FANDOM

„Nie denerwuj Twórców, gdyż oni jednym ruchem palca mogą Ciebie zniszczyć.”
―żołnierz Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju do wojskowego Prawdy
Twórcy to istoty istniejące w rzeczywistości jako zwykli ludzie i piszący fikcje. W świecie Fantazji istnieją albo jako normalni jak w rzeczywistym świecie ludzie, albo jako wyjątkowo potężne istoty. Twórcy mogą otwierać i zamykać bramy do innych światów fikcyjnych, tworzyć ich alternatywy oraz robić wiele innych, niedostępnych dla istot fantastycznych rzeczy. Zabicie Twórcy w Fantazji nie oznacza jego śmierci, ale przeniesienie duszy i regenerację ciała daleko od miejsca śmierci, dzięki duszy. Ci, którzy nie żyją w świecie rzeczywistym, nie giną - ich dusze w całości zostają przeniesione do świata fikcyjnego. Aby zabić Twórcę należy go zabić w świecie rzeczywistym, czyli tam gdzie on żyje i może to zrobić wyłącznie inny Twórca.

Każdy z Twórców jest istotą jaka posiada moce wykraczające poza wszelkie normy mieszkańców. Pojedynczy osobnik jest w stanie przekroczyć siłę najlepszych technomagów czy arkanostratów, źródeł Arkanów. Może też być zarówno Dziurą, jak i Źródłem, co w normach Fantazji jest niedopuszczalne. Nie należy ich za wszelką cenę ignorować - mają moc kontrolowania Imaginacji, mocy zdolnej do stworzenia czegokolwiek dzięki myślom, co sprawia że niewiele rzeczy jest ich w stanie powstrzymać. Wobec nich często wybuchały rewolty skierowane przeciwko nim, głównie za sprawą Sług Upadłego Pierwszego, armii Upadłego Twórcy, jakim był Hastadarius.

Historia

Pierwsi oraz Reinkarnaci

Za najstarszych Twórców uznaje się Pierwszych, prastarą rasę podobną do duchów zdolną podróżować i przenosić rzeczy rzeczywiste w fikcje i na odwrót. Uważa się ich za twórców Wielkiego Wybuchu oraz Fantazji, nie ma niestety w życiu rzeczywistym ruin ich oraz och tworów, ale w tym drugim wszechświecie - jak najbardziej. Częściej jednak spotyka się ruiny innych cywilizacji niżeli samych Pierwszych. W swoich czasach byli niemalże bogami, jednym ruchem tworzyli i niszczyli planety, powoływali do życia nowych ze swojej rasy, a nawet inne. W zagadkowy sposób spotkała ich zagłada, która jest opisywana jako Upadek. Mówi się o tym, jakoby ich cywilizację zniszczył Hastadarius, znany również jako Upadły, jeden z nich, zaś samego zabił inny Pierwszy - Kileazjasz, okrzyknięty dziś Wiecznym Bohaterem.

Dziedzictwo tej rasy przetrwało - ich filozofię, idee, styl życia oraz inne rzeczy, zwłaszcza technologię przejęła podobna do ludzi, krasnoludów i elfów zarazem rasa Reinkarnatów. Niegdyś zjednoczona rozwijała dalej Centrum, stworzyli wiele z rzeczy, które wykorzystują obecne rasy. Prawdopodobnie ludzie istniejący w świecie rzeczywistym, dzięki inteligencji są niejako wnukami Pierwszych i dziećmi Reinkarnatów. Cywilizacja ta upadła jednak szybko - doszło do wielkiej schizmy, która sprawiła że podział na czerń i biel, jeśli chodzi o mentalność, kompletnie zniknął. Pojawiły się różne odcienie bieli, niewiele światów przetrwało tą Wojnę Schizmatyczną. W końcu rasa ta zniknęła, a na ich miejscu pojawili się Twórcy, w rzeczywistości zwyczajni ludzie. Co ciekawe Reinkarnaci nigdy nie pojawili się w rzeczywistości, a trzymali się jedynie Fantazji.

Ludzie rzeczywiści - nadejście Twórców

Przez ponad 10 mileniów ludzkość pozostaje znana samej sobie jedyną rasą myślącą. Wpływy Imaginacji pozwoliły im tworzyć na niespotykaną skalę rozmaite twory, często myśląc jak inni ze swojego gatunku, wskutek czego pojawiały się plagiaty. Wiele z tych przypadków rozwiązywano drogą pojedynkową, jednak istniały też momenty zakończenia przy pomocy obustronnego dialogu.

Rasy Twórców

  • Pierwsi - cywilizacja istniejąca w czasach Starej Ery. Niewiele z ich ruin się zachowało w Fantazji, a żadne jak dotąd nie zostały odkryte w naszym świecie. Twórcy niemal całego życia. Nieznana jest ich planeta macierzysta ani tym bardziej powód dla którego szczątkowo istnieli w Rzeczywistości. Upadli przez działania Hastadariusa.
  • Reinkarnaci - dzieci Pierwszych, cywilizacja istot mogących się reinkarnować wiele razy, ale w końcu śmiertelna. Zginęli podczas zmasowanego ataku Aliansu Sług Hastadariusa na Centrum. Istnieją jednak pogłoski iż mogli uciec do Niezbadanego Światu lub na zachód od Fantazji.
  • Ludzie Realni - każdy z Twórców żyjący obecnie, są trzecim pokoleniem tak zwanej Nowej Ery. Człowiek Realny to taki który żyje w rzeczywistości, tam żyje jak normalni mieszkańcy Fantazji, bez supermocy i dokonując czynów codziennych, takich jak praca czy opieka nad rodziną. Takiego może zabić tylko inny Człowiek Realny. W Fantazji z kolei pełnią rolę istot niemalże boskich, posiadają moce niedostępne innym rasom. Inteligentni niemal jak Pierwsi i wszechstronni prawie jak Reinkarnaci.

Znani Twórcy

Hanza Krajowa

  • Arcturus Lwowski - wszechmonarcha Nexusa, agresywny, ekspansywny i niekiedy zaborczy o swoje terytoria, ciągle tworzy coś nowego, stworzył niezliczone rzeczy, jest mistrzem w posługiwaniu się imaginacją oraz Mocą Otchłani, tajemniczymi siłami nadnaturalnymi, jak również genialnym wynalazcą i inżynierem. Jest liderem Wielkiego Układu, czyli ścisłego sojuszu Koalicji i Wspólnoty Nexusa. Wróg Przymierza Bermudiańskiego, czyli Federacji, Netrolli, Piekła oraz Cesarstwa, jak również żądny nieograniczonego bogactwa oraz władzy. Wielokrotnie intrygami chciał opanować przestępcze podziemie Lich City oraz zmusić władze Wolnego Miasta do wstąpienia w szeregi Wielkiego Układu, jak dotąd jednak na próżno.
  • Przemek Przemkowski - przedstawiciel Federacji, ale w rzeczywistości neutralny wobec każdego, rywalizuje na memy oraz wymysły z Arcturusem, aczkolwiek w przyjacielski sposób. Niekiedy prześciga Arcturusa w tworzeniu fikcji. Weteran Powstania w Lich City oraz autor mnóstwa rozmaitych dzieł fikcyjnych. To tajemnicza istota, wydaje się być utalentowanym arkanistą oraz wynalazcą, dorównując dzięki temu Arcturusowi Lwowskiemu.
  • Heinrich Ratch - oberstleutnant Kaiserreichu, formalnie dowódca oddziału spadochroniarzy. Ratch jest twórcą fikcji Cesarstwa oraz nieoficjalnie jego liderem, woli jednak trzymać się na uboczu. Nigdy nie wiadomo czyją stronę trzyma, potrafi niemal każdego ograć wokół palca, w Nieskończonej Wojnie widzi jedynie możliwość rozładowania stresu oraz zarobienia mnóstwa pieniędzy, jednak za wszelką cenę chce jakimś sposobem wyciągnąć z niej Cesarstwo. Jeśli chodzi o fikcje to trzyma się na uboczu by zobaczyć co się stanie.
  • Kalasher - sojusznik Lwowskiego, stalker, zazwyczaj trzyma się z dala od konfliktów. Ponieważ paru z nich jawnie definiowało się jako żołnierze Państw Nexusa zaczął być ścigany u Netrolli i w Piekle, ale nie w Federacji i Cesarstwie, które wiedziało że jego grupa pozostaje neutralna. Ostatecznie jednak przystał do Państw i stworzył trzeci człon - Stalkerów.
  • Lilith Zrodzona w Mroku - przywódczyni Piekła, przeciwniczka Arcturusa Lwowskiego, znajoma Przemka oraz koleżanka Zieqeua. Potężna arkanistka, ma postać demonicy o różowej skórze oraz byczych rogach, ma też wielkie skrzydła przypominające te u nietoperza.
  • Stanislausa - przywódczyni Floty Wolnego Miasta Lich City, jedna z Trójcy oraz kapitan drednota zarejestrowanego jako okręt piracki Mare Internum. Miłość Przemka Przemkowskiego, wnuczka Edwarda Teacha oraz Henry'ego Avery'ego.
  • Carelisera - przedstawicielka Gwardii, armii lądowej w czasach Powstania w Lich City. Wrogo nastawiona do Lwowskiego, najbardziej ze wszystkich twórców, uważa go za istotę niegodną istnienia, notorycznie go nęka. W Fantazji para się rozmaitymi rzeczami i istnieje jako zwyczajna obywatelka tegoż miasta. Wszechpolicja Nexusa nie odkryła wielu haków na nią.
  • Zieqeu - lider Netrolli, przeciwnik Arcturusa Lwowskiego, założyciel Przymierza Bermudiańskiego. Istnieje w Fantazji jako zwyczajny człowiek uwielbiający czytać i nękać w Internecie tych, którzy piszą "nielogiczne i upośledzone rzeczy".
  • Bartholomeo Draca - pół-człowiek pół-smok według definicji Lwowskiego. Kaszub jest istotą urodzoną wiele tysięcy lat przed naszą erą, przed Wojną Bermudiańską zaprzyjaźnił się z nim. Gdy do niej doszło, co zresztą przewidywał, zachował neutralność. O mało co nie stracił życia podczas powstania w mieście Lich City.

Ciekawostki

  • Czasami mianem Twórców błędnie określa się Ludzi Realnych.