FANDOM

Order Volcanus.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
Flaga serrigan.png
Heraldyka Wielkiego Imperium
Wielkie Imperium Serrigan
Typ władzy junta faszystowska
Twórca/Twórcy Wielki Imperator Serrigan
Stworzone na podstawie Imperium Draconiarzy
Lider Wielki Imperator Serrigan
Wybitni członkowie Wielki Imperator Serrigan, Direk Zubic, Reinhard von Radekow
Pierwszy lider Wielki Imperator Serrigan
Ostatni lider Wielki Imperator Serrigan
Kwatera główna Statek Wielkiego Imperatora serrigan Metistofilis
Naczelny wódz Wielki Imperator Serrigan
Strefa wpływów wszechświat, szczególnie Droga Mleczna
Język serrigański, lokalne języki "podrasowe"
Religia Wiara w wyższość serrigan nad resztą
Powiązania Kruki Korony Serrigańskiego Gniewu‏‎ (sojusznicy)
Data założenia 10 miliardów lat p.n.e. (bunt serrigański)
Data reorganizacji 10 miliardów lat p.n.e. (wojna z GRO)
Data fragmentacji 10 miliardów lat p.n.e. (wojna z GRO)
Data rozwiązania 2612 (śmierć Wielkiego Imperatora)

Wielkie Imperium Serrigan to główni antagoniści dla mieszkańców świata Sagi SPORE. Chcieli zniewolić cały wszechświat i stać się rasą panów. Nie udało im się ostatecznie, pokonała ich Gwiezdna Wspólnota Pangalaktyczna pod dowództwem Armady Obietnicy i Stefka

O serriganach pisano w horrorach i ćwiczono do walki z nimi oddziały Armady. Podejrzewano, że nie zginęli i będą chcieli uderzyć po raz kolejny, dlatego zorganizowano specjalnie wyszkolone jednostki magów - skrytobójców, zdolnych też do walki snajperskiej i dywersji.

Historia

Powstanie

Serriganin.png

Serriganin

Draconiarze tworzyli kolejne rasy, a wkrótce stworzyli też rasę, znaną jako serriganie. Mieli służyć jako tania siła robocza w tworzeniu wszechświata i pielęgnowania Imperium i Protektoratów. Jednak serriganie zostali przeprogramowani przez fanatyków znanych, jako Wielki Imperator Serrigan (spoili swą świadomość w jedną konstrukcję i dowodzili razem poczynaniami rasy, gdyż ich własna rasa wygnała ich za teorię, że draconiarze powinni być rasą bogów, jedynych panów i mieć władzę nad pozostałymi).

Wojna była kompletną klęską Imperium i Protektoratów. Na ich gruzach utworzono Wielkie Imperium Serrigan. Rasa draconiarzy skryła się w przeróżnych kryptach, a Steve, ostatni monarcha, udał się pokonany do jądra Drogi Mlecznej.

Złota Epoka i GRO

Zeppelin Serrigan.png

Zeppelin Serrigański, jeden z wynalazków do pacyfikacji i nadzoru planet

Robot bojowy serrigan.png

Robot bojowy w bazie danych Obietnicy

Przez następne miliardy lat skuteczna kampania wyzyskiwania i handlu innymi gatunkami w roli swych sług przerażała każdego - dzieci, młodzież, emerytów i dorosłych. Dla serrigańskiego ludu, będącego świadomością zbiorową nie miało znaczenia, czy ktoś miał siłę, czy się opierał, czy nawet był dorosły. Liczył się dla nich jedynie zysk i dominacja.

Jednak cięmiężeni wkrótce zorganizowali skuteczną partyzantkę. Podczas "wyzwalania" Kaldiriumusa IV ujawnił się Globalny Ruch Oporu, który wypowiedział wojnę totalną serriganom za te tysiąclecia zniewolenia, zarówno umysłowego, jak i fizycznego. Podniosły się masowe protesty, powstały zamieszki, wybuchła wojna.

Upadek

Serrigański statek-baza.png

Statek-baza serrigańskich ras w bazie danych Obietnicy

Wojna sprawiła, że masowe przesłuchania i egzekucje publiczne rozpoczęły się na masową skalę. Wkrótce zdobywając serrigańskie statki, GRO stworzyło pierwszą gwiezdną flotę, która stale się powiększała. Podczas wojny ofiarą ataku padła Altera, planeta będąca zamieszkałą przez ludzi. Na ponad miliard lat było to miejsce pobierania niewolników i handlowania nimi. Duża część szła do armii.

Jednak ludzkość nie dała za wygraną. Potężna, zjednoczona partyzantka podniosła na ponad 520 dni powstanie alterańskie. Udało im się też wkraść na pokład paru z nich i sparaliżować atak statków-baz najeźdźcy Wprawdzie ludzie i GLOK wygrali pod koniec powstania, wypędzając Wielkie Imperium ze swych ziem, ale ekosystem planety był zniszczony na zawsze.

Knowania i dziedzictwo

Serrigański okręt Wielkiego Imperatora.png

Lotniskowiec flagowy serrigan Metistofilis w bazie danych, miejsce opracowania dziedzictwa rasa

Przez ponad miliardy lat serrigan uważano za wymarłych. Okazało się to wielkim błędem. Podczas odejścia wypuścili Armadorój, ale ten się obrócił przeciw wszystkiemu, dlatego stworzono Hordorój, plugawe, skażone istoty, które miały zniszczyć wszystko i wszystkich oraz za pomocą Armadoroju przemieszczać się po kosmosie. Gdzie jednak nie mogły, szli ich panowie - Groksowie.

Technologia serrigan pozwoliła na postęp technologiczny i podróże między systemami gwiezdnymi. Wielki Imperator wiedział, ze kiedyś powróci, dlatego obmyślił strategię mającą na celu atak w najmniej spodziewanym momencie. Sprowokowani terenem dawnego Wielkiego Imperium, postanowili walczyć. W efekcie nastała Wielka Gwiezdna Wojna, zwana Epoką Zbrojnych Pokoji lub rywalizacją kaperską. W ten sposób mieli się nigdy nie zjednoczyć. Dzięki temu Wielki Imperator miałby czas na wyhodowanie większej ilości żołnierzy, by rozpocząć zakrojoną na pełną skalę inwazję.

Powrót

Atak serrigańskich lotniskowców na San Francisco.jpg

Serrigańskie lotniskowce nad San Francisco

Serrigański Wielki Imperator zdołał znaleźć kogoś, kto może grać rolę wiernego podwładnego - Reinharda von Radekowa, pół-helganina, pół-niemca. Dlatego powołał na nowo organizację najemników, zwaną Krukami Korony Serrigańskiego Gniewu. Funkcję reprezentanta i przełożonego objął Direk Zubic, jugosłowianin, nadzorca niewolników na pokładzie lotniskowców.

W roku 2600 wybuchła Trzynasta Plaga, ostatnia i najkrótsza w historii. Przez następne dziesięć lat serrigańska rasa zdołała na powrót zniewolić Armadorój i próbowała stworzyć zmiennokształtnego. Niestety dla nich, twór był w okresie noworodka. Dlatego też próbowała zniewolić zergi, udało się tylko z niektórymi szczepami, tak jak u innych ras. W tymże roku wybuchła inwazja. Stawiając wszystko na jedną kartę, ropoczął globalny najazd.

Kultura

Zubic w serrigańskiej TV niewolników.png

Direk Zubic w wiadomościach na kanale dla serrigańskich niewolników

Serriganie mają za nic zarówno inne rasy, jak i pozyskaną siłę roboczą i wojskową. Direk Zubic jest przykładowym nadzorcą niewolników. Opaska symbolizująca monarchę Wielkiego Imperium dobrze oddaje jego całkowite posłuszeństwo względem Wielkiego Imperatora.

Jeśli mowa o kulturze, to trudno powiedzieć, by serriganie ja wykształcili. Tak naprawdę to asymilowali dzieła pokonanych, głównie draconiarzy i zmienili na swe podobieństwo. Wszelkie posągi mają ich przedstawiać, jako wielkich obrońców wszelkiego istnienia serrigańskiego

Wojsko

Serrigańska flota na Seraphim Prime.png

Serrigańska flota nad ratuszem miejskim na Seraphim Prime

Wojsko serrigan, w porównaniu z technologią całego wszechświata jest dużo potężniejsze. Nie idzie w przewagę liczebną, ale w skuteczną defensywę i agresywną działalność. Wielkie Imperium rozwija technologię. Powstanie Armadoroju, Hordoroju, a nawet Groksów jawnie pokazuje, że mamy do czynienia z taktyką typową w producji tanich jednostek i wysyłaniu ich na front ze wsparciem lepszym, pojedynczych jednostek.

Maski przeciwgazowe, podobne do stalkerów są typowe, a czerwone, świecące gogle mają właściwości celownika i noktowizora. W czasie walk się nie świecą. Jednak Kruki miały je świecące zawsze. Nie wiadomo, dlaczego tak było. Być może miało to budzić strach wśród ludności cywilnej.

Stocznia serrigańska.png

Stocznia serrigańska u Groksów

Stocznie serrigańskie znajdowały się na wielu planetach gatunków sprzymierzonych. Groksowie posiadali okręty typu fregaty i lotniskowce. Nie stanowiło to zbyt mocnego elementu sił, ale za to nadrabiało niekiedy olbrzymie straty w żołnierzach. Na przykład podczas zniszczenia działa herzowo - słonecznego padły wszystkie ważniejsze floty Groksów. Na paru planetach jednak Groksowie uruchomili statki serrigańskie i nadrobili straty. Wywiad Armady był zszokowany tym, co zobaczył.

Gospodarka

Cała gospodarka jest skupiona na jednym temacie - siłach zbrojnych. Metalurgia i górnictwo pozwalają na napędzenie przemysłu ciężkiego i tworzenie czołgów, mechów, a nawet okrętów kosmicznych. Reszta biednieje, poza sektorem związanym z artykułami spożywczymi, po to, by problem głodu nie tyle utajnić, co rozwiązać u swych wojsk. Serriganie mają pełny dostęp do usług, inne rasy - już nie, bo w połowie.

Sprzymierzeńcy

Serrigańska egzekucja.png

Serrigańscy najemnicy przed zabiciem jeńca wojennego

Znanymi sprzymierzeńcami serrigan są ich twory. Oprócz nich są dowodzone przez Reinharda von Radekowa oddziały z grupy najemników na usługach państwa serrigan - Kruki Korony Serrigańskiego Gniewu. Ci ludzie są reprezentowani także przez Direka Zubica podczas inwazji serrigańskiej, po śmierci Radekowa stają się osobistą strażą przyboczną monarchy serrigańskiego. Wszyscy padli z rąk załogi Armady Obietnicy.

Ważnym sojusznikiem z ich tworów byli Groksowie, maszyny dowodzące Hordorojem i mogące stworzyć Wielkiego Arcymistrza, konstrukcję z czterech istot typu alfa i spojenie w jedno.

Struktura

Na czele całego Wielkiego Imperium stoi Wielki Imperator, despotyczna istota, zbiorowa świadomość draconiarskich fanatyków. Pod nim (lub nawet nimi, bo są jednym konstruktem) znajduje się Rada Wojenna, dowodząca wszystkimi sektorami państwowymi. Gospodarka jest całkowicie zależna od ich decyzji, przysyłanych na rozkaz Wielkiego Imperatora.

Ciekawostki

  • Najemnicy Wielkiego Imperium są ubrani, jak Helghaści, wrogowie w serii Killzone.
  • Serriganie swoją kulturą są podobni bardzo do ZSRR, III Rzeszy i innych dyktatur, a niewolnictwem - do Imperium Romanum.
  • Jedynie serriganie mają prawo nosić sześciokątną, szmaragdową figurę i cztery czarne strzałki na niej. Inne rasy noszą jedynie odwrócone o 180 stopni szare "y" na czerwonym kole z czarnym pierścieniem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki