FANDOM

Traktat Przysięgi Imperatora, zwany też Traktatem Reunifikacyjnym Kara von Klausterberga to zbiór zasad i obowiązków państw, które go ratyfikowały. Oznacza, że jeżeli jakiś wróg będzie zagrażał wszystkim państwom ludzkim to wtedy mają obowiązek porzucić wzajemne waśnie i razem stawić mu czoła. Został ustanowiony w 050.M42 na Terze, stolicy Imperium Człowieka przez kanclerza (lidera Wielkiej Rady Terry) Kara Gustava von Klausterberga, wielkiego bohatera z czasów 13. Czarnej Krucjaty, który brał udział w zniszczeniu flagowego okrętu wybrańca Mrocznych Bogów - Zabójcy Planet.

Historia

W wyniku Wielkiej Secesji Galaktycznej wygląd i administracja Imperium Człowieka chyliły się ku upadkowi. Ludzkości groziła wojna domowa równa niesławnej Herezji Horusa - ruchy niepodległościowe, sekularyzacja na wielu planetach, powstawanie technokracji, zeświętczanie Imperatora... były to tylko niektóre elementy sypania się starego porządku. Aby uniemożliwić całkowity rozpad zjednoczonej ludzkości oraz nie dopuścić do upadku Imperium na stanowisko kanclerza poprzez bezkrwawy zamach stanu wstąpił Kar von Klausterberg, bohater czasów 13. Czarnej Krucjaty. Obiecał odbudowę zjednoczonej rasy ludzkiej, ale nie w formie Starego Imperium, lecz w formie luźnej federacji państw związanych często unią personalną lub sojuszami.

W 050.M42 w sektorze Loki odbyło się spotkanie czterech państw - Starego Imperium, Technokracji Boreańskiej, Federacji Ludzkiej oraz Związku Suwerennych Państw Terrańskich. Kanclerz von Klausterberg zaproponował reunifikację poprzez sojusze, unię personalną w osobie Imperatora oraz unie realne osobą władców. W ciągu dwóch miesięcy terrańskich na planecie omal nie doszło do rozpoczęcia naprawdę sporej wojny międzyludzkiej. Ostatecznie bohater wojenny wyszedł z propozycją stworzenia traktatu, który teraz znany jest potocznie jako Traktat Reunifikacyjny Kara von Klausterberga. Te cztery państwa zagwarantowały sobie traktat wzajemnego pokoju i pomocy w razie ataku z zewnątrz (czyli ataku obcych niebędących sojusznikami ludzkości lub co gorsza Chaosu).

Zasady

  1. Wrogowie tacy obcy niebędący sojusznikami ludzi lub heretycy z Chaosu są głównym zagrożeniem ludzkości i ich atak na jakiekolwiek ludzkie państwo jest powodem, dla którego można stworzyć koalicję militarną ludzkich nacji w celu całkowitego zniszczenia zagrożenia.
  2. Dopóki zagrożenie ze strony Xenos i Chaosu nie minie żaden członek traktatu nie może atakować innych nacji rasy wybranej przez Imperatora.
  3. Inkwizycja i oddziały im podobne w narodach członkowskich mają za zadanie kierowanie wojskami w czasie zagrożenia dla ludzkiej rasy.
  4. Państwa związane sojuszem z członkiem traktatu również należą do państw, które zaakceptowały traktat.

Państwa ludzkie ratyfikujące Traktat

Więcej z Fandomu

Losowa wiki