FANDOM

Wielka Wojna Zjednoczonych Imperiów rozpoczęła się 21 kwietnia 2137 r. (21 nisera 74 r. 7 ery) co rozpoczęło 8 erę. Po 2 latach żądań Zjednoczonego Imperium Anosorentów, których Unia Planetarna nie chciała spełnić flota obcych zaatakowała najpierw Chou Zen i inne kolonie w układzie Lares – 4, a następnie wszystkie kolonie Obrzeża. Coraz więcej ras uwikłało się w konflikt. Między czerwcem, a wrześniem 2140 r. „Czarne Imperium” poniosło klęskę w bitwie o Ziemię. W sumie najazdów było siedem. Ostatni, w styczniu 6891 roku zakończył się upadkiem floty anosorenckiej.

25 listopada tego samego roku Cesarstwo Ghankhurunów, Związek Wędrownych Ludów i Opuszczona Galaktyka utworzyli Zjednoczone Imperium Koalicji Rozejmu. Była to trzecia frakcja konfliktu. Z kolei 23 sierpnia 2141 r. część uchodźców, korporacji, koncernów zbrojeniowych, byłych naukowców i najemników rozwinęło się z małego i neutralnego państwa w czwartą potęgę tej wojny – Zjednoczone Imperium Federalnych Krajów.

Najazdów na Anosorent było dziesięć. Wielokrotnie zajmowano ich księżyce, ale na próżno. Dopiero strzał Słońca Śmierci w kierunku gwiazdy Hert zakończył oblężenia układu Hert. Ataków na stolice reszty Zjednoczonych Imperiów było mało. Otaczały je dobrze uzbrojone i gotowe walczyć za swe kraje garnizony zwane u nich „planetami centralnymi”. O Koalicję stoczono cztery bitwy, a o Federalne Państwa – trzy.

Podczas ostatniej Bitwy o Unię Koalicja Rozejmu i Federalne Państwa straciły ponad 80 procent swej floty wojennej. Obawiając się swej zagłady podpisali samorozwiązanie i bezwarunkową kapitulację. Wszystkie z tych frakcji stały się częścią Wolnych Planet. Pokonane Zjednoczone Imperium Anosorentów przestało istnieć. Przegranych osadzono w Dystrykcie 13, a tych co złożyli hołd i podpisali unię realną oszczędzono. Szacuje się, że w tej wojnie zginęły ponad 2 centyliardy cywili (z czego 16 miliardów to cywile „Czarnego Imperium”) i 80 googoli wojskowych (ponad połowa to żołnierze ZIWP).

Następstwami działań zbrojnych są: zarazy, nędza, głód, mnóstwo piratów na szlakach kupieckich, zamachy terrorystyczne (w niektórych miejscach są codziennością), terroryści i drapieżne bestie (m. in. Żniwiarze).

W całym znanym kosmosie 21 kwietnia jest dniem żałoby. Wszędzie płoną znicze, a na wszystkich masztach flag Wolnych Planet i innych państw widać powiewające czarne paski. Kapitulację podpisano w pięciu miejscach – szczątkach układu Hert, na stacji kosmicznej "Stolica", na Darwinie Prime, na Astarii (stolicy Koalicji Rozejmu) i na Orgafii (stolicy Federalnych Państw).

Coraz częściej wychodzą akta z archiwów mówiące o tym, że wojna była zaplanowana przez obywateli wielu państw, lecz wymknęła się spod kontroli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki