FANDOM

Układ Słoneczny - macierzysty system gwiezdny Ziemian, wenusjan i saturnian, położony w Drodze Mlecznej. Jest to siedziba władz Paktu Solarnego i wielu rozmaitych rządów. Nazywany skrótowo Sol. Ma osiem planet: cztery w Pasie Wewnętrznym - Merkury, wspólnie gospodarowany przez rządy ludzkie i wenusjańskie, Wenus, które należy do Rzeszy Wenusjańskiej, Ziemię - ojczyznę i siedzibę władz RZZ oraz Mars, planetę przemysłowo-naukową, znaną niemalże jako wielka huta z ogromnymi laboratoriami. Dalej jest Pas Zewnętrzny, gdzie księżyce mogą być własnością Wenus, Ziemi lub wspólne. Cztery gazowe olbrzymy - Jowisz, Saturn, Uran i Neptun - są miejscami władzy saturnian, choć w latających miastach spotkać można też dwie pozostałe rasy solarne.

Planety i księżyce

Merkury

Planeta wspólnie rządzona przez Rzeszę i Republikę. Jest miejscem pozyskiwania rzadkich pierwiastków, takich jak platyna czy złoto, ale też między innymi gazów szlachetnych czy energii solarnej transportowanej na planety którym dana placówka podlega. Kiedyś miejsce to w całości było zajęte przez Rzeszę Wenusjańską, po ludzkiej pacyfikacji Wenus została podbita bez większej walki przez siły Republiki Zjednoczonej Ziemi. Saturnianie wymusili na Ziemianach i wenusjanach w ramach Paktu Solarnego wspólne gospodarowanie tą planetą, co w efekcie doprowadziło do złagodzenia stosunków między rasami.

Wenus

Wenus jest ojczyzną rasy, zwanej Wenusjanami. Przystosowani do życia w toksycznym i gorącym środowisku słyną z kultu wiecznie świecących gwiazd, wyobrażanych jak ziemskie, ośmiopromienne słońce, ale ich najbardziej charakterystycznym zachowaniem jest myślenie o swojej wyższości i militaryzm. Ustrój przypomina połączenie nazizmu i stalinizmu. Jako stolica Rzeszy Wenusjańskiej jest nieraz wywyższana pod wieloma wymyślnymi oraz wyniosłymi nazewnictwami. Po ludzkiej pacyfikacji Wenus z 17 listopada 2060 roku, czyli 17.11.610.M17 wiele z miejsc pokrytych jest ruinami, a fauna i flora niebywale zniszczona. Od tamtego czasu Wenusjanie darzą Ziemian jeszcze większą nienawiścią, niemniej nauczyli się od nich cechy, jaka była w ich gatunku rzadkością - pokory.

Ziemia/Terra i Księżyc/Luna

Ziemia, nazywana też popularniej Terrą, jest ojczyzną Ziemian, ludzi z tejże planety. Nie różnią się zbytnio od innych ludzi. Planeta ma 7 kontynentów i 5 oceanów. Klimat jest bardzo zróżnicowany. Na planecie znajduje się milion różnych miast, setki narodów i tysiące języków. Zabytki ziemskie są inspiracją dla wielu nexusiańskich artystów i poetów, ponadto jest jedną z nielicznych planet gdzie nie było nigdy żadnych sił arkanicznych, co stanowi fenomen, gdyż w tym systemie gwiezdnym jedynie do Plutona dotarła niewielka ilość arkanicznego surowca w postaci skał manarudy. Co więcej jest to najbliższa na drodze do Słońca planeta posiadająca co najmniej jeden księżyc. Nazywany jest Luna lub po prostu Księżycem. Stanowi ważne miejsce przemysłu dla Ziemian, najczęściej nastawionego na wojsko. Okręty tam skonstruowane cieszą się reputacją jednych z najsolidniejszych oraz najbardziej wszechstronnych. Każdy mieszkaniec Księżyca marzy o pracy w astrostoczniach lub przy odkrywaniu ruin starożytnych tuneli-miast budowanych przez Wenusjan w przeszłości.

Mars

Mars stanowi wielkie laboratoria i niemal w całości jest kontrolowany przez RZZ. Kiedyś był nuklearnym pustkowiem po pierwszym konflikcie między wenusjanami a saturnianami. Pakt Słoneczny ma setki stref w których są ich laboratoria a rasy z Sol nie muszą się martwić prześladowaniami.

Ceres

Stolica Paktu Solarnego, położona w pasie asteroid. Należy do niego samego, tutaj koncentruje się cała władza wspólnotowa w Układzie Słonecznym. Pokryta specjalnymi miastami-kopcami. Ceres jest planetą karłowatą, odkrytą przez ludzi w 1801 roku, co zważywszy na ich nieobecność w kosmosie wówczas jest bardzo zagadkowe, bo ani wenusjanie, ani saturnianie jej nie znaleźli i nie skolonizowali. Prawdopodobnie obie rasy uznały ją za asteroidę.

Jowisz

Jowisz to planeta w całości skolonizowana jako pierwsza przez saturnian. Niektóre z miast na przykład TIbanna to górnicze placówki gdzie ludzie wydobywają potrzebny im hel-3 oraz inne rzadkie niemetale. Jego księżyce są domem dla wielu wenusjan i Ziemian. Obecnie jest siedzibą wielu ważnych fabryk, zbrojowni, suchych doków oraz siedzibą Floty Paktu, a konkretniej Armady "Helios" przeznaczonej do obrony Układu Słonecznego przed najeźdźcami, od prostych flot pirackich aż po przerażające hordy okrętów Chaosu.

Saturn

Saturn jest ojczystą planetą potężnej i enigmatycznej rasy saturnian, jednak najciekawsze jest to, że żyją na gazowym olbrzymie i mają bardzo rozwiniętą psionikę, będąc jedyną rasą w tym systemie gwiezdnym, która włada Arkanami. Nie wiadomo jak wyewoluowali, są jedną z niewielu ras w całym Nexusie, która w ogóle narodziła się na planecie tego typu. Przypuszcza się, że mógł istnieć wcześniej jakiś wrak pojazdu kosmicznego, na którym wyewoluowali przodkowie tej rasy, a gdy wiadome było że się rozpadnie dostosowali się do oddychania w atmosferze Saturna oraz latania.

Uran

Uran jest planetą jaka została jako druga skolonizowana przez saturniański lud. Stanowi ważne centrum wydobycia wielu cennych metali i gazów, ale jest też ważną miejscowością wypoczynkową dla nich. Saturnianie z czasem pozwolili osiedlić się na tej planecie dwóm pozostałym rasom. Od tamtej pory Uran zamieszkują w zdecydowanej przewadze jego zdobywcy, ale w 25 procentach są to pozostali, z czego ponad połowa to wenusjanie. Ziemianie stanowią niewiele ponad 10 procent. 3/4 jego księżyców to tereny pod kontrolą RZZ.

Neptun

Neptun stanowi planetę peryferyjną dla saturnian. To mroźna planeta jak dla nich gdzie wybudowane zostały przede wszystkim laboratoria badające energię termalną oraz elektryczność, niektóre z państw mają tam też swoje obozy pracy w jakich pracują najciężej skazani kryminaliści. W niektórych miejscach woda jest też dostatecznie ciepła by się można było kąpać, w innych jest tak zimna że cieplejsze jest nawet powietrze. Ze względu na fakt iz jest to gazowy olbrzym trudno więc mówić o stałym lądzie, wszystko wydaje się w ciągłym ruchu i przez to nie można powiedzieć że coś jest "pod ziemią".

Pluton i Charon

Pluton jest planetą karłowatą i miejscem wyznaczającym granice Układu Słonecznego. Te dwa ciała niebieskie to potężna forteca z licznymi stacjami gwiezdnymi, broniące systemu gwiezdnego w przypadku próby ataku. Jeśli pierwsza fala ma gdzie się rozbić to rozbije się właśnie o Pluton i jego systemy obronne. Połowa Armady "Helios" kotwiczy właśnie tam i jest zdolna do skoku FTL na każdą planetę w ciągu kilku minut.