FANDOM

US Army kontra irańska armia.jpg
Trzecia Wojna Światowa (Piąta Wojna Ziemska)
Początek 13 kwietnia 2030
Koniec 2035
Miejsce Terra
Wynik przegrana wszystkich stron oprócz sił ONZ,
ustanowienie UN Army,
przekształcenie ONZ w Republikę Zjednoczonej Ziemi,
początek ludzkiej ekspansji gwiezdnej,
upadek NATO i Układu,
śmierć ponad 4 miliardów ludzi
Skutki zniszczenie NATO i Układu Moskiewskiego przez UN Army,
skażenie nuklearne Berlina i Wyspy Krzemowej,
poważne zniszczenia w Nowym Jorku,
zniszczenie wielu miast amerykańskich i eurazjatyckich,
niemalże całkowite zniszczenie Jerozolimy i miast w Palestynie
Strony
Flag of NATO.jpg NATO:
(Flaga USA.png USA,
Flaga UE.png Unia Europejska,
Flag of Poland.png Polska (rząd pro - europejski),
Union Jack.png Wielka Brytania),
Flag of South Korea.jpg Rep. Koreańska,
Flag of Ethiopia.jpg Etiopia,
Flag of Israel.jpg Izrael,
Flaga Ukrainy.jpg Ukraina,
Flag of Pakistan.png Pakistan,
Japońska flaga.png Japonia,
Flag of Argentina.jpg Argentyna

Flaga ONZ.png Organizacja Narodów Zjednoczonych;
Flaga ONZ.png ONZ i jego sprzymierzeńcy,
Szwecja (wsparcie militarne pojazdami i karabinami),
Flag of Indonesia.jpg Indonezja (wsparcie w ludziach)

Flaga ZSRR.png Układ Moskiewski;
Flaga ZSRR.png Drugie ZSRR,
NKflag.png KRLD,
Flag of Syria.png Syria,
Iraq Flag.png Irak,
Flag of Iran.png Iran,
Flag of Poland.png Polska (rząd pro - rosyjski),
Flaga Indii.png Indie,
Flaga Chin.png Chiny,
Flag of Vietnam.jpg Wietnam,
Flag of Brazil.png Brazylia
Dowódcy
Flag of NATO.jpg Sztab NATO

Flaga ONZ.png Naczelne dowództwo UN Army

Flaga ZSRR.png Sztab Układu Moskiewskiego
Straty
Bitwy atak KRLD na Rep. Koreańską,
upadek Ukrainy,
bitwa o Warszawę,
atak na Sztokholm,
bitwa o Paryż,
bitwa nad Anglią,
atak na Nowy Jork,
oblężenie Moskwy,
oblężenie Szanghaju,
upadek Phenianu

Trzecia Wojna Światowa - konflikt toczony od 2030 do 2035 roku między Paktem Północnoatlantyckim, a jego odpowiednikiem, czyli Układem Moskiewskim. Zakończyła się pacyfikacją obu stron konfliktu przez zreorganizowane ONZ i nową formę "Błękitnych Hełmów" - United Nations Army. W wyniku tego zaczęła się ludzka ekspansja kosmiczna, a ludzie rozpoczęli nową złotą erę. Podczas wojny użyto bomby jądrowej tylko dwa razy - w Berlinie, by powstrzymać moskiewską inwazję i na Wyspie Krzemowej, by uniemożliwić NATO odbicie Wyspy. Wojna sprawiła, że z 10 miliardów ludzi zrobiło się 6 miliardów, czyli tyle, ile ponad 30 lat wcześniej.

Preludium

Głównym powodem wybuchu wojny były strategicznie położone surowce, zwłaszcza ropa naftowa i gaz ziemny, a także potrzebne do tworzenia nowych komputerów krzem, złoto i węgiel kamienny, ponieważ opatentowano w 2025 grafen, a to pozwoliło na opracowanie 128 - bitowych komputerów i konsol dziesiątej generacji. Zapowiedziami były utarczki na granicach indyjsko - pakistańskiej i koreańskiej. Ponadto główną zapowiedzią był atak Państwa Islamskiego na Jordanię, Iran, Liban i Izrael. Bractwo Muzułmańskie, które wspierało owy twór przeliczyło się i podczas bitwy pod Jerozolimą terroryści przegrali. Ostatnia bitwa - o Kobane - zakończyła się w roku 2028 i definitywnie położyła kres państwu dżihadystów. Drugie ZSRR, proklamowane w 2020 roku oraz NATO świętowało. Wkrótce jednak powstał Układ Moskiewski, odpowiednik NATO i nowa generacja dawnego Układu Warszawskiego.

Faza pierwsza

Faza pierwsza obejmuje czas od atak Indii na Pakistan do zwycięskiej bitwy między NATO, a Układem Moskiewskim nad niebem angielskim.

Atak Indii na Pakistan

Atak wojsk hinduskich nastąpił, gdy terroryści pakistańscy wysadzili hinduską świątynię w Kanpurze. Wściekli sikhowie już wtedy zdenerwowani byli tym, że w Pakistanie zamknięto w rezerwatach i gettach wszystkich lokalnych hindusów i innych nie - muzułmanów. Indie należały do Układu, a Pakistan - do Paktu. Tak się rozpoczęła ostatnia w historii Ziemi wojna.

Wojna w Korei na nowo

13 kwietnia 2030 roku Indie zaatakowały Pakistan, ale w tym samym czasie członek Układu - KRLD - zaatakował sprzymierzeńca Paktu - Rep. Koreańską. Nie mając wyjścia rozpoczęła się tam wojna pozycyjna między Północą i Układem Moskiewskim, a Południem i Patem Północnoatlantyckim. Pakistan, który był atakowany, otrzymał wsparcie od NATO, a Indie - od Moskwy. Wbrew temu co się sądziło, nie doszło do wojny nuklearnej. Jedynie zniszczeń było więcej.

Przez Ukrainę i Białoruś przetoczył się front natarcia NATO na Moskwę, a wojna wybuchła też w Afryce, Azji i na Oceanii, głównie z powodu tego że ZSRR zaatakowało Honsiu, czyli główną japońską wyspę. Su-34 i Tu-160 dokonały nalotów na bazy cesarskie i porty, zniszczyły też obiekty przemysłowe zabijając przy okazji 290 tysięcy cywili. Na Ukrainie doszło do bitwy naddnieprzańskiej, skąd wyparto z zachodniej części Kijowa i lewego brzegu Dniepru siły NATO. Na Białorusi Związek Regionów (Drugie ZSRR nazwało się Związkiem Suwerennych Republik Regionów, po ros. Союз Суверенных Республик Регионов, skrótowo ССРР). Nadeszła ofensywa radziecka, która podzieliła się na cztery grupy armii: "Północ", "Marks", "Tito" i "Kołczak". "Północ" miała na celu zajęcie krajów Skandynawii, to jest Finlandii, Szwecji i Norwegii. "Marks" miał na celu przedarcie się drogą przez Warszawę i Paryż do Londynu, "Tito" - przez Konfederację Belgradzką (nowsza, pro -amerykańska wersja Jugosławii), Rzym i Madryt do Lizbony. Ostatnia, "Kołczak", skierowała się ku Turcji, światowi arabskiemu i Afryce.

W azjatyckiej Rosji powstały trzy grupy armii: "Wschód", "Bering" oraz "Kim". Wschód skierowany był na całą Oceanię. "Bering" miał na celu zajęcie i inkorporację Alaski oraz atak na kontynent amerykański. "Kim" skierowano na Koreę, Chiny i Indie, którym wysłano pomoc.

Upadek Republiki i zmowa polsko - rosyjska

W Europie na początku NATO opanowało Wyborg i było niewiele od Petersburga. Siły przychodzące z Polski zatrzymały się w Kijowie i na Azowie. W stolicy ukraińskiej proklamowano Republikę Ukraińską, ponownie zresztą. Na północ od Kijowa wojska walczyły pod Mińskiem. Tam Układ padł. Na Białorusi też proklamowano Republikę, a siły z państw bałtyckich i Białorusi dotarły do Moskwy. W wielkiej, kwartalnej batalii o miasto ostatecznie nie udało się wejść siłom Paktu do radzieckiej stolicy.

Błyskawicznie siły Układu Moskiewskiego zaatakowały Finlandię, kraje bałtyckie, Białoruś i Ukrainę. Finlandia poddała się w ciągu jednego dnia. Mimo to grupy partyzanckie działały w lasach i portowych miastach, uniemożliwiając działanie Marynarki Wojennej ZSRR. Kraje bałtyckie zostały szybko podbite - zdobycie w ciągu jednego dnia Rygi, Tallina i Wilna wyzwoliło Kaliningrad spod okupacji północnoatlantyckiej, a siły wroga utraciły 60 procent wojsk w Europie.

Obawiając się o podobny los Polska uderzyła NATO w plecy - doszło do wojny domowej. Tymczasem siły Układu Moskiewskiego odbiły Mińsk z rąk sił Paktu. Wkrótce potajemnie rebelianci pro - radzieccy podpisali Pakt Brzeski, który w zamian za pełną niepodległość Polski i pomoc jej w radzieckim odzyskaniu Ukrainy, dostanie swoje tereny sprzed II Wojny Światowej. Ceną tego było przystanie do Układu, jeśli chodzi o wojsko, a więc Polska miała zdradzić NATO, doprowadzając do pomocy ZSRR w zajęciu Europy.

Upadek rządu pro - unijnego i proklamacja II PRL

Wkrótce rząd przychylny NATO upadł, a rebelianci zwani Komunistycznym Frontem Polski przejęli władzę, zdobywając Warszawę. Siły NATO zaatakowały jedynie niektóre garnizony - nocą z 16 na 17 września 2036 roku wzięto do niewoli większość żołnierzy NATO stacjonujących w Polsce. Rząd powstańców proklamował powstanie Drugiej Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej. Aresztowano wszystkich przychylnych Paktowi, a Unia wówczas została rozwiązana. Większość struktur wstąpiła do bloku antyrosyjskiego.

Zdrada Polski pociągnęła front daleko. Zdobyto Stambuł, który od tej pory nazywał się Konstantynopolem urzędowo i dostał się w ręce pro - radzieckiej Grecji. Choć w Atenach nadal było NATO, to na północy powstał rząd w Salonikach, który wstąpił do Układu Moskiewskiego. Front posuwał się dalej. Zdobyto wkrótce połowę Norwegii i Szwecji, rząd Szwecji uciekł ze Sztokholmu do Karlstadu.

Siły Układu skierowały się na Niemcy i Włochy. Stanęły na Berlinie i Genui, walczyły pod Rzymem i Florencją. W Padwie proklamowało Personalną Unię Padanii, a w zdobytym Tarencie Konfederację Neapolitańską. Sycylia i Sardynia miały być niepodległe. Hiszpania i Portugalia wspierała z całej siły walki we Włoszech, a USA, Zjednoczone Królestwo, Benelux i Francja - walki o Niemcy. Bawaria, Czechy i Berlin były miejscami krwawej wojny pozycyjnej, tak samo było na całym Półwyspie Apenińskim.

Atak jądrowy w Berlinie

Wojska Układu Moskiewskiego były pokonane, ale tylko w jednym miejscu - w Niemczech. Wkrótce wyzwolono Łużyce, na nic jednak zdał się bohaterski kontratak - siły moskiewskie zdobyły szybko atakując z trzech stron teren. Rozpoczął się kolejny szturm na stolicę Niemiec.

NATO zdecydowało, że w ostateczności w Bramę Brandenburską uderzy głowica jądrowa. Po ewakuacji ludzi toczono ciężki bój, a w tym czasie Austria i Włochy już zostały podbite. Wojna doszła też do Ameryki - Chiny i ZSRR zaatakowały wspólnie Alaskę i Hawaje, flota Pacyfiku była pokonana, więc ogłoszono najwyższą gotowość na Zachodnim Wybrzeżu. Brazylia, Wenezuela i Argentyna opowiedziały się po stronie Układu, zaś Chile, Peru i Kolumbia - po stronie Paktu. Reszta była neutralna i nie dołączyła do wojny. Przez dżungle przetoczyła się wojna.

W tym samym czasie na ulicach Berlina stanęło dwóch wyśmienitych generałów - Jerzy Urbański z Układu oraz Jerzy Urbański z Paktu. Holender znany był z rozbicia kontrofensywy Państwa Islamskiego pod Bagdadem w 2021 roku oraz wyzwolenia terrorystycznego obozu koncentracyjnego w Algierii. Z kolei Polak był zastępcą gen. Juliusza Peklareckiego, prawej ręki Rady Państwa, która była odpowiedzialna za zdradę Polski podczas wojny.

Gdy siły osiągnęły sytuację patową, a Berlin wyglądał jak Stalingrad, nad niebem wybuchła bomba. Obaj przeżyli, ale zginęło ponad 350 tysięcy żołnierzy i 700 tysięcy cywili, głównie od chorób popromiennych. Berlin został zamieniony w radioaktywne wysypisko, które miało się zmienić z powrotem w stolicę w roku 2078.

Kapitulacja Szwecji i Francji

Atak artylerii Układu na Paryż.jpg

Moskiewska artyleria atakuje paryskie lotniska i bazy wojskowe

Po Niemczech i Finlandii naczelne dowództwo wojenne NATO zarządziło praktycznie wszędzie odwrót. Ludzie wierzyli, że to koniec NATO, które istniało nieprzerwanie od 1949 roku. Układ w szybkim czasie zdobył Szwecję, która zorganizowała całkiem duży ruch oporu, jak na Skandynawię. Jedni dążyli do czystości narodu, inni do przywrócenia Królestwa, jeszcze inni zaś - do zjednoczenia całej Skandynawii.

Tymczasem po zdobyciu Beneluksu doszło do ataku w stronę Francji i Hiszpanii. Siły wrogie NATO zajęły wyspy wschodnie Hiszpanii oraz rozpoczęły desant w Gibraltarze. Siły moskiewskie walczyły w Barcelonie i Kordobie, wkrótce front dotarł do Madrytu. Ratując się ucieczką do Wielkiej Brytanii rząd Hiszpanii podjął decyzję o zniszczeniu rządu Baskonii i Katalonii, który proklamowały władze Układu Moskiewskiego i rozpoczęły "wyzwalanie" Francji. Pierwsza część przyszła z Padanii i skierowała się na Vichy, druga - z Niemiec na Paryż.

W tym czasie armia moskiewska została rozbita przez północnoatlantycką pod Szanghajem i Karaczi. Wojska cofnęły się do Pekinu oraz Teheranu, ale szybko się odbiły kontrofensywą pod Delhi. Szala zwycięstwa znów przechylała się na korzyść Moskwy, gdy wojska północnoatlantyckie zmuszone były oddać po nieudanych kontratakach Paryż, ale zdołali zadać poważne straty siłom moskiewskim w Europie. Na Starym Kontynencie pozostał już jeden północnoatlantycki naród - Wielka Brytania, ostoja wygnańców. Nie licząc Szwajcarii wszystkie narody Europy padły na kolana przed majestatem Moskwy.

Zwycięstwo NATO nad niebem angielskim

Faza druga

Faza druga obejmuje atak marynarki radzieckiej z Francji na Nowy Jork i bitwę o to miasto do czasu, gdy zdesperowane wojska Układu nie użyły przeciw siłom Paktu bomby walizkowej na japońskiej Wyspie Krzemowej.

Atak wojsk Moskwy na Nowy Jork

Heroiczna walka na Manhattanie

Atak sił NATO na ZSRR z Turcji

Sojusze bliskowschodnie

Nieudane zdobycie Moskwy

Wojna przenosi się do Azji

Atak nuklearny na Wyspę Krzemową

Faza trzecia

Faza trzecia obejmuje wskrzeszenie ONZ, jako jednolitej frakcji i trzeciego gracza w tej wojnie, aż do upadku KRLD i kapitulacji moskiewskiego sojuszu. W tym momencie wcześniej, podczas walk o Jerozolimę poddały się siły NATO.

Proklamacja UN Army

Walki w Nowym Jorku

Upadek Waszyngtonu

Bitwa Trzech Armii - Palestyna

Upadek Phenianu i kapitulacja Układu

Wynik

Wojna ta pokazała zarówno rozsądek, jak i głupotę ludzi. Była ostatnią tego typu na Ziemi. Wojsko NATO zostało rozwiązane, a jego żołnierze wrócili do krajów. Nie licząc sprzętu, który skonfiskowały wojska państw, gdzie się znajdowały. Układ Moskiewski sam się rozwiązał, obawiał się podobnego losu, co Pakt Północnoatlantycki, więc skapitulował. Życie straciło więcej cywili, niż żołnierzy. Łącznie zginęły 4 miliardy ludzi. Zniszczeniu uległy też zabytki i pomniki kultury. Mimo wszystko ludzie zdołali odbudować ziemską historię i stanąć z powrotem z tego chaosu. Od tego czasu rozpoczęła się kolonizacja ciał niebieskich, ale wkrótce nadejść miała nowa wojna - w kosmosie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki