FANDOM

Trójca Lich City razem z gangami są liderami Wolnego Miasta Lich City, samej metropolii Lich City oraz reprezentują interesy republiki pirackiej poza Wolnym Miastem. Triumwirat ten, razem z innymi organizacjami przestępczymi dzierży władzę w całej aglomeracji. Jego przedstawiciele są dowódcami sił oraz bohaterami powstania w Lich City, które przyniosło wyzwolenie miastu. W oczach Przymierza, Porozumienia i Układu oraz pozostałych Wielkich Graczy, jak również większości państw Trójca jest organizacją bandycką, która ustanowiła samozwańczą republikę. Centrum nie uznaje co prawda ich państewka, ale nie pozwoli aby naruszono suwerenność Lich City i okolic, na mocy traktatu podpisanego w ramach zakończenia tegoż Sporu Lokalnego.

Trójca

Członkowie Trójcy, kierującej wszystkimi gangami w Lich City prowadzącymi działalność legalną w mieście.

Stanislausa Thatch-Avery

34837
Jedną z Trójcy jest Stanislausa, naczelna admirał Floty Miejskiej. Na pokładzie swojego okrętu - drednota Mare Internum - kieruje poczynaniami sił morskich w obronie wód Wolnego Miasta na Spice Sea. Dzielna przywódczyni branży piractwa rezyduje w twierdzy okalającej Opuszczony Port czuwając nad bezpieczeństwem statków handlowych płynących z portów Bermudii, Stanów Zjednoczonych, Kuby, Meksyku, Wenezueli i wielu innych grup, aby utrzymały się dochody z handlu morskiego. Ponieważ wody Spice Sea są najeżone niebezpieczeństwem wysyła okręty aby w zamian za małą zapłatę chroniły te płynące do Lich City.

Jej myśl taktyczna nie ma sobie równych. Dzięki niej Best Hearts było najsłynniejszą budowlą w mieście i najładniejszą, a sama postarała się o rozbudowanie nabrzeża miejskiego. Dzięki niej Farmy Trelis zaczęły mimo zasolenia przynosić spore plony, a Wodne Miasto przestało być miejscem pełnym skażonej wody, a zamiast tego dawało czystą i zdatną do picia. Rudawa piękność zadbała też o odbudowę najstarszych dzielnic miasta, rozbudowę komunikacji i uspokojenia sytuacji między gangami i rodzinami. Bardzo mocno przeszkadają jej natomiast niedawno przybyli byli nexusiański agenci oraz policjanci, ale też inni z tej profesji przybyli z innych stron. Wie że każdy ma chrapkę na najpotężniejszą flotę w okolicy, dlatego trzyma oko na wszystkich z nich i tępi tych co to chcą zakończyć rządy Trójcy.

Stanislausa jest wnuczką Edwarda "Czarnobrodego" Thatcha i Henry'ego Avery'ego, jedną z nielicznych ocalałych z Libertalii osób. Jej matka była córką kapitana Zemsty Królowej Anny, a ojciec synem jednego z założycieli pirackiej republiki. Tajemnicą dla wielu pozostaje dlaczego tyle żyje, ale prawdopodobne jest iż to w wyniku nieznanych Arkanów albo substancji. Jest też dziewczyną Przemysława Przemkowskiego, jednego z bohaterów powstania oraz słynnego podróżnika, nie wspominając już o tym iż to wynalazca, utalentowany Arkanostrata[1] i przywódca Frakcji Przemka, sojuszu polityczno-ekonomiczno-militarnego rozmaitych grup. Piraci i mafie jakie ma pod swoją wyłączną kontrolą działają na akwenach oraz nad brzegiem morza czy rzek i jezior.

Carina Elizabeth Seranthi

Retsu jako człowiek
Drugą z Trójcy jest młoda przywódczyni Gwardii Wolnego Miasta, znana jako Carina Elizabeth Seranthi, szerzej znana jako Carelisera. Gwardia to siły lądowe, zajmują się między innymi obroną pogranicza czy zabijaniem szczególnie niebezpiecznych potworów. Młoda kobieta która w czasie Wojny o Pokój na Gai Bermudii miała zaledwie kilkanaście lat, dlatego zamiast należeć do Armii Narodów Zjednoczonych lub Wojsk Wielkiego Pokoju przystąpiła do Związku Młodzieży Zakonnej. Jest to humanoidalny dinozaur z jednego ze światów gdzie jej pobratymcy nie wyginęli.

Carina jest świetnym snajperem. Zajmuje się likwidowaniem osobiście tych, którzy zdecydowanie za bardzo narazili się władzy. Rzadko jednak to robi. Jako swoje zajęcia przydzieliła sobie rozwój urbanistyki miejskiej. Szczególnie ostatnio postanowiła rozwinąć miejskie drogi i system komunikacji - powstały nowe trakcje tramwajowe i trolejbusowe, dodatkowe przystanki metra, linie autobusowe a nawet lotniska dla pionowzlotów przewożących po mieście najważniejszych lub najbogatszych ludzi.

Carina zajęła się też wprowadzaniem nowoczesnych elementów oczyszczania miasta, jak podziemna kanalizacja, moduły recyklingowe połączone ze śmietnikami oraz terraformacja pustkowi Wolnego Miasta na północy. Dzięki niej ściągnięto rozmaite monolity do zmiany miejsc w oazy życia. Zadbała też o wybudowanie portalostrad do Featherless, Korundu i Barkeley. Gangi jej przychylne działają w kanałach lub dzielnicach biedoty.

