FANDOM

Bombowce Imperium Czerwonego Jin
Wojna Enklaw
Początek 857.M12 (1993 p.n.e.)
Koniec 872.M12 (1978 p.n.e.)
Miejsce Wielka Enklawa,
Imperium Czerwonego Jin
Przyczyny Agresywna polityka Wielkiej Enklawy dążąca do zniszczenia "Czerwonych" raz na zawsze w całym Nexusie
Skutki Duże straty wojsk Imperium Czerwonego Jin,
wydalenie Wielkiej Enklawy ze Wspólnoty
Wynik Przegrana Wielkiej Enklawy
Strony
Wielka Enklawa Imperium Czerwonego Jin
Dowódcy
Prezydent Wielkiej Enklawy,
Kongres
Cesarz Czerwonego Jin,
Rada Cesarska,
Kurułtaj
Straty
Bitwy Atak na Czerwony Jin,
Bombardowanie Jeffersona,
Ostrzał nuklearny Czerwonego Jin,
Pacyfikacja Wielkiej Enklawy

Wojna Enklaw była trwającą 15 lat walką Wielkiej Enklawy z Imperium Czerwonego Jin. Wywołała została przez atak na Czerwony Jin, jaki przeprowadziła i imię walki z komunizmem oraz mutantami ta quasi-amerykańska frakcja, a skończyła się wspólnym zaatakowaniem i zdobyciem Jeffersona przez Imperium wspomagane przez Wspólnotę Gwiezdną. Nazwa pochodzi od tego, że obie strony były wówczas enklawami pośród dzikiej przestrzeni i tylko one były sobie sąsiadami - dookoła nie istniała żaden zbadany i zamieszkany system gwiezdny w eliptycznej galaktyce.

Konflikt zainicjował serię otwartch sporów na granicy obu tych frakcji oraz zwrócił uwagę rządu nexusiańskiego oraz najemników - pierwsza grupa chciała skoncentrować cały wysiłek na walce z Chaotycznymi Plemionami, które nadal stwarzały zagrożenie dla normalnych istot. Można jednak powiedzieć, że dzięki temu zajściu Wielka Enklawa i Imperium Czerwonego Jin zostały odkryte, a niemalże autorytarna i nietolerancyjna względem mutacji, innych ras oraz komunistów republika spotkała się z wyjątkowo silnym oporem większości istot.

Historia

Przyczyna wojny

Wielka Enklawa walczyła z każdą grupą głoszącą tolerancję dla mutantów oraz będącą frakcją komunistyczną lub powiązaną z Chaotycznymi Plemionami. Poza tym nie mieli technologii terraformacji oraz posiadali jedynie swój macierzysty układ gwiezdny. Chcąc znaleźć nową planetę do zamieszkania ich wysiłki spełzły tylko na znalezieniu planet pozbawionych życia i założeniu małych stacji badawczych i podziemnych miasteczek, żyjących głównie z przemysłu oraz górnictwa.

W końcu znaleźli zaledwie parsek od siebie cywilizację zwaną Imperium Czerwonego Jin, którą założyli potomkowie chińskich i radzieckich komunistów. Doktryna stała się powodem, dla którego wypowiedzieli natychmiastową wojnę i zaatakowali bez uprzedzenia przedstawicieli pokojowej misji dyplomatycznej Imperium. Enklawa zaatakowała w ten sposób Imperium i wywołała piętnastoletnią wojnę. Na statku dyplomatycznym zginęło dwóch ministrów, trzech sekretarzy generalnych, połowa sztabu imperialnego oraz przedstawiciel dworu cesarskiego.

Enklawski Blitz

Wobec takiego obrotu spraw siły Imperium natychmiast postanowiły zaatakować i nie czekać dłużej na oponenta. Siły zaatakowały, jednak wkrótce Wielka Enklawa zorganizowała silny i szybki atak nazwany Enklawskim Blitzem. Siły Czerwonego Jin nie zdołały obronić stacji wczesnego ostrzegania i mieszkalnej, toteż wkrótce na planetę dotarli przedstawiciele "wyzwolicielskich sił". Imperium rzuciło w nich wszystkim co mieli. W czasie bitwy pod stolicą planety - Chochin - doszło do strategicznego zwycięstwa obrońców. To sprawiło, że przeszli oni do kontrataku.

Podczas Blitzu siły wroga dopuściły się prześladowania oraz zamknięcia w dzielnicach wydzielonych mieszkańców, również zabijali bliskich partyzantów. Znalezione dowody wskazują na to, że Wielka Enklawa niejeden raz dopuściła się hekatomby na przedstawicielach drugiej frakcji.