FANDOM

Vat Tego

Vat Tego z pokładu desantowca

Vat Tego to jedno z dwunastu miejsc w Strefie Neutralnej, gdzie zbiera się większość frakcji kaperskich i grup paramilitarnych. Co prawda powstają tam konflikty, lecz kończy się jedynie na bijatyce i walce wręcz. Miasto sięga dwóch milionów bez okresowych mieszkańców i pięćdziesiąt razy tyle z okresowcami, czyli tymczasowymi mieszkańcami.

Wydobywa się tu przyprawę, korporacje nie mają prawa się tu mieszać, a kolonia utrzymuje się z własnych wyrobów. Miasto jest odcięte od lądu wodą. Funkcjonuje specjalna kolej maglev nad najwęższym miejscem w okolicy, Wąwozem Spoda.

Historia

Miliardy lat temu draconiarze stworzyli układ ze sztuczną gwiazdą. Serriganie go podbili i przerobili w twierdzę handlu niewolnictwem i główny ośrodek administracyjny. Po buncie Globalnego Ruchu Oporu miejsce zostało na dwa tysiące lat opuszczone. Gwiezdna Liga Obrony Kolonialnej znalazła ją i uznała za jedno z miejsc Strefy Neutralnej. Handel i bar rozwijały się tam w najlepsze.

W roku 3500 przed naszą erą założono bar "Pod Stalkerem", wysoki, dziesięciopiętrowy wieżowiec z miejscem pędzenia własnych alkoholi, przedziałem hotelowym i miejscem handlu i naprawy. Założył go Striełok, pierwszy i największy z gwiezdnych wędrowców. Budynek stał się najsłynniejszym w całym Vat Tego.

Aż do 1450 roku przez to miejsce przewijało się mnóstwo statków. Wtedy zaatakował Hordorój, łamiąc Pakt Neutralności Strefy. Frakcja została zdziesiątkowana i część podpisała traktat o neutralności, jeśli nie przybędą serriganie, co dla Koalicji, seraphimów i innych było gwarancją wiecznej neutralności obszaru.

Po odkryciu istnienia Zaginionego plemienia ludzi, wzrosły slumsy, ale też dzielnica bogaczy i fabryczna. Zawitało też wielu awanturników, a w 2320 roku zawitała tam Armada Obietnicy, która szybko odleciała. W 2580 przybył tam Reinhard von Radekow, helghanin niemieckiego pochodzenia. Odkrył istnienie serrigan i zgodził sie dla nich współpracować. Dziesięć lat później przybył, ale znalazł też swego wroga - Admirała Conrada. Obydwaj poszli w swoją stronę.

W 2612 roku, w wyniku powrotu serrigan Strefa została zaatakowana, tak jak Vat Tego. Miasto zdołało się ewakuować do odpowiednich frakcji. Wobec tego Armadorój, Hordorój i Groksowie zajęli dla serrigan miasto. Wielkie Imperium padło jednak, zanim na dobre się zagościło. Musiało posłać swe oddziały do inwazji na Ziemię i tam polegli. Vat Tego zostało odrestaurowane.

Miejsca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki