FANDOM

01 Main Theme
Panorama Vice Island Town
Panorama Vice Island Town
Vice Island Town
Data powstania: 2016
Położenie: wschód wyspy Kraj
populacja: około 3 miliony
Ważne miejsca: port, ratusz, stadion olimpijski im. Tarsihe Łowrowa
Twórca: Federacja, Unia, Państwa Nexusa
Przynależność: niezależne, protektorat instytucji z Centrum

Vice Island Town[1] to miasto zbudowane w czasach Wojny Krajowej, kiedy Wielki Układ i Unia walczyły z Przymierzem CreepyTown, ale jeszcze Federacja nie była wobec nich aż taka wroga ze względu na blizny i rany wywołane przez wojnę. Miasto leży w Niezbadanej Części, odkrytej wraz z Wojną o Pokój na Ziemi Krajowej, wcześniej nieznanej ani mieszkańcom ani nowo przybyłym. Miasto liczy ponad 3 miliony mieszkańców i znajduje się pod protektoratem instytucji z Centrum[2], więc na miejscu stacjonuje milicja, siły pokojowe oraz dwa garnizony Rycerzy Wielkiego Pokoju. Vice Island Town ma całkiem dobre jak na standardy suche doki, stocznie i rafinerie, dlatego stał się furtką dla statków płynących z Afryki i Europy do wyspy Kraj. Ponadto, dzięki obwodnicy i proautostradzie wybudowanej na polecenie samego Heinricha Welffa, który miał nadzieję na wzmocnienie gospodarki dzięki handlowi i odbiorze "tego co należy do Federacji" w tym portowym miasteczku.

Historia

Miasto założono w ramach budowy przyjaznych relacji z neutralną jeszcze Federacją. Odkrycie że pomagają Netrollom przewozić potajemnie broń wyszło trzy dni po rozpoczęciu budowy Vice Island Town.

Dzielnice

Dzielnica portowa

Przemysłowa dzielnica miasta, centrum całej aglomeracji. To w niej ładuje się i rozładowuje towary ze statków, które przybyły tutaj z Europy i Afryki, rzadziej z Ameryki Północnej. Są tutaj dwa typy portów - niezależne oraz Fedenklawy. Te drugie są terenem Federacji Welffowskiej, statki tutaj zawijające oddają jej towary a ta błyskawicznie przewozi je drogą powietrzną za pomocą potężnych supertransportowców, które są większe nawet od samolotów An-225 Mrija. Dlatego Fedenklawy dają towary na najbliższy aeroport, a następnie przeładowują z pancernych ciężarówek do olbrzymich samolotów.

Dzielnica finansowa

Część miasta, w której są same biurowce i drapacze chmur. Swoje siedziby mają tutaj rozmaite korporacje, firmy, koncerny zbrojeniowe, grupy kapitałowe, banki i sieci sklepowe. Jedną z najbardziej znaczących korporacji tutaj jest Minecraft Industries, bardzo potężna firma, która odniosła wielki sukces dzięki grze wideo "Minecraft", która pozwalała z sześcianów tworzyć tam wszystko co tylko przypadnie do gustu graczowi. Widok z drapaczy rozpościera się na takie tereny, jak doliny czy góry oraz na wschodni bezkres żółtawego CreepySea[3].

Dzielnica przemysłowa

Dzielnica pełna jest licznych manufaktoriów, hut, hal produkcyjnych oraz wielu innych miejsc produkcji rozmaitych przedmiotów. Nad tym dystryktem górują kominy fabryczne, wiele z domów urządzono w formie dawnych modernistycznych bloków mieszkalnych, nie ma tutaj domków i penthausów. Żyjąca tutaj ludność jest uboga, ale stać ją na kupowanie. Znajduje się tutaj jeden z dworców kolejowych, drugi jest w śródmieściu, trzeci zaś w dzielnicy portowej, sąsiadującej z przemysłową.

Śródmieście

Dzielnica powstała jako pierwsza, znajdują się tutaj drapacze chmur oraz ważne węzły komunikacyjne. Z inicjatywy Instytucji Centrum budowane jest tutaj nawet metro. Śródmieście pełne jest sklepów, luksusowych restauracji, hoteli i apartamentów. Z racji położenia obok dzielnicy finansowej i portowej. Mieści się tutaj wiele akademii oraz siedziba władz miasta - ratusz. Śródmieście znane jest z miejskiej opery[4], do której chodzą najbogatsi i najbardziej poważani. Oprócz tego wybudowano tutaj niedawno stadion olimpijski nazwany imieniem jednego z Dzieci Heinricha - Tarsihe Łowrowa.

Przypisy

  1. Nie wiadomo dlaczego tak nazwano miasto. Założyciele tłumaczą, że od quasi-wyspy znajdującej się w centrum miasta, a która jest zaliczana do delty lokalnej rzeki.
  2. Oznacza to, że każdy atak na miejsca pod tym protektoratem będzie uznawany za atak na Centrum i wspólnotę jaka dzięki niej istnieje. Z tego powodu gdyby np. zaatakowało Przymierze CreepyTown to instytucje z Centrum stworzyłyby koalicję pod swoim przywództwem, gdzie każde państwo i Wielki Gracz musieliby na ich wezwanie, zgodnie ze starymi traktatami, bezwarunkowo stawić się z armią celem rozniesienia w pył agresora.
  3. CreepySea nie jest pełne wody, jak wszechocean, ale jakąś tajemniczą, żółtą cieczą. Występuje jedynie na terenie Trójkąta Bermudzkiego, nikt nie wie dlaczego.
  4. W operze tej występowało wielu poważanych w całej Fikcyjności śpiewaków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki