FANDOM

748064
Czołg Imperium Nexusa typu Invictus Mobilis na przedmieściach Caragradu
Wielka Krucjata Nexusiańska
Początek 24 grudnia 2012
Koniec 19 czerwca 2016
Miejsce Wymiary na płaskowyżu Nexus
Przyczyny Próba zjednoczenia częśći starego Arcyimperium Nexusa pod sztandarem Imperium
Skutki Unifikacja Płaskowyżu i kilku innych państewek Nexusian pod berłem Lwowskiego
Wynik Zwycięstwo zwolenników Arcturusa Lwowskiego
Strony
Flaga Wielkiego Układu Koalicja Arkturiańska - liczne państwa sprzymierzone:
Flaga Imperium Nexusa Imperium Nexusa,
Symbol Wszechpolicji Nexusa Wszechpolicja Nexusa,
Godło Wielkiego Dominium Ludzkości Imperium Człowieka (później),
Flaga Wspólnoty Nexusa Wspólnota Nexusiańska,
Eden Initiative Logo Eden Initiative,
Global Trust Logo Global Trust,
S.A.A.T. Logo S.A.A.T.
Flaga Wielkiego Układu Oś Antynexusiańska - liczni decentraliści:
KelMorianCombine SC2 Logo1 Kombinat Skaracki,
Godło Wielkiego Dominium Ludzkości Imperium Człowieka (początkowo),
KelMorianCombine SC2 Logo1 Kombinat Kel-Moriański,
Star of Chaos Chaos †,
Flaga Wspólnoty Nexusa Wspólnota Nexusiańska WhiteFlag Icon1
Dowódcy
Flaga Imperium Nexusa Arcturus Lwowski (monarcha, lider),
Flaga Wielkiego Układu Ora Jano (szefowa rządu),
Symbol Wszechpolicji Nexusa Urs Matasariowicz (później),
Flaga Imperium Nexusa Kazor Gairen,
S.A.A.T. Logo Salman Devi,
Global Trust Logo Skylar Banes,
Eden Initiative Logo Seamus Green
Asari republics symbol by engorn-d5nu9wn Derim Taris WhiteFlag Icon1,
256px exogeni Nomen Dang †,
CNC1 Nod Emblem Kane †,
Flaga Imperium Rosyjskiego Piotr Aleksiejewicz Romanow,
Okhrana Coat of Arms Urs Matasariowicz (początkowo),
Godło Wielkiego Dominium Ludzkości Imperator
Straty
Bitwy Bitwa pod Kalixem,
Bitwa pod Wenerą,
Zdobycie Nexus Uniwersum,
Operacja "Ocalona Strata",
Ofensywa Falloutowa,
Oblężenie Jarghorysu,
Atak na Wyspę Afenetreti,
Masakra pod London Nautica,
Upadek Germanii,
Bitwa pod Tiberium City,
Krucjata czterdziestomilenijna,
Upadek Pustkowi Chaosu,
Bitwa Caragradzka,
Walka o Arcturusa,
Bitwa w Twierdzy Xuejin

Wielka Krucjata Nexusiańska, nazywana też Wojnami Unifikacyjnymi Nexusa lub Podbojami Arkturiańskimi w niektórych źródłach była to niezwykle fundamentalna kampania wojenna prowadzona przez Arcturusa Lwowskiego. Miała na celu unifikację płaskowyżu Nexus oraz okolicznych państw i terytoriów, ale też zaprowadzenie ery pokoju i odbudowę wspólnoty na miarę upadłego wcześniej Arcyimperium. Wszystkie te cele zostały w całości zrealizowane. W czasie trwania konfliktu doszło też do innych utarczek z udziałem frakcji późniejszego Wielkiego Układu, w tym niesławnej i wyjątkowo krwawej Wojny Bermudiańskiej.

Przyczyna

Region który znamy jak Płaskowyż Nexus był najbardziej podzielonym miejscem po upadku Arcyimperium Nexusa. O ile peryferia i tereny między nimi a nim były w miarę spokojne i albo odizolowane albo zmagały się z zaborami Porozumienia Antywojennego starając się odpierać ataki Wielkiego Gracza oraz Sług Upadłego Pierwszego. Arcturus Lwowski, urodzony na planecie Arcturus, dawniej stolicy całego wieloświatowego cesarstwa miał już dosyć ciągłego uciekania przed pociskami z bombardowań planetarnych, anomalii po atakach nuklearnych czy wielu innych. Dodatkowo mocno przebolał on śmierć swojej pierwszej miłości, przyjaciółki z klasy Vithany Orpetho. Choroba zwana Gorączką Brysona[1] zdziesiątkowała większość populacji.

Przebieg

Poszukiwanie sojuszników i sponsorów

W czasie przygotowań do abdykacji dobrowolnej powiedział rodzicom, że wie co musi zrobić i jak działać. Zebrał ze sobą wielu przyjaciół, w tym przyjaciółkę Orpetho - Orę Jano i wiernego przyjaciela jakim był . 21 grudnia 2012 roku koronowano Arcturusa na nowego imperatora Arcturusa, tym samym zaczął potajemnie wcielać plan w życie. Jednak aby w ogóle Imperium Nexusa zaczęło jednoczyć cały płaskowyż i dawne Arcyimperium młody władca wiedział co musi zrobić - znaleźć sojuszników i sponsorów. Niewielu wierzyło w jego bajeczki, jednak Ci którzy mu jakoś wierzyli dostarczyli broń i ludzi.

Pierwszy bój i klęska

Pierwsza walka z decentralistami odbyła się na przedpolach miasta Kalix, istniejącego jeszcze w wymiarze SPORE Nexus, będącego ważnym ośrodkiem przemysłowym Kombinatu Skarackiego. Wielosettysięczna flotylla arkturiańska poniosła jednak klęskę, ponieważ wroga flota i działa Planetarnych Sił Obronnych zdziesiątkowały unifikatorów. Imperator natychmiast kazał zawrócić na Arcturusa i zorganizować obronę planety, którą tym razem wygrał. Piętnastoletni monarcha zrozumiał, iż nie ma żadnych szans w przypadku walk samodzielnie. Dlatego opracował taktykę skłócenia sojuszów ze sobą, wspomagania i inkorporowania słabszych frakcji, a potem - podbijania słabszych wówczas od Imperium i ich sojuszników decentralistów. Niestety niewiele frakcji się zgodziło na współpracę z rządem na Arcturusie. Lwowski, zrozpaczony tym że być może już nigdy nie uda się odbudować tego, czym było upadłe już Arcyimperium Nexusiańskie zamknął się i dumał bardzo długo, gotowy podpisać akt swojej abdykacji oraz rozwiązania swojego Imperium. Pocieszył go jednak jego doradca, który podpowiedział że zna paru wpływowych ludzi mających dosyć wojen.

Wenera - zmiana szans

Kazor Gairen, wierny przyjaciel Arcturusa i jego minister obrony narodowej podsunął mu sugestię że może zyskać potęgę dzięki pomocy kilku korporacji ponoszących straty w wyniku walk. Zaoferował więc leżące w niedalekim wymiarze zwanym później ANNO, leżącym na wschodnich Stepach Grzmotu pomoc w ataku na wroga. W tamtym wymiarze istniało wiele planet złożonych głównie z archipelagów, znane jako A-1404 Lucius, A-2070 Rodriguez, A-2205 Beaumont i wiele innych. Na jednej z nich - Rodriguez - nazwanej przez późniejszych Nexusian na cześć Yany Rodriguez istniały trzy wielkie frakcje - S.A.A.T., Eden Initiative i Global Trust. Były to potężne frakcje, jakie rywalizowały ze sobą mimo kryzysu ekologicznego z powodu wzrostu poziomu mórz. Gairen, będąc wtedy komandorem Korpusu Ekspedycyjnego zaoferował im pomoc w nim w zamian za sprzymierzenie się z nim.

Ciekawostki

  • Czasami jest nazywana Nexusiańską Unifikacyjną Wojną Domową.

Galeria

Przypisy

  1. Paskudna choroba na światach zniszczonych przez broń masowej zagłady na Płaskowyżu Nexus. Objawia się drgawkami, nadmierną potliwością, zatruciem pokarmowym i czterdzistostopniową temperaturą ciała.