FANDOM

Układ Słoneczny - macierzysty system gwiezdny Ziemian, wenusjan i saturnian, położony w Drodze Mlecznej. Jest to siedziba władz Paktu Solarnego i wielu rozmaitych rządów. Nazywany skrótowo Sol. Ma osiem planet: cztery w Pasie Wewnętrznym - Merkury, wspólnie gospodarowany przez rządy ludzkie i wenusjańskie, Wenus, które należy do Rzeszy Wenusjańskiej, Ziemię - ojczyznę i siedzibę władz RZZ oraz Mars, planetę przemysłowo-naukową, znaną niemalże jako wielka huta z ogromnymi laboratoriami. Dalej jest Pas Zewnętrzny, gdzie księżyce mogą być własnością Wenus, Ziemi lub wspólne. Cztery gazowe olbrzymy - Jowisz, Saturn, Uran i Neptun - są miejscami władzy saturnian, choć w latających miastach spotkać można też dwie pozostałe rasy solarne.

Historia

Charakterystyka planet i księżyców

Merkury

Planeta wspólnie rządzona przez Rzeszę i Republikę. Jest miejscem pozyskiwania rzadkich pierwiastków, takich jak platyna czy złoto, ale też między innymi gazów szlachetnych czy energii solarnej transportowanej na planety którym dana placówka podlega. Kiedyś miejsce to w całości było zajęte przez Rzeszę Wenusjańską, po ludzkiej pacyfikacji Wenus została podbita bez większej walki przez siły Republiki Zjednoczonej Ziemi. Saturnianie wymusili na Ziemianach i wenusjanach w ramach Paktu Solarnego wspólne gospodarowanie tą planetą, co w efekcie doprowadziło do złagodzenia stosunków między rasami.

Wenus

Wenus jest ojczyzną rasy, zwanej Wenusjanami. Przystosowani do życia w toksycznym i gorącym środowisku słyną z kultu wiecznie świecących gwiazd, wyobrażanych jak ziemskie, ośmiopromienne słońce, ale ich najbardziej charakterystycznym zachowaniem jest myślenie o swojej wyższości i militaryzm. Ustrój przypomina połączenie nazizmu i stalinizmu. Jako stolica Rzeszy Wenusjańskiej jest nieraz wywyższana pod wieloma wymyślnymi oraz wyniosłymi nazewnictwami. Po ludzkiej pacyfikacji Wenus z 17 listopada 2060 roku, czyli 17.11.610.M17 wiele z miejsc pokrytych jest ruinami, a fauna i flora niebywale zniszczona. Od tamtego czasu Wenusjanie darzą Ziemian jeszcze większą nienawiścią, niemniej nauczyli się od nich cechy, jaka była w ich gatunku rzadkością - pokory.

Ziemia/Terra i Księżyc/Luna

Ziemia, nazywana też popularniej Terrą, jest ojczyzną Ziemian, ludzi z tejże planety. Nie różnią się zbytnio od innych ludzi. Planeta ma 7 kontynentów i 5 oceanów. Klimat jest bardzo zróżnicowany. Na planecie znajduje się milion różnych miast, setki narodów i tysiące języków. Zabytki ziemskie są inspiracją dla wielu nexusiańskich artystów i poetów, ponadto jest jedną z nielicznych planet gdzie nie było nigdy żadnych sił arkanicznych, co stanowi fenomen, gdyż w tym systemie gwiezdnym jedynie do Plutona dotarła niewielka ilość arkanicznego surowca w postaci skał manarudy. Co więcej jest to najbliższa na drodze do Słońca planeta posiadająca co najmniej jeden księżyc. Nazywany jest Luna lub po prostu Księżycem. Stanowi ważne miejsce przemysłu dla Ziemian, najczęściej nastawionego na wojsko. Okręty tam skonstruowane cieszą się reputacją jednych z najsolidniejszych oraz najbardziej wszechstronnych. Każdy mieszkaniec Księżyca marzy o pracy w astrostoczniach lub przy odkrywaniu ruin starożytnych tuneli-miast budowanych przez Wenusjan w przeszłości.

Mars

Ceres

Stolica Paktu Solarnego, położona w pasie asteroid. Należy do niego samego, tutaj koncentruje się cała władza wspólnotowa w Układzie Słonecznym. Pokryta specjalnymi miastami-kopcami. Ceres jest planetą karłowatą, odkrytą przez ludzi w 1801 roku, co zważywszy na ich nieobecność w kosmosie wówczas jest bardzo zagadkowe, bo ani wenusjanie, ani saturnianie jej nie znaleźli i nie skolonizowali. Prawdopodobnie obie rasy uznały ją za asteroidę.

Jowisz

Saturn

Saturn jest ojczystą planetą potężnej i enigmatycznej rasy saturnian, jednak najciekawsze jest to, że żyją na gazowym olbrzymie i mają bardzo rozwiniętą psionikę, będąc jedyną rasą w tym systemie gwiezdnym, która włada Arkanami. Nie wiadomo jak wyewoluowali, są jedną z niewielu ras w całym Nexusie, która w ogóle narodziła się na planecie tego typu. Przypuszcza się, że mógł istnieć wcześniej jakiś wrak pojazdu kosmicznego, na którym wyewoluowali przodkowie tej rasy, a gdy wiadome było że się rozpadnie dostosowali się do oddychania w atmosferze Saturna oraz latania.

Uran

Neptun

Pluton i Charon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki