FANDOM

Planeta zaatakowana podczas Wielkiej Gwiezdnej Wojny

Systems Nova News donosi o ataku Seraphimów na Nowe Luthien

Wielka Gwiezdna Wojna była największym konfliktem pomiędzy wieloma frakcjami, jak np. GLOK. Prawdopodobnie rozpoczęła się od walk Globalnego Ruchu Oporu z Wielkim Imperium Serrigańskim. W Wojnę byli uwikłani m. in. Admirał Conrad, Ijon Tichy i Imperator Serrigan. Jej wynikiem było całkowite zniszczenie serrigan, Groksów i Hordoroju. Znacznie ucierpiały też aszergi. Powstała też Gwiezdna Wspólnota Pangalaktyczna. Choć konflikt nasilił się w XXVII wieku to tak naprawdę toczył się od początku wygnania serrigan, jednak poza służbami specjalnymi i politykami nikt o tym nie wiedział, a informacje o tym skrzętnie ukrywano. Niejednokrotnie akcje służb specjalnych doprowadzały do wojny wewnątrz sojuszu antyserrigańskiego.

Frakcje

  • Gwiezdna Wspólnota Pangalaktyczna:
  1. Imperium Seraphimów
  2. Gwiezdna Liga Obrony Kolonialnej
  3. Zjednoczone Plemiona Aszergów
  4. Kombinat
  5. Dominium Ori
  6. Konfederacja Aszeńska
  7. Triumwirat Ardardów (resztka ich niegdyś licznej populacji)
  8. Konklawe Wiernych Owiec Spoda
  9. Cesarstwo C'Serwoidów
  10. Komuna Obłoków Magellana
  11. Horda Widm
  • Serrigańskie Frakcje:
  1. Wielkie Imperium Serrigan
  2. Groksowie
  3. Hordorój
  4. Armadorój

Preludium do wojny

Zachłanność serrigan

Zniszczenia Serrigan

Serrigańskie zniszczenia podczas powstania alterańskiego

Wiele miliardów lat temu draconiarze stworzyli serrigan. Mieli być pierwszą rasą opartą na ich genomie, dokańczając i czuwając nad dziełem swych stwórców. Jednak rasa obróciła się przeciwko nim, serriganie zmienili się w syntetyczno-organiczne istoty, a wiele ras ucierpiało. Wielkie Imperium wypędziło Prekursorów, a resztę ras zniewoliło. Wtedy pojawiło się widmo nowego porządku.

Globalny Ruch Oporu

10 miliardów lat temu powstał Globalny Ruch Oporu. Jego akcje początkowo nie przynosiły wyraźnego sukcesu, z czasem jednak podniesiono Wielki Bunt. Wynikiem był koniec niewoli i upadek Wielkiego Imperium. GRO przekształciło się w Gwiezdną Ligę Obrony Kolonialnej. Agresywna kampania wobec faszystowskiego gatunku zakończyła się niemal totalną jego zagładą. Resztki floty uratowały tak wielu obywateli, jak to było możliwe. Wskutek tego wiele państw się wyzwoliło, a Wielkie Imperium zmieniło się w wędrowną armadę.

Wtedy też wybuchł na Alterze bunt, co zmusiło serrigan do poddania się, dołączenia do swych jednostek i zostawienia Altery. Wszystkie gruzy wywieziono na księżyc planety, Ambrozję. To nie skończyło jednak wojny. Wręcz przeciwnie, weszła w etap rywalizacji między gwiezdnymi imperiami i paktami, co może stanowić nowszą wersję ziemskiej Zimnej Wojny.

Rywalizacja militarno - gospodarcza

Helghan podczas ataku serrigan

Helghan zaatakowany przez serrigańskie rasy

Przez następne miliardy lat GLOK, Dominium, Rój i inne frakcje rozwijały się gospodarczo i wojskowo. Każde państwo rozwijało branżę kaperską. W Strefie Neutralnej wprawdzie były utarczki, ale nie takie, jak na przykład z Hordorojem. Przez ten cały okres działała Gwiezdna Straż, enigmatyczna organizacja, która oddała na jedną kartę wszystko, byle tylko powstrzymać zagrożenia dla wszechświata, jak Plagi czy Groksów.
Angielska wersja