FANDOM

Warszawa - stołeczne miasto Polski, które podczas Wielkiej Wojny Światowej uzyskało od Imperium Rosyjskie pełną niepodległość w zamian za unię personalną i sojusz militarny. Podczas jej przebiegu w 1916 wkroczyły tutaj wojska Niemiec i Austro-Węgier, ale wygnała je ofensywa Rosjan i Polaków niecały rok później w wielkiej ofensywie, która szła prosto na Poznań.

Paryż Północy był bombardowany przez zeppeliny i bombowce Państw Centralnych aż do 1930, kiedy to rozejm z Verdun, podpisany między nimi a Ententą zakończył Pierwszą Wojnę Światową. Niestety później pierwsi zmienili się w Oś Krajów Radziecko-Faszystowskich, wśród których znalazła się w roku 1932 właśnie monarchia rosyjska, gdzie wybory wygrał morderczy tyran Józef Stalin, zaprowadzając coraz to większe rządy terroru, a Mikołaj II, jego decyzją miał już mniej do powiedzenia. Po wojnie miejsce to jest spustoszone, ale ocaleli zdołali odbudować wiele budynków i odzyskać dawną technologię.

Historia

Przed zagładą Starego Świata

W świecie Fallen Times nowa, niepodległa po 123 latach Polska nie dość że razem z Rosjanami zwalczała komunistów to jeszcze pokonywała w wielu przypadkach wrogą frakcję. W czasie wojny domowej w Imperium komuniści stali się razem z rządem Kiereńskiego kolejną frakcją w parlamencie, co spowodowało rozwój w ustanawianiu monarchii konstytucyjnej. Warszawa była jedną z najszybciej rozwijających się metropolii - zbudowano między innymi metro, czy znajomy w naszym świecie Pałac Kultury i Nauki. Prócz tego poszerzono Warszawę do współczesnych nam granic, a nawet stworzono dwa porty lotnicze - w Mińsku Mazowieckim i Modlinie, a zlikwidowano ten na Polach Mokotowskich, gdyz przeniesiono większość z personelu i samolotów na nowe Okęcie.

Jednak ponownie ucierpiała w roku 1939, kiedy 1 września Niemcy pod wodzą Adolfa Hitlera zaatakowały państwo polskie, a także te nadbałtyckie, co zerwało rozejm i rozpoczęło Drugą Wojnę Światową. Natychmiast Liga Narodów odpowiedziała atakiem na Trzecią Rzeszę, z wyjątkiem Rosji. Opinia publiczna dowiedziała się wówczas o pakcie między tymi narodami, co sprawiło że Stalina odtrącono w głosowaniu Dumy Państwowej od fotela premiera Imperium Rosyjskiego. Na rozkaz cara i nowego premiera - Siemiona Igruszowa - doszło do wypowiedzenia wojny Niemcom, gdyż kraje nadbałtyckie miały te same prawa co Polska, ale mniejsze od niej, ponieważ Polska i Finlandia nie była uzależniona gospodarczo i nie istniały tam żadne bazy Armii Imperialnej.

Ruiny perły Europy Środkowej

20 marca 1950 roku państwa Osi wystrzeliły w stronę Aliantów broń ABC na masową skalę, co 2 minuty później zrobiły państwa przeciwne Osi. W ciągu 4 godzin świat stał się niezdolny do zamieszkania, już wtedy jeszcze przed wynalezieniem broni atomowej 60 procent populacji zmarło przez choroby wywołane bronią biologiczną, a 80 procent świata zostało skażone chemiczną. Wielu mieszkańców zdążyło ewakuować się w porę do stacji metra oraz schronów przeciwatomowych. Na miasto spadły 4 atomowe głowice nazistowskie oraz 5 chemicznych zawierających Cyklon Pruski. Atomówki uderzyły w kolejno: Stare Miasto, Kotłownię na Woli, Transatlantycką Centralę Radiotelegraficzną i Elektrociepłownię Żerań. Z kolei głowice chemiczne zniszczyły Stadion Narodowy, Stadion Legii, Pałac Kultury i Nauki, Ambasadę Rosyjską oraz Łazienki Królewskie.

W latach 70. ekspedycje zdołały, niestety tracąc wielu dobrych żołnierzy sprzed Wojny, odzyskać budynki i je wyremontować, odpowiednio wtykając szczelne szyby uniemożliwiające dotarcie skażonego powietrza do budynków i przywracając je do stanu sprzed apokalipsy. Co więcej, zyskali najważniejszą rzecz, jaka była im potrzebna - położoną na zachodzie, w centrum wielkiej i niebezpiecznej puszczy zajętej przez zmutowaną florę i faunę Centralę Radiotelegraficzną i byli pierwszymi, którzy nawiązali kontakt z innym miastem, a był to Poznań. W latach 90. udało im się nawiązać w końcu łączność z resztą kontynentów, jak Ameryka. Miastem, jakie odebrało ich transmisje był Nowy Jork. W roku 2012 Warszawiacy doświadczyli wielkiej katastrofy, jaką była powódź wywołana wezbraniem wody w Wiśle, wskutek czego tunele pod rzeką zalane zostały, a przeprawa przez powierzchnię okazała się niebezpieczna. Z kolei rok później poziom wody wyniósł zaledwie 60 metrów, co sprawiło że zaczynało brakować wody. Obecnie dawna perła Europy Środkowej się rozwija, głównie dzięki odzyskaniu Pałacu Kultury z rąk mutantów.

Frakcje

  • Centrum - najpotężniejsza frakcja. Obejmuje tereny od Starego i Nowego Miasta. Dzięki naukowcom zbudowali kopułę nad tą częścią Warszawy, wytępili tamtejsze mutanty oraz przywrócili normalny wygląd. Teraz górne tereny należą do elity, a biedota żyje w nędzy w najniższych tunelach. Centrum zbudowało też sieć podziemnych dróg jakie połączyły większość ocalonych miejsc. Współpracują z wieloma innymi grupami, pełnią też formę neutralnego terytorium, gdzie prowadzi się działania pokojowe i wiele innych.
  • Bractwo Sybiraków - mocno podobne do dawnego Królestwa Kongresowego. Jest to zmilitaryzowana frakcja która obecnie walczy z nazistami z Rzeszy. Kieruje nimi Car, tajemniczy osobnik jaki nie pojawia się poddanym, a jedynie poprzez komputer. Są różne plotki, mianowicie iż jest to jakaś samoświadoma sztuczna inteligencja, inni iż to rada najbardziej wpływowych osób, jeszcze inni zaś że to zaginiony ostatni namiestnik Królestwa Polskiego z czasów przed przewrotem majowym, który został podłączony do komputera i wielu innych maszyn.
  • Republika Nowej Woli - państwo zajmujące tunele Kotłowni na Woli i wielu innych terenów. Republika jest odwzorowaniem niemalże całkowicie polskiej republiki. Od zachodu graniczy z Rzeszą, na wschód jest Gildia, na południu Dworcowi i Bractwo Sybiraków, a na północy znajdują się długie pustkowia kończące się paroma wioskami na Powązkach nawiedzanymi przez humanoidalne mutanty. Spośród wszystkich frakcji najbardziej pokojowa.
  • Dworcowi - frakcja, jaka powstała z konduktorów i pasażerów na Dworcu Zachodnim. Dworcowi są świetnymi mechanikami, ale prowadzą mocno izolacjonistyczny styl życia. Są najbliższymi sąsiadami Republiki Nowej Woli. W czasie wojny ich dworzec notorycznie bombardowały jednostki latające oraz pociski balistyczne, jak V1 Drugiej Rzeszy, czy też V2 Trzeciej.
  • Gildia - bankokracja położona w tunelach i skarbcach, przez co pełni rolę dzielnicy bankowej pod ziemią. W czasie wojny głowice nie trafiły budynków, ale pracownicy zdołali uciec do schronów. Gdy oczyszczano tunele z mutantów, zaraz oraz skażeń udało się zdobyć rejestry wielu bankowości, które najwyraźniej same postanowiły obłowić się dzięki wojnie. Istnieją między Centrum, a Republiką Nowej Woli, co sprzyja ich dochodom.
  • Rzesza - resztki Polaków-nazistów oraz Niemców. Podczas wojny grupa SS Dirlewanger i Dywizja im. Goeringa wyrżnęły setki tysięcy ludzi w roku 1942, na krótko po wybuchu Powstania Warszawskiego, jeńcy których przewożono zdołali uciec z pomocą zdrajców narodu polskiego i ukryli się jak szczury w kanałach, tam gdzie wcześniej siedzieli powstańcy. W roku 1950 ocaleli i budują sobie teraz własne państwo nazistowskie. Nienawidzą ich wszyscy, wielokrotnie bowiem zaatakowali Republikę bądź Dworcowych. Na próżno - od tamtej pory te frakcje zbliżył do siebie wspólny nieprzyjaciel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki