FANDOM

Zamek Arkerbarg.jpg
Walanna u stóp zamku
Walanna
Data powstania: pierwsze milenium po Koniunkcji (jako Anchorstadt)
Położenie: na południowy wschód i tuż pod zamkiem Arkerbarg na planecie Mitr Praimus
Funkcja: miasteczko
populacja: 150 osób
Ważne miejsca: Stare Miasto, Nowe Miasto, Dzielnica Urzędnicza
Twórca: pierwsi osadnicy
Przynależność: władze Mitr Praimusa

Walanna (pierwotnie znane jako Anchorstadt) - miejscowość położona u stóp zamku Arkerbarg. Leży od niego na południowy wschód, w stronę doliny lokalnej rzeki. Do zamku i koryta rzeki górskiej prowadzą naturalnie stworzone przez erozję schody. W mieście tym urodził się słynny poeta Walhit Fimc oraz znawca technologii do podróży nadświetlnych Eusth Omhon. Miasteczko składa się z trzech dzielnic - tak zwanego Starego Miasta w całości stworzonego z pruskiego muru, Nowego Miasta posiadającego budowle ceglane oraz Dzielnicy Urzędniczej, stworzonej z betonu.

Zimy i lata nie są tu miłe - zawsze panuje zimno i śnieg. Na zimę miasto dotyka olbrzymi, nawet trzydziestostopniowy mróz, latem woda z roztopionego śniegu nieraz wdziera się w kompleks podziemnych jaskiń i powoduje powodzie w piwnicach budowli należących do mieszkańców. Ze wszystkich miejsc najsłynniejszy jest rynek staromiejski, gdzie każdej wiosny odbywa się jarmark z okazji zasiewów roślin jarych i końca ozimych. Inne pory roku też się obchodzi hucznie - latem trwa festyn z okazji żniw jarych, jesień jest odwrotna do wiosny, a zimą trwa impreza z okazji żniw ozimych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki