FANDOM

Planeta zaatakowana podczas Wielkiej Gwiezdnej Wojny.jpg

Systems Nova News donosi o ataku Seraphimów na Nowe Luthien

Wielka Gwiezdna Wojna (z j. ang. Great Star War) była największym konfliktem pomiędzy wieloma frakcjami, jak np. GLOK. Prawdopodobnie rozpoczęła się od walk Globalnego Ruchu Oporu z Wielkim Imperium Serrigańskim. W Wojnę byli uwikłani m. in. Admirał Conrad, Ijon Tichy i Imperator Serrigan. Jej wynikiem było całkowite zniszczenie serrigan, Groksów i Hordoroju. Znacznie ucierpały też zergi. Powstała też Gwiezdna Wspólnota Pangalaktyczna.

Znaczenie wyrazu

W wielu miejscach okreslenie to oznacza etap rywalizacji gwiezdnych mocarstw między sobą, w etapie jawnej lub zimnej wojny. Dlatego mimo stosunków dyplomatycznych, na pograniczach i w słabo bronionych układach 12 frakcji w 9 galaktykach dochodziło do utarczek. Przykładowo, Dominium miało sojusznika w Triumwiracie jedynie, gdy walczyło z Konfederacją, czy GLOK. Znaczenie "Wielka" oznacza też pokonanie raz na zawsze serrigańskiej rasy oraz ich tworów - Armadoroju, Groksów oraz Hordoroju.

Frakcje

Istnieje 12 frakcji, a są to:

Preludium do wojny

Zachłanność serrigan

Zniszczenia Serrigan.png

Serrigańskie zniszczenia podczas powstania alterańskiego

Wiele miliardów lat temu draconiarze stworzyli serrigan. Mieli być pierwszą rasą opartą na ich genomie, dokańczając i czuwając nad dziełem swych stwórców. Jednak rasa obróciła się przeciwko nim, serriganie zmienili się w syntetyczno - organiczne istoty, a wiele ras ucierpało. Wielkie Imperium wypędziło Prekursorów, a resztę ras zniewoliło. Wtedy pojawiło się widmo nowego porządku.

Globalny Ruch Oporu

10 miliardów lat temu powstał Globalny Ruch Oporu. Jego akcje początkowo nie przynosiły wyraźnego sukcesu, z czasem jednak podniesiono Wielki Bunt. Wynikiem był koniec niewoli i upadek Wielkiego Imperium.

GRO przekształciło się w Gwiezdną Ligę Obrony Kolonialnej. Agresywna kampania wobec faszystowskiego gatunku zakończyła się niemal totalną jego zagładą. Resztki floty uratowały tak wielu obywateli, jak to było możliwe. Wskutek tego wiele państw się wyzwoliło, a Wielkie Imperium zmieniło się w wędrowną armadę.

Wtedy też wybuchł na Alterze bunt, co zmusiło serrigan do poddania się, dołączenia do swych jednostek i zostawienia Altery. Wszystkie gruzy wywieziono na księżyc planety, Ambrozję. To nie skończyło jednak wojny. Wręcz przeciwnie, weszła w etap rywalizacji między gwiezdnymi imperiami i paktami, co może stanowić nowszą wersję ziemskiej Zimnej Wojny.

Rywalizacja militarno - gospodarcza

Helghan podczas ataku serrigan.png

Helghan zaatakowany przez serrigańskie rasy

Przez następne miliardy lat GLOK, Dominium, Rój i inne frakcje rozwijały się gospodarczo i wojskowo. Każde państwo rozwijało branżę kaperską. W Strefie Neutralnej wprawdzie były utarczki, ale nie takie, jak na przykład z Hordorojem.

Przez ten cały okres działała Gwiezdna Straż, enigmatyczna organizacja, która oddała na jedną kartę wszystko, byle tylko powstrzymać zagrożenia dla wszechświata, jak Plagi czy Groksów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki