FANDOM

Trójgraniczny Centralny Wymiar to miejsce gdzie leży Ziemia Krajowa. Leży u styku granic trzech Wielkich Graczy - Wielkiego Układu, Przymierza CreepyTown oraz Porozumienia Antywojennego. Leży w Dolinie Wikiańskiej, na zachód od Gór Creepy.

Historia

Odkrycie

Odkrycie wymiaru było możliwe dzięki odkryciu Netrolli w jednym z wymiarów Doliny Wikiańskiej i namówienia ich by pokazali wymiary. Choć prowadził ich wtedy Arcturus i Lanedilia Lwowski to jednak był on tak naprawdę jednym z kilku przedstawicieli sił ekspedycyjnych. Mieli za zadanie obserwować mieszkańców, jednak przez urządzenia SETI rządy dowiedziały się o kosmitach, a to jakimś cudem przeszło do mediów. Mieszkańcy początkowo nieufni ugościli ich u siebie, a gdy się dowiedzieli że są z innych wymiarów - jeszcze bardziej stali się dla nich obcy. Z czasem mieszkańcy postanowili wejść w skład cywilizacji skupionych wokół Centrum. Najpierw jednak musieli rozwinąć swoją technologię.

Wojna z plagiatyzatorami

Tymczasem w Świecie Anarchistycznym grupa zwana Aliansem Sług Hastadariusa dowiedziała się że istnieje Ziemia Krajowa. Wierzyli że skoro skupiają się tam silne pływy arkanistyczne uda im się otworzyć portal do Rzeczywistości, poświęcając cały system gwiezdny i prawdopodobnie również wymiar[1]. Tak rozpoczęła się Wojna o Pokój na Ziemi Krajowej. Po stronie tak zwanej Osi Sług stanęli sojusznicy agresorów, między innymi: Neuen Drittes Reich, Somaliland, Arabia Saudyjska, Palestyna, Cypr Północny, Państwo Islamskie, Albania, Al-Kaida, Angola, Afganistan, Zimbabwe oraz kilka rządów kolaboracyjnych terenów upadłych. Przeciwnikami ich była Koalicja, którą stanowiło większość państw Fantazji oraz wszystkie narody wchodzące w skład Organizacji Narodów Zjednoczonych.

W środku tej dwumiesięcznej wojny odkryto wyspę Kraj, na której leżały inne cywilizacje, niektóre mocno zaawansowane arkanistycznie, technologicznie czy nawet w obu drogach. Piekło na przykład było państwem silnie zaawansowanym arkanistycznie, ale anarchistycznym. Większość frakcji stamtąd opowiedziała się za Aliansem, co wykorzystała mocno zaawansowana jak technologicznie tak i arkanistycznie Federacja by "wyzwolić" te tereny od plagiatyzacji.

Wojna, początkowo zwycięska dla Sług po bitwie o CreepyTown tym razem wyraźnie była dla nich przegrana. Pozbawieni głównodowodzącego inwazją przegrywali. Koalicja w ciągu kilkunastu dni odniosła sukces nad nimi. Odkrycie wyspy Kraj sprawiło, iż prócz ONZ, cywilizacji Fantazji i Centrum dołączyła jako osobny członek Federacja oraz lokalne cywilizacje ze Znanej i Nieznanej Części[2]. 17 sierpnia pokonano Oś Sług na Ziemi ostatecznie, ale na wygnanie z całego wymiaru trzeba było czekać do stycznia 2016 roku.

Status obecny

W grudniu 2015 roku wybuchła wojna między Imperium Nexusa rządzonym przez Arcturusa Lwowskiego a Netrollami, których Arcyhersztem był Wasieq. Z czasem przekształciło się to w nowy epizod Nieskończonej Wojny. Teraz wojna toczy się między Państwami Nexusa, to jest organizacjami z Płaskowyżu Nexus oraz ich sojusznikami, a Przymierzem CreepyTown, w skład którego wchodzą Netrolle. Ogranicza się jednak do Trójkąta Bermudzkiego. W Trójgranicznym Centralnym Wymiarze gdzieniegdzie toczą się też Spory Lokalne, jednak większość wchodzi w nową złotą erę, podczas której Ziemia Krajowa cieszy się niezwykłą prosperitą. Na razie nie wiadomo, czy prócz mieszkańców Ziemi jest w tym wymiarze ktoś jeszcze.

Ważne miejsca

Kraj Sol

Układ gwiezdny, w którym znajduje się Ziemia Krajowa. Jest głównym miejscem wymiaru. Mieszają się tam wpływy Instytucji Centrum, najważniejszych grup regionalnych oraz Wielkich Graczy. Składa się z dziewięciu planet, a są to:

  • Merkury - pierwsze ciało niebieskie od Słońca, planeta górnicza, głównie pozyskuje energię elektryczną przez panele słoneczne, które pozwalają na produkowanie olbrzymich ilości prądu. Podzielona między USA, ZSRR, Brazylię, ZE, Imperium Brytyjskie i Chiny, z czego ta ostatnia potęga ma najwięcej do powiedzenia na tej planecie. Rywalizację łagodzi apolityczny, działający obok ONZ Wydział Kolonizacyjny Terran, reprezentujący interesy kolonizacyjne wszystkich państw Ziemi Krajowej i tym samym neutralizujące rywalizację między nimi.
  • Wenus - druga planeta, niezwykle gorąca i toksyczna. Panuje na niej niebywale wysokie ciśnienie. Zasiedlona głównie przez osoby pochodzące ze Związku Radzieckiego, wiele firm ze Związku Suwerennych Republik Regionów, to jest II ZSRR. Wenus jest też poligonem doświadczalnym oraz militarnym ONZ i WKT. Głównie działają tam przedsiębiorstwa górniczo-hutnicze.
  • Ziemia - trzecia planeta. Posiada jeden księżyc, zwany Krajowym Księżycem. Mieszka na niej osiem miliardów ludzi i dziesiątki milionów przedstawicieli innej rasy. To tam jest wyspa Kraj, na której toczy się głównie Wojna CreepyTown, jeden z najmłodszych, ale i najkrwawszych kofliktów Nieskończonej Wojny.
  • Mars - zwany również Czerwoną Planetą to pierwsza planeta skolonizowana przez ludzkość z Ziemi Krajowej. Znajduje się tam druga w tym układzie brama międzywymiarowa prowadząca transwymiarowce do międzywymiaru i tym samym do innych wymiarów. Powstało tam też państwo, nazywane Cydoniańską Republiką Rad.
  • Jowisz - gazowy olbrzym, tam pozyskuje się hel-3. Połowa jego księżyców została już w niewielkim stopniu zasiedlona.
  • Saturn - dopiero kolonizowany gazowy olbrzym. Na jego księżycach umieszcza się pierwsze ośrodki badawcze.
  • Uran - nieskolonizowany jeszcze gazowy olbrzym. Nieodkryte pozostają też jego księżyce.
  • Neptun - podobnie jak Uran planeta niezbadana, bez stacji kosmicznych i skolonizowanych księżyców.
  • Pluton - planeta, którą kiedyś zaliczało się do karłowatych. Najdalej wysunięty obszar, nieskolonizowany przez nikogo.

Ciekawostki

  • Wymiar nie ma swojej nazwy więc został nazwany od faktu, że leży u zbiegu trzech Wielkich Graczy i w centrum całej krainy międzywymiarowej.

Przypisy

  1. Badania wykazały, iż jest to całkowicie niemożliwe.
  2. Znana Część to ta, którą mieszkańcy znali przed odkryciem Trójkąta Bermudzkiego z zewnątrz, a Nieznana to ta, która pozostawała dla wielu groźna i niezamieszkała, choć istniały przed 2015 rozmaite cywilizacje w tamtym regionie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki