FANDOM

Walki podczas Wojny Gildii
Wojna Gildii
Początek 13 Aprilusa, Miesiąca Porządku 1:980 Terry (13 sierpnia 3379 roku)
Koniec 2:017 Terry (3416)
Miejsce wszechświat
Przyczyny próba zwiększenia wpływów przez obie korporacje we wszechświecie kosztem rywalizującej
Skutki Pacyfikacja Lwowski Corporation oraz Korporacji Handlowej
ograniczenie wpływu korporacji na Nexusa
ujawnienie się Loży Nexusa oraz polowanie na jej członków przez wywiady i kontrwywiady
Wynik Wygrana Wspólnoty Nexusiańskiej
Strony
Logo Lwowski Corporation Kombinat Arkturiański Logo Czevak Industries Kombinat Przemkowski
Dowódcy
Logo Lwowski Corporation Arcturus Lwowski
Logo Lwowski Corporation Juliana Tesla
Logo Lwowski Corporation Leliana Kastarian
Logo Czevak Industries Przemysław Czevak
Logo Czevak Industries Lonia Trocki
Symbol Korporacji Handlowej Rada Korporacji Handlowej
Straty
Bitwy Bitwa nad Argos Kilm
Zdobycie Maya Planet przez Kombinat Arkturiański
Ziemiobójstwo Ratorii

Wojna Gildii - konflikt między Kombinatem Arkturiańskim, a Przemkowskim toczący się od 1:980 Terry do 2:017 Terry. Oprócz Lwowski Corporation po stronie Lwowskiego stanęło więcej firm i gildii, jak Metro Factories, czy też Stahlakrieg Arms. Wsparcia udzielało wiele kolonii, które niezależnie od protektorów, albo frakcji pomagały Kombinatom. Z kolei wsparcia Czevak Industries udzielił w dużej mierze Kombinat, który chciał sam poszerzyć swoje wpływy i terytoria oraz jedna z głównych korporacji wszechświata - Korporacja Handlowa. Zakończyła się sporymi zniszczeniami w wielu koloniach w kosmosie oraz ograniczeniem wpływu korporacji oraz innych firm do minimum. Wiele kolonii wówczas samodzielnie ogłosiło niezależność i musiało się borykać mocno z konsekwencjami tego wyboru. Innym smutnym obliczem wojny były ziemiobójstwa - zniszczenia lub wyludnienia całych planet.

Preludium do wojny

Przygotowania

Przemysław Czevak był jednym z dostawców broni dla Kombinatu oraz partnerem handlowym Korporacji Handlowej, jednej z największych spółek handlowych, zajmującej się praktycznie wszystkim. Jej wsparcie sprawiło, że Czevak mógł wejść do gry o zdominowanie wolnego rynku. Jednocześnie wchodziła niezależna firma, stawiająca sobie za cel współpracę między korporacjami i kompaniami. Lwowski starał się zbudować własną Korporację, a grupy popierające jego firmę nazwano Klanem Firmowym. Arcturus sfinansował budowę własnej armii, co trochę przeraziło świat, zapewnił on jednak, że jest to tylko i wyłącznie ochrona jego firmy.

Czevak był tym zdenerwowany oraz, o ironio - przygotowywał się do prywatnej wojny. Chciał całkowicie zniszczyć korporację Lwowskiego, rzucić go na kolana, a uderzając za pomocą przysłowiowych sztyletów, które miały wpaść jego sojusznikom w plecy - przejąć całkowitą władzę nad Korporacją Handlową i zdominować wolny rynek całego znanego wszechświata. Zapewniłoby mu to monopol i odsunęło potężnego oponenta z polityki i wielkiej gry o pieniądze.

Uformowanie się Kombinatów

W 1:967 Terry (3366 roku) Lwowski Corporation zaczął coraz bardziej poszerzać swe wpływy i wygryzać z rynku Czevak Industries. Wkraczał na rynki będące obiektem zainteresowania Czevaka, co pokrzyżowało szyki w celu rozwoju jego korporacji. W tej sytuacji on i jemu podobni zawiązali sojusz państw, firm, najemników i piratów w jednym celu - supremacji Czevaka i powstrzymania rosnącej w siłę korporacji. Zadaniem tej grupy była wspólna ochrona interesów oraz przeciwstawienie się Arcturusowi Lwowskiemu, jego megakorporacji i szybko rozwijającemu się Imperium Arkturiańskiemu, jakie wygryzało potężniejsze od siebie państwa. Tajne protokoły zawierały również przejęcie Korporacji Handlowej oraz podzielenie się łupami w postaci planet, miejsc i sprzętu.

W tym samym czasie Lwowski doskonale przeczuwał co knuje jego dawny przyjaciel. Wobec tego sam zaczął tworzyć alians, ale jego celem nie było ani przejęcie Korporacji Handlowej ani zniszczenie Czevak Industries. Jego celem było bowiem przejęcie władzy nad Wspólnotą Nexusiańską, zjednoczenie wszystkich cywilizacji oraz zniszczenie raz na zawsze Chaosu i Ładu, aby stać się niepodważalnym władcą wszechświata i tym samym swoją żelazną ręką wszystkich zaprowadzić do ery pokoju, postępu i dobrobytu.

Przebieg wojny

Argos Kilm

Pierwszym poważnym starciem było Argos Kilm. Bitwa ta wynikła przez atak Czevaka na kolonię korporacji Arcturusa. Ciężkie starcie połączone było ze zbombardowaniem ważniejszych baz wojskowych oraz desantem na planetę w region pustkowi. Wkrótce przybyło wsparcie z Kombinatu i z Republiki Osterańskiej, należącej do wpływów przemkowskich, będącymi jednym z ważniejszych państw Wspólnoty, jakie kupowały uzbrojenie. Ze strony arkturiańskiej niezastąpiony okazał się wkład Imperium Arkturiańskiego.

Kombinat Przemkowski atakuje Arctur Prime

Maya Planet zdobyte

Upadek Twierdzy Gwiazd

Ofensywa Czevaka

Ratoria - punkt zwrotny

Interwencja Wspólnoty Nexusiańskiej

Pacyfikacja obu stron

Wynik

Ciekawostki