FANDOM

Flaga Wielkiej Enklawy.jpg
Flaga Wielkiej Enklawy
Wielka Enklawa
Typ władzy republika federalna (de iure), junta (de facto)
Waluta Dolar
Twórca/Twórcy John Henry Eden
Stworzone na podstawie Enklawa z macierzystego uniwersum
Lider Prezydent
Wybitni członkowie John Henry Eden
Pierwszy lider John Henry Eden
Kwatera główna Jefferson, Platforma Orbitalna John Henry Eden
Naczelny wódz Prezydent, Kongres Wielkiej Enklawy
Organ ustawodawczy Kongres Wielkiej Enklawy
Organ sądowniczy Niezależne sądy
Organ wykonawczy Prezydent
Stolica/główna siedziba Jefferson
Strefa wpływów Wielka Enklawa i obszary przygraniczne
Język angielski
Hymn Hymn Wielkości Demokracji
Powiązania Imperium Neoameryki (sojusznik)
Data założenia gdzieś w M1
Data reorganizacji 872.M12 (1978 p.n.e.)
Data rozwiązania 231.M13 (1619 p.n.e.)
Data przywrócenia 235.M13 (1615 p.n.e.)

Wielka Enklawa - państwo i organizacja wojskowa obejmująca planetę zwaną Jefferson. W całym układzie jest ona jedyną i ma trzy księżyce. Reszta planet, w wyniku rozmaitych gwiezdnych katastrof została zniszczona doszczętnie. Założyli ją głównie Amerykanie pod wodzą resztek postapokaliptycznego rządu USA, znanego z Fallout. Celem Wielkiej Enklawy jest walka z komunistami i mutantami, a zwłaszcza z Chaosem. Jednakże ich działania wcale nie są demokratyczne - istnieje tajna policja, zwalczany jest wszelki opór, a "rasą panów" są ludzie. System mocno przypomina we współczesnych czasach Trzecią Rzeszę, gdyż nie obchodzą się delikatnie nawet ze swoimi przedstawicielami rządu, ludu lub wojska.

Historia

Koniunkcja i nowy świat

Podczas Koniunkcji Latacze, słynne zmiennopłaty, przeleciały przez niezliczoną ilość tuneli Koniunkcji, trafiając w końcu na suchy, stepowo-dżunglowy świat. Wybudowali sieć rozległych tuneli, kopalń i wielu innych wielkich konstrukcji w celu przetrwania w świecie o niesprzyjających warunkach. Z czasem dawna Enklawa się jednak rozsypała i doszło do licznych wojen.

Świat, na który przybyli, był jedynym w układzie gwiezdnym, miał też 3 księżyce. Nazwali go Jefferson, a księżyce - Gettysburg, Normandia i Lexington. Z czasem nazwy tych planet brzmiały coraz dziwaczniej i wreszcie ślady dawnej świetności zostały zatarte. Powstały miasta i wsie, a te zmieniły się w państwa - wszystko miało charakter amerykański, więc przypominało to niekiedy wojnę secesyjną.

Ponowna wojna atomowa

Aż w końcu, jakieś 1950 lat po przybyciu do tego świata mieszkańcy planety nie wytrzymali i zaczęli walczyć. Pewnego dnia, a był to 5 maja 1952 roku miary lokalnej po Koniunkcji świat został zniszczony wojną atomową. Wówczas to mieszkańcy znowu odkopali wiele tuneli i zbudowali podziemne życie. Wiele ze schronów wewnątrz gór sprawiło, że stworzono idealne warunki do rozwoju cywilizacji. Wtedy to tamtejsza forma ONZ zapowiedziała, że wraca i może pomóc zbudować wielką, zjednoczoną cywilizację. I tak się stało - w roku 2020 opadły radioaktywne pyły w atmosferze i można było żyć normalnie. Do 2050 roku po Koniunkcji zbudowano Wielką Enklawę, agresywną frakcję walczącą z wszelkimi oznakami mutacji popromiennej, Chaosu oraz działalności komunistycznej.

Budowa potęgi gwiezdnej i Wojna Enklaw

Wkrótce postanowili jednak nie próżnować i wznieść się ku gwiazdom. Wielka Enklawa ustanowiła platformę orbitalną, nazwaną od prezydenta - założyciela Johna Henry'ego Edena. W 2064 roku podniósł się poziom oceanów na Jeffersonie, wskutek roztopów lodowców na biegunach planety. Wielka Enklawa przygotowała posterunek na Gettysburgu, który przerodzili w karną kopalnię, gdzie wydobywano na nim złoto, platynę, rad i pluton. Poddawane wysokiemu promieniowaniu gamma miały nowe właściwości.

Wedłu datowania wspólnego dla Nexusa w roku 850.M12 Wielka Enklawa dotarła do najbliższej skolonizowanej wówczas przez Wspólnotę Gwiezdną. Ekspedycja została przywitana z otwartymi ramionami, ale patrzyli na Wspólnotę, jak na anarchistów. Wkrótce, po 7 latach od kontaktu z nią spotkali innych jej członków - Imperium Czerwonego Jin, które założyli potomkowie chińskich i japońskich komunistów z innego wymiaru, gdzie ludzkość została w 2003 roku całkowicie podporządkowana tej doktrynie. Trafili oni na planetę leśną, którą z racji istniejących tam masowo wielkich drzew nazwali Czerwonym Jin. Rząd tegoż państwa był nastawiony pokojowo, ale z racji nienawiści do komunistów, władze Wielkiej Enklawy rozkazały całkowite zniszczenie frakcji. Imperium rozpoczęło walkę na pełną skalę, której nawet siły Wspólnoty, wspierające cesarza Czerwonego Jin, nie były w stanie zatrzymać albo chociażny złagodzić. Obie frakcje wykrwawiły się, a za zbrodnie wojenne Wielka Enklawa została wydalona ze Wspólnoty.

Upadek mocarstwa

Wielka Enklawa zgromadziła nad Jeffersonem sporą flotyllę z racji zorganizowania potrójnej krucjaty - na Chaos, Wspólnotę i Imperium Czerwonego Jin. Flota Gettysburga odleciała w stronę najbliższych skupisk Wielkiej Anarchii.

Wojsko

Żołnierze Wielkiej Enklawy.jpg

Żołnierze Wielkiej Enklawy na polu bitwy

Wojsko składa się z żołnierzy w pancerzach wspomaganych, pionowzlotów, lotniskowców na napęd jonowy, atomowych okrętów podwodnych i syntetyków bojowych, mających na celu ochronę lub przełamanie szyków wroga zmasowanym atakiem. Wielka Enklawa zawsze wierzy, że tylko ona gwarantuje prawdziwą demokrację i wolność obywateli, co spowodowało, że jest to tak naprawdę junta wojskowa. Każdy żołnierz ma standardowe mundury służące za kombinezony ochronne, nanoskafandry, albo Pancerze Wspomagane. Zbroja bojowa jest inna dla każdego, w zależności od jego zdolności oraz rangi w wojskowej hierarchii dowodzenia.

Gospodarka

Religia

Choć przeważnie nie panuje tutaj żadna religia, a ludzie muszą słuchać sukcesów wojska i programów politycznych, to można tu wierzyć prawie że we wszystko. Wielka Enklawa akceptuje Kościół Mocy, kult maszyny, albo Wielki Płomień. Zakazane jest natomiast wierzenie w szatańskie kulty. Bycie satanistą jest zgodnie z konstytucją zawieraniem paktu z plemionami Mroku, co uniemożliwia bycie obywatelem i doprowadza do banicji z państwa quasi-amerykańskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki