FANDOM

Warszawskie metro w świecie Fallen Times jest zupełnie inne od naszego. Istnieje, choć tak naprawdę zaczęło powstawać w roku 1921, ale jego plany miał już w zamyśle, według miejskich legend, prezydent Sokrates Starynkiewicz. Wszyscy jednak traktują to jako legendę. Mimo to stacje stały się z czasem ważnymi ośrodkami miejskimi w postapokaliptycznej Warszawie.

Historia

W czasie Wielkiej Wojny Światowej niepodległość Polski przyniosła sporo pomyślnych rzeczy. Gdy tylko w 1917 roku, rok po okupacji udało się wyzwolić Królestwo Polskie, wówczas już całkowicie niepodległe państwo związane z Imperium Rosyjskim unią personalną zaciągnęło dużo pożyczki. Z inicjatywy władz rozpoczęto budowanie głęboko pod ziemią budowę stacji metra, które na wszelki wypadek miałyby też być schronami przeciwlotniczymi. W 1921 powstała pierwsza nitka licząca pięć stacji, 4 lata później liczyła już 3 linie, by w 1930 mieć ich 5. Dopiero na 1932 rok skończono finalnie pierwszą, a potem drugą. Pod koniec rozejmu liczyła już 14 linii, niektóre dopiero rozpoczęte. Gdy hitlerowcy weszli do miasta i zostali wygnani 3 lata później rozwój został wstrzymany. 20 marca planowano już 16. linię, ale spadły bomby. Uważa się iż te stacje są finalnymi.

Stacje

Schemat stacji z uwzględnieniem linii.

I linia metra

  • Wilanów - wybudowana w 1932 roku. Znajduje się w okolicy Pałacu w Wilanowie, tuż przy stacji WKD. Zajęta przez Sobieski Dwór.
  • Czerniaków - wybudowana w 1932 roku. Jest położona w sąsiedztwie z Fortem Czerniakowskim. Zajęta została przez Militarny Zakon Fortu.
  • Służew - wybudowana w 1921 roku. Z racji położenia tuż przy torze wyścigów konnych jest stadionem i miejscem neutralnym między Militarnym Zakonem Fortu a Wenecją, punkt handlowy.
  • Łazienki Królewskie - wybudowana w 1921 roku. Leży po zachodniej stronie pod Placem Na Rozdrożu, pod fontanną. Siedziba Wenecji, która razem z pozostałymi tunelami kontroluje dawne Łazienki Królewskie. Nieliczne tunele nie posiadają wody, ale ponad 80 procent jest nad wodą.
  • Wiejska - wybudowana w 1921 roku. Należy do Parlamentu, pozostałości dawnego Sejmu i Senatu, który prócz niej obejmuje również tunele i budynki dawnej instytucji.
  • Stare Miasto - wybudowana w 1921 roku. Stacja jest położona pod Placem Zamkowym. Należy do Starego Miasta.
  • Cytadela - wybudowana w 1921 roku. Jest opanowana przez autokratyczny Carat stworzony przez potomków rosyjskich oraz dawnych rojalistów i razem z Cytadelą stanowi silną fortyfikację.
  • Kępa Potocka - wybudowana w 1932 roku. Niezależna i neutralna, zamieszkana głównie przez stalkerów i wysłanników ze Starego Miasta, który ma nad nią zwierzchnictwo. Odłączyli się bowiem od Caratu.

II linia metra

  • Olszynka Grochowska - 
  • Grochów - 
  • Gocław - 
  • Stadion Legii - 
  • Łazienki Królewskie - 
  • Plac Zbawiciela - 
  • Klub Sportowy SKRA - 
  • Szczęśliwice - 
  • Lechicka - 
  • Okęcie-Lotnisko - 

III linia metra

  • Kabaty -
  • Natolin -
  • Imielin -
  • Stokłosy -
  • Ursynów -
  • Służew -
  • Wilanowska -
  • Wierzbno -
  • Racławicka -
  • Pole Mokotowskie -
  • Politechnika -
  • Plac Konstytucji -
  • Centrum -
  • Świętokrzyska -
  • Arsenał -
  • Dworzec Gdański - 
  • Plac Mikołaja Mikołajewicza -
  • Marymont -
  • Słodowiec -
  • Stare Bielany -
  • Wawrzyszew -
  • Młociny -

IV linia metra

V linia metra

  • Połczyńska -
  • Chrzanów -
  • Lazurowa -
  • Górce -
  • Ulrychów -
  • Księcia Janusza -
  • Młynów -
  • Płocka -
  • Rondo Daszyńskiego -
  • Rondo ONZ -
  • Świętokrzyska -
  • Uniwersytet -
  • Centrum Nauki Kopernik -
  • Dworzec Wileński -
  • Szwedzka -
  • Targówek -
  • Trocka -
  • Zacisze -
  • Kondratowicza -
  • Bródno -

VI linia metra

VII linia metra

VIII linia metra

IX linia metra

X linia metra

XI linia metra

XII linia metra

XIII linia metra

XIV linia metra

Linia metra 0

Ciekawostki

  • Rzeczywiste warszawskie metro powstawać zaczęło w latach 80. XX wieku, ale plan jego budowy miał prezydent Stefan Starzyński.
  • Obecnie istnieją I linia metra, ukończona w 2008 roku w całości i bez przystanku Plac Konstytucji, choć był już zaplanowany do wybudowania oraz II, która jest skończona od Dworca Wileńskiego do Ronda Daszyńskiego, pozostałe przystanki są jeszcze w budowie. Ponadto III linia metra jest jeszcze w planach i ma dochodzić do Wawra a zaczynać się na stacji Stadion Narodowy.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki