokonał Grupę Armii "CreepyTown" wówczas Nexusianie wkroczyli do miasta. Tam dopuszczono się aresztowania i publicznego powieszenia sympatyków Przymierza. Potem zaś zabito gangsterów i mafiosów, a na dodatek Vanilia Unicorn zmienił się z burdelu w... dom Komunistycznej Partii CreepyTown. Trójka władców nie mogła tego znieść, jednak 21 lutego, 4 dni po klęsce nadeszła ze wschodu spora armia Przymierza, rozdzierając miasto na pół. Mieszkańcy zaczęli żyć w kanałach i schronach, nawet piwnice nie zapewniały bowiem obrony przed artylerią czy nalotami. 22 lutego walki sprawiły, że Wielki Układ zrównał opanowany przez spadochroniarzy elitarnych formacji Federacji Vanilię Unicorn, a tam miał później powstał nowy Dom Partii. Dzień wcześniej mocno oberwał, ale nie zatonął, drednot inspiratorki buntu - Mare Internum, obecnie flagowa jednostka Floty Miejskiej.

2013-03-26 00034.jpg

Meredith Marion Markson obserwuje z pokładu Arcturusa (LC SSh-34) bombardowanie dzielnic CreepyTown zajętych przez buntowników.

To było przelanie czary goryczy. Stalkerzy Kalashera mówili o "obowiązku społecznym jakim jest obrona stolicy wielkiej, komunistycznej ojczyzny". Zorganizowano brankę, co było oznaką do rozpoczęcia powstania. O 7:00 padły w śródmieściu strzały. Powstańcy zerwali się, zaczęli atakować barykadę Stalkerów. W odpowiedzi Wielki Układ nakazał likwidację miasta i jego obywateli, jednak dzień później kazano niszczyć tylko budynki partyzantów oraz zabijać wyłącznie mieszkańców popierających rebeliantów. Przymierze kazało powstańców aresztować, podobnie jak tych, co wspierali bunt. Pacyfikacją z polecenia Ursa Matasariowicza, arcynadkomisarza Wszechpolicji Nexusa kierowała Meredith Marion Markson, zaprawiona w walkach Nieskończonej Wojny. Wysłano ją więc ze Sporów Lokalnych do CreepyTown. Miała dowodzić akcją pacyfikacyjną, będąc jednakże pod komendą Kalashera. Rozkazał zabijać na miejscu wszystkich mieszkańców, którzy zdradzili Krajową Republikę.
Wielki Układ pacyfikuje miasto.jpg

Jednak dziesiątego dnia siły zostały uwięzione, nie można było dostarczyć posiłków na obszar magicznej kopuły. W tej sytuacji stała się rzecz nieprawdopodobna - Przymierze i Państwa połączyły siły. Ich Arkanostraci i inni magowie unicestwili kopułę, jednak teraz bunt ogarniał też okolice miasta, a na dodatek morale zostały złamane. Wielcy Gracze kontynuowali po kilku godzinach współpracy walkę, a było to godzinę po podpisaniu w Hotelu Umarlaka traktatu pokojowego wobec powstańców. Przymierze, załamane totalnie wycofało się w popłochu, tracąc 80 procent zgromadzonej armii. Wielki Układ odniósł najmniejsze straty, ledwie 20 procent wysłanego wojska, stracił jednak stolicę KrajRLD. Wykorzystali to do skupienia się na nowej planowanej stolicy tegoż państwa - Metropolii, stolicy Federacji.

Dirt by lonefirewarrior-dab7zlg.jpg

Nexusiańscy Helghaści opuszczają tereny wokół CreepyTown ogałacając i wyjaławiając cały region ze wszystkiego cokolwiek ma jakąś wartość.

Armia Nexusa jednak nie była dłużna za porażkę w Powstaniu CreepyTown i zmuszeniu wojsk do odwrotu z granic Wolnego Miasta. Potajemnie Arcturus, Lanedilia i Ora wysłali tak zwany "Rozkaz Kartagiński", który później zastosowali ze zmienioną treścią na innych osadach Wolnego Miasta i całej reszty[1]. To spowodowało zamianę zaczarowanych i strasznych terenów, pełnych lasów, cmentarzy i wielu innych ciekawych miejsc w jałowe pustkowia. Wyprzedzili Przymierze, które wykorzystało okazję, by Instytucje Centrum ukarały ich za to. Skończyło się jednak na karze finansowej. Mieszkańcy wywalczyli sobie neutralność oraz wolność, ale powoli odbudowują miasto i okoliczne ziemie. Aby ostrzec o tym, że istnieją granice postawili słupy graniczne, płoty czy też posterunki oddziałów Gwardii tworzących straż graniczną. Zbudowali je wieszając na drzewach poległych w walkach o miasto, stawiając szubienice i napełniając takie miejsca energią magiczną jak w przypadku Lasu Ciał. To stworzyło swoisty mur wokół Wolnego Miasta. Obecnie tereny Wolnego Miasta nadal są wyniszczone. Pojawiły się mutanty, ale też w tajemniczy sposób odnowiła się przyroda w kilku miejscach. Udało się zorganizować wodę, ale jest jej nadal za mało, podobnie jak żywność której nadal brakuje. CreepyTown nie wyżywi się samo, handluje z kim się da, sprowadza z zagranicy wszystko - żywność, wodę, technologie, magiczne przedmioty i surowce[2].

Miejsca

  • CreepyTown - stolica Wolnego Miasta. Jest to aglomeracja licząca kilka czy nawet kilkanaście milionów mieszkańców. Leży u zbiegu najważniejszych szlaków handlowych na wyspie, a jej granice dochodzą do bramy międzywymiarowej. Przed powstaniem terenu wydzielonego miasto i jego regiony były terenami pełnymi anomalii, mocno niezależnymi, niejednokrotnie zarządzanymi przez bandytów i pogrążonymi w anarchii. Właściwie to tak naprawdę pobliskie osady są lennikami miasta, ponieważ bez nich nie zdoła długo wyżyć.
  • Wodne Miasto - miejsce, skąd dostarczany jest z hydroelektrowni i elektrowni jądrowych prąd. To stąd dociera słodka woda. Wodne Miasto położone jest na jeziorach, starorzeczach oraz samej rzece, sieć kanałów jest tak rozbudowana, że pełnią one rodzaj dróg. Podziemia pełne wody są tak szerokie, że służą trochę za metro, ciągle płyną tam drewniane łódki. Oczyszczenie okolicy z potworów oraz przywrócenie terenu do życia nadal trwa, udało się jednak przywrócić do normalności jedynie 5 procent wymaganych terenów. Wodne Miasto liczy jedynie 50 mieszkańców i 7 budynków; ratusz, 2 budynki mieszkalne i 3 farmy wodne.
  • Retsgard - leży na północ od Mostu Łez, wiedzie tam droga asfaltowa idąca równolegle do tajemniczej, wydeptanej ścieżki. Retsgard, nazwana tak na cześć Retsuunochany alias Rets jest osadą liczącą zamek z 30 osobami, z czego 20 to żołnierzy, zaś okolica to 2 farmy z wiatrakiem każda licząca czteroosobową rodzinę.
  • Brama międzywymiarowa - jest to jedyna brama która wiedzie do międzywymiaru i która istnieje na tej planecie. W układzie są dwie, druga jest na Marsie, niedaleko wulkanu Olympus Mons. Leży na południowy wschód od lotniska, przez co zapewnia transwymiarowcom możliwość lądowania w nim i rozładowania pasażerów oraz ładunków. Bramy pilnują połączone oddziały tajnych sił członków ONZ, Federacji Welffowskiej oraz Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju na mocy traktatu o stopniowym, niegroźnym rozwoju Ziemi Krajowej do poziomu reszty cywilizacji.
  • Lotnisko CreepyTown - astroport, przyjmuje samoloty z Federacji, Unii, Piekła, KrajRL-D i Nowego Lizandrysu jak również pojazdy kosmiczne z Marsa. Jest to jedyne takie miejsce na Ziemi Krajowej. Znajduje się pod jurysdykcją miasta, tak samo jak brama międzywymiarowa, ale porządku oraz utrzymania neutralności pilnuje połączona brygada Federacji, ONZ i Zakonu, podlegająca Wolnemu Miastu.
  • Farmy Trelis - leżą na południowy zachód od bramy międzywymiarowej i południe od CreepyTown. Jest to odbudowany w miarę rolniczy region, dostarcza żywności dla miasta. Gleby pozwoliły na rozwój pastwisk, ale przede wszystkim farm wielopiętrowych, które dzięki nowatorskim technologiom dostarczają żywność na pełną skalę. Jednakże potwory, bandyci oraz anomalie połączone ze spustoszeniem regionu przez wycofujących się zwolenników Lwowskiego spustoszyło tę okolicę. Z trudem powstała tutaj jakakolwiek osada, nie mówiąc już o rolniczej.
  • Renzanian - miasto leży na południowy wschód od CreepyTown, na skraju Wolnego Miasta, wcześniej nazywało się Horrific Tears. Nosi imię dowódcy powstańczych sił powietrznych. Stacjonuje tam dywizja powietrzna, która razem z siłami z CreepyTown patroluje okolicę. W osadzie żyje 22 rodziny, a obywateli jest równo 200. Wokół osady nie ma jakichkolwiek żyjących drzew, ale atrakcją okazały się położone na zachód od miasta prastare egipskie i majańskie piramidy. Zagadką pozostaje do dzisiaj jak się tutaj znalazły. Prawdopodobnie pierwszymi ludzkimi osadnikami w Trójkącie Bermudzkim byli Majowie, ale nie wiadomo jak znalazła się tutaj kultura egipska. W nich znaleziono kości i trochę sprzętu wskazującego na Konkwistadorów (zbroje, rapiery, okręt wojenny w butelce w kufrze kapitańskim). To pod Renzanian doszło do zdobycia CreepyTown przez Państwa, a bitwa jest obecnie znana jako starcie o Horrific Tears.
  • Stanislausów - osada gdzie żyje ledwie 100 osób. Istnieją tutaj farmy wiatrowe i doki schowane w lokalnych klifach. Nazwany na cześć Stanislausy, przywódczyni floty powstańczej. Stacjonuje tam druga flota wojenna, a prąd z wiatru wysyłany jest do CreepyTown. Niestety osada ta nie ma lekko, wyjałowienie i spalenie przez Nexusian wszystkiego doprowadziło do pojawienia się niemiłosiernych burz piaskowych nękających tę okolicę. W tej osadzie znajduje się kopalnia manarudy, rudy żelaza, srebra, węgla i złota. Wokół miasta znaleziono też złoża ropy naftowej i gazu. Są to właściwie resztki, Lwowski bowiem kazał rabunkowo eksploatować na wypadek wycofania się cały region Wolnego Miasta. Wszystko to sprawia, że Stanislausów dostarcza tyle podstawowych surowców ile tylko zdoła znaleźć, nie brakuje mu jednak piasku potrzebnego do szkła czy branży budowlarskiej.
  • Lening - osadę zamieszkuje jedynie 20 osób, jest to pozostałość po dawnym garnizonie oddziałów karnych Zakonu. Miasto stanowiło też miejsce, z którego do miasta wkroczyła Armia Nexusa, prowadzona przez oddział Stalkerów Kalashera. Później było to miejsce, z którego artyleria ostrzeliwała obszary zajęte przez rebeliantów i Przymierze. Obecnie Lening stanowi symbol przestrogi przed gniewem i siłą, jaką dysponuje Wielki Układ. W Lening znajdują się 3 winiarnie i plantacja chmielu dostarczające sklepom monopolowym, restauracjom i burdelom alkoholi.
  • Granice państwa - jest to długi pas pełen szubienic i drzew, na których widzą zwłoki przestępców i innych wrogów Wolnego Miasta. Przestrzeń między nimi wynosi 2 kilometry na równinach i 400 metrów w innych miejscach. Są swego rodzaju słupami granicznymi, powieszeni mają na sobie specjalne ubrania i worki założone na głowie, przepełnieni są rozmaitymi Arkanami, pokryci są pismem magicznym, a w niektórych miejscach części ich ciała połączone są uprzężami z kościanych amuletów. Pomysł na to miał Renzan, który stwierdził, że należy obwarować granice, ale ponieważ nie starczy do tego maszyn i ludzi potrzeba innego sposobu. Zajęło się tym kilku inżynierów z całego wymiaru.

Ciekawostki

  • Wolne Miasto choć formalnie jest nieuznawane nawiązało jednak stosunki dyplomatyczne z rozmaitymi państwami.
  • Obecnie tramwaje kursują wyłącznie w mieście, ale planuje się też zrobić nitki podmiejskie ze względu na niskie koszty i większe możliwości niż w przypadku Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • W mieście są rozmaite gangi. Te po stronie władzy mają szanse na przeżycie. Te neutralne są pozostawione samym sobie, a przeciwne władzy Trójcy tępione z całą siłą. Władzę nad dzielnicą ma Rada Gangów, która odpowiada przez władzami Wolnego Miasta.
  • Według Ursa Matasariowicza gdyby ustanowić tam jakikolwiek ustrój republika przetrwała by co najmniej dwa pokolenia, zaś gdyby zostawić anarchizm i istnienie samozwańczego Wolnego Miasta nie przetrwałoby nawet dekady. Czas pokaże czy to prawda.
  • Milicja pełniąca rolę służb porządkowych jest całkowicie skorumpowana przez gangi po stronie Trójcy. Są oni bardziej rozjemcami i obserwatorami, a ścigają tylko najbardziej wrogich władzy gangsterów. Często mają też za zadanie zabijanie pozostałych w kanałach i na brzegach rzeki oraz kanałów melioracyjnych mutantów.

Galeria obrazów

Przypisy

  1. Rozkaz ten odwoływał się do III Wojny Punickiej i zagłady Kartaginy przez Rzymian. Oto treść rozkazu oznaczonego numerem 1: Wolne Miasto CreepyTown to państwo samozwańcze, pirackie. Nie ma prawa istnieć. Kopuła nad miastem i milicja nie pozwalają jednak na jego zdobycie. Dlatego też wydaję rozkaz unicestwienia osad, zasolenia ziem, zatrucia źródeł wody pitnej oraz zbombardowania całego tegoż obszaru bronią masowej zagłady. Ma to być kara za wypędzenie nas z aglomeracji i jej okolic. Podpisano: Arcturus Lwowski, wszechmonarcha Nexusa. Rozkaz ten został wykonany, ale chmura toksyn i radioaktywne wiatry, połączone z kwaśnymi deszczami doprowadziły do skażenia terenów Piekła, miasta CreepyTown, Nowego Lizandrysu oraz Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej. Oficjalnie winą Nexusianie obarczyli zbuntowanych admirałów astrofloty, którzy zaatakowali wtedy Las Ciał.
  2. Z tego powodu miasto handluje ze swoimi wrogami, niejako będąc wspólnym protektoratem Przymierza i Państw.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki