FANDOM

Bombowce Imperium Czerwonego Jin
Wojna Enklaw
Początek 857.M12 (1993 p.n.e.)
Koniec 872.M12 (1978 p.n.e.)
Miejsce Wielka Enklawa,
Imperium Czerwonego Jin
Przyczyny Agresywna polityka Wielkiej Enklawy dążąca do zniszczenia "Czerwonych" raz na zawsze w całym Nexusie
Skutki Całkowite zniszczenie powierzchni obu planet,
resztki przeżywają dzięki schronom, ale nie są w stanie odbudować dawnej potęgi
Wynik Przegrana obu stron
Strony
Flaga USA w Fallout Wielka Enklawa Flaga Związku Zjednoczonych Ziemskich Narodów Imperium Czerwonego Jin
Dowódcy
Flaga USA w Fallout Prezydent Wielkiej Enklawy,
Flaga USA w Fallout Kongres
Flaga Związku Zjednoczonych Ziemskich Narodów Cesarz Czerwonego Jin,
Flaga Związku Zjednoczonych Ziemskich Narodów Rada Cesarska,
Flaga Związku Zjednoczonych Ziemskich Narodów Kurułtaj
Straty
Bitwy Atak na Czerwony Jin,
Bombardowanie Jeffersona,
Ostrzał nuklearny Czerwonego Jin,
Pacyfikacja Wielkiej Enklawy

Wojna Enklaw była trwającą 15 lat walką Wielkiej Enklawy z Imperium Czerwonego Jin. Wywołała została przez atak na Czerwony Jin, jaki przeprowadziła i imię walki z komunizmem oraz mutantami ta quasi-amerykańska frakcja, a skończyła się wspólnym zaatakowaniem i zdobyciem Jeffersona przez Imperium wspomagane przez Wspólnotę Gwiezdną. Nazwa pochodzi od tego, że obie strony były wówczas enklawami pośród dzikiej przestrzeni i tylko one były sobie sąsiadami - dookoła nie istniała żaden zbadany i zamieszkany system gwiezdny w eliptycznej galaktyce.

Konflikt zainicjował serię otwartch sporów na granicy obu tych frakcji oraz zwrócił uwagę rządu nexusiańskiego oraz najemników - pierwsza grupa chciała skoncentrować cały wysiłek na walce z Chaotycznymi Plemionami, które nadal stwarzały zagrożenie dla normalnych istot. Można jednak powiedzieć, że dzięki temu zajściu Wielka Enklawa i Imperium Czerwonego Jin zostały odkryte, a niemalże autorytarna i nietolerancyjna względem mutacji, innych ras oraz komunistów republika spotkała się z wyjątkowo silnym oporem większości istot.

Przebieg

Przyczyna wojny

Wielka Enklawa walczyła z każdą grupą głoszącą tolerancję dla mutantów oraz będącą frakcją komunistyczną lub powiązaną z Chaotycznymi Plemionami. Poza tym nie mieli technologii terraformacji oraz posiadali jedynie swój macierzysty układ gwiezdny. Chcąc znaleźć nową planetę do zamieszkania ich wysiłki spełzły tylko na znalezieniu planet pozbawionych życia i założeniu małych stacji badawczych i podziemnych miasteczek, żyjących głównie z przemysłu oraz górnictwa.

W końcu znaleźli zaledwie parsek od siebie cywilizację zwaną Imperium Czerwonego Jin, którą założyli potomkowie chińskich i radzieckich komunistów. Doktryna stała się powodem, dla którego wypowiedzieli natychmiastową wojnę i zaatakowali bez uprzedzenia przedstawicieli pokojowej misji dyplomatycznej Imperium. Enklawa zaatakowała w ten sposób Imperium i wywołała piętnastoletnią wojnę. Na statku dyplomatycznym zginęło dwóch ministrów, trzech sekretarzy generalnych, połowa sztabu imperialnego oraz przedstawiciel dworu cesarskiego.

Enklawski Blitz

Wobec takiego obrotu spraw siły Imperium natychmiast postanowiły zaatakować i nie czekać dłużej na oponenta. Siły zaatakowały, jednak wkrótce Wielka Enklawa zorganizowała silny i szybki atak nazwany Enklawskim Blitzem. Siły Czerwonego Jin nie zdołały obronić stacji wczesnego ostrzegania i mieszkalnej, toteż wkrótce na planetę dotarli przedstawiciele "wyzwolicielskich sił". Imperium rzuciło w nich wszystkim co mieli. W czasie bitwy pod stolicą planety - Chochin - doszło do strategicznego zwycięstwa obrońców. To sprawiło, że przeszli oni do kontrataku.

Podczas Blitzu siły wroga dopuściły się prześladowania oraz zamknięcia w dzielnicach wydzielonych mieszkańców, również zabijali bliskich partyzantów. Znalezione dowody wskazują na to, że Wielka Enklawa niejeden raz dopuściła się hekatomby na przedstawicielach drugiej frakcji. Mimo okupacji swej planety siły Imperium odparły wroga i wyzwoliły Chochin. Triumfalne wejście cesarza do Zakazanego Miasta z jeńcami z Jeffersona sprawiło, że wojna nabrała rozpędu - Imperium obroniło planetę, a Wielka Enklawa nie zdołała pokonać w blitzu Imperium.

Atak na Jeffersona

W wyniku porażki na Czerwonym Jin siły enklawskie rozpoczęły tworzenie barykady złożonej z armad gwiezdnych okrętów w celu obrony przed najeźdźcą. Kierowane przez admirała Hana jednostki armad Pierwszej, Ósmej i Piątej zaatakowały od strony słońca, kierowane przez Chenga zaatakowały Druga, Trzecia, Dziewiąta, Piąta i Szósta. W odwodzie stały Czwarta, Siódma i Dziesiąta. Siły imperialne przypuściły zmasowany atak, wdzierając się nawet do Windy Orbitalnej Waszyngton-3, która była głównym portem na planecie. Szturmowcy błyskawicznie zajęli Hol Lee oraz Wewnętrzne Tunele.

Dowodzący obroną generał Campbell natychmiast rozkazał się umocnić na wyżej ułożonych piętrach oraz zajął bunkry z uzbrojeniem. Sam poprowadził atak na zajęty Hol Livingstone'a, jednak poniósł klęskę, samemu dostając się do niewoli. Mimo jego heroicznej obrony portu windy orbitalnej, prowadzącego na powierzchnię w rzeczywistości jedynie udało mu się opóźnić atak. Z niebios na Jeffersona spadły kapsuły desantowe. Czołgi, piechota oraz transportowce zeszły i razem ze śmigłowcami i samolotami siały śmierć i zniszczenie. Nowy Jork zmienił się w wielkie oraz wyjątkowo zdradliwe pole bitwy. Zniszczono Wall Street, a także Statuę Wolności. Miasto Daventown uległo całkowitej anihilacji, gdy maszyny rozpoczęły atak. Zniszczeniu uległa wszelka zabudowa, w tym słynna akademia wojskowa.

Jednakże Wielka Enklawa nie pozostała dłużna. Generał Eisentown i admirał Borgia ruszyli z operacją "Lekarstwo", chcąc wyprzeć "komunistyczne państwo" raz na zawsze z ich planety. O ile na kontynencie West Peak to się udało całkowicie, o tyle na Michigan i Wyspach Oriana nie udało się, a nawet tylko pogorszyło sytuację na froncie. Koniec końców pod Nowym Gettysburgiem Wschodnim rozegrała się najcięższa z bitew, jaka zakończyła się zwycięstwem postamerykańskiej cywilizacji. Jefferson cieszył się spokojem, ale w kosmosie, jak i w całej wojnie front utknął w martwym punkcie. Nikt nie zdołał zrobić kroku do przodu - nad stolicami były gwiezdne barykady, a wojna działa się w gwiezdnej pustce i tylko wybuchy były jedynymi odgłosami, jakie rozlegały się na wojnie.

Hekatomba Czerwonego Jin i Jeffersona

Wojna Enklaw miała opłakany skutek. Obie frakcje w tym samym czasie postanowiły unicestwić planetę swego przeciwnika. Wszystkie wielkie miasta i ważniejsze ośrodki zostały na Czerwonym Jin oraz Jeffersonie zniszczone. Pomimo obrony przeciwgwiezdnej masa pocisków asteroidowych zdziesiątkowała floty i stacje kosmiczne innych. Poprzez transmisję zarówno Kongres, jak i Dwór Cesarski zdecydowali razem z Prezydentem i Cesarzem, że Wojna Enklaw trwać nie może. Elektronicznie podpisano po obu stronach traktaty pokojowe. Wojna dobiegła końca, ale niesnaski pozostają do dzisiaj. Po 7 latach od ataku na Jeffersona front ruszył, ale za cenę istnienia obu frakcji. To pokazało, że wojna może doprowadzić do kompletnej zagłady, jeśli będzie toczona na skalę większą, aniżeli w regionie.

Skutki

W wyniku Wojny Enklaw obie siły - Enklawa i Imperium - zostały wyniszczone. Stolica Wielkiej Enklawy - Jefferson - zmieniła się w istne pustkowia nuklearne, tak jak planeta Imperium. Obie frakcje znienawidziły się wyjątkowo mocno. Spór trwa do dziś i niesnaski pozostały po obu stronach. Niemożliwych jest, aby Enklawa i Imperium znalazły jakąkolwiek nić porozumienia u siebie, ponieważ obie cywilizacje nienawidzą się tak mocno, że jedynie traktaty pokojowe utrzymują wątłe uczucie miru między tymi stronami Wojny Enklaw.