Yokadi von Draconis

Ski fahren by lunareitic-d49yof2
Ostatnim członkiem Trójcy jest jedyny mężczyzna w tej grupie, Yokadi von Draconis. Kieruje Eskadrą Wyzwolicielską, czyli siłami powietrznymi. Zajął się odbudową pokiereszowanych lotniska i bramy międzywymiarowej, jakie zostały mocno zniszczone podczas insurekcji. Jego celem stało się też rozwój małych miejscowości i odbudowa życia na pustkowiach. Skupił się też na budowie ośrodków rekreacyjnych, budowie parków, osiedlowych skwerów oraz wielu innych rzeczy, takich jak chociażby lotniska aeroklubowe.

Yokadi brał czynny udział w obronie niebios miasta przed bombowcami obu stron. Niejednokrotnie wracał do Lich City poharatany na sito. Jego kosmolot był też jednym z tych co brały udział w walkach o Linię Wschodnią oraz obronie nieba nad Ameryką i Anglią. Jego pojazdy latające dniami i nocami patrolują niebo nad Wolnym Miastem, aby upewnić się że żadne państwo nie zaatakuje republiki pirackiej w jakiej przebywa i jaka jest jego przybraną ojczyzną, mimo że jest pogrążona w anarchii, co najwyraźniej lubi.

Ostatnimi czasy zainteresowały go miesjca handlu oraz dworce komunikacyjne. Dołożył wszelkich starań pod rozbudowę kolei dużych prędkości, jednoszynowej i wielu innych. W najmniejszym stopniu dołożył pieniędzy na rozbudowę autobusów, promów i trolejbusów, w których to swoje pięć groszy dorzuca Stanislausa. Gangi i mafie mu przychylne często działają na lotniskach lub dworcach.

Gangi

Rozmaite gangi przestępcze zajmujące się rozmaitymi działaniami wykraczającymi poza prawo Przymierza, Porozumienia czy Państw. Mogą mieć koneksje z rozmaitymi organizacjami skupionymi wokół Centrum. Jednakże gangi i inne grupy przestępcze aby działać muszą spełniać jeden warunek - płacić daninę[2].

Znane gangi

  • Dworcowi - istnieją w Śródmieściu zajmując trzy osiedla wokół Dworca Głównego, należącego do Trójcy. Zajmują się między innymi naprawami pociągów, modernizacją linii kolejowych oraz przede wszystkim jest obsługą pociągów zarówno miejskich jak i tych które wyjeżdżają z miasta do innych metropolii. Ich symbolem jest czarny pociąg jadący przez czarne tory na zielonym tle, gdzie lokomotywa z przodu bucha białym dymem.
  • Guma Ekipa - gang zajmujący się produkcją gumy. Ich siedziba znajduje się w zachodnim Dolarowie. Zajmują się bazarami, bankami oraz hipermarketami. Guma Ekipa jest niewielką, ale bardzo bogatą grupą dzięki zajęciu lokalnego drapacza chmur - budynku dawnej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej Lucyfera Hellrage'a. Ich symbolem jest ciągnąca się z ulicy moneta przyczepiona do niej gumą, a cały ten kształt ma kolor złoty i jest na zielonym tle.
  • Ochrana - istnieją w Arkturowie na północy. Ich symbolem jest carski złoty orzeł na czarnym tle. Są to byli żołnierze Armii Nexusa, jacy wypełnili swoją służbę. Ci Nexusianie pochodzą w większości z wielu z alternatywnych wersji Rosji i ZSRR. Ochrana jest poważanym gangiem, zajmuje się między innymi utrzymaniem Alei Yokadiego oraz supermarketów, jak również dba o budynki mieszkalne. Siedzibą jest stara czteropiętrowa kamienica z pubem na dole.
  • Lotnicy Monetarni - gang z Mokotokęcia. Zajmują lotnisko aeroklubowe na wschodzie a ich symbolem jest niebiesko-szary Supermarine Spitfire Mark IX w białej chmurze na błękitnym tle. Należą do Eskadry, zajmują się konserwacją pojazdów latających, obsługują też bezzałogowe drony. Mają niemalże bzika na punkcie kontroli, toteż w ich regionie znajduje się sporo kamer, dronów strażniczych, robotów strzegących ważnych miejsc oraz wiele innych przyrządów do kontroli.
  • Gang Franklina - ich siedzibą jest dawny budynek gimnazjum, obecnie będący dla nich kwaterą główną. To trzypiętrowy budynek z patio wewnątrz. Kontrolują tereny graniczne Śródmieścia i Dolarowa. Ich symbolem jest biały piorun na beżowym tle, często robią sobie tatuaże pokazujące czarny piorun wychodzący z oka. To dzięki nim udało się zbudować kolejny odcinek linii tramwajowo-trolejbusowej na ulicy Ogrodowej i Umarłej do Wioski Umarłych.
  • Burdelowe Panny - gang składający się wyłącznie z kobiet, zajmują południowe tereny Unicorn tak że ich obszar z góry ma kształt trójkąta równobocznego. Ich symbolem jest różowy znak kobiet na białym tle, często aby się rozpoznać tatuują się w widocznym miejscu takim symbolem, ale czarnym tuszem. Za źródło dochodów mają burdele, to ich siedziby.
  • Lądowi Marynarze - zajmujący południową część Sangowa i północno-zachodnią część Unicorn. Całkiem potężny gang, działający zarówno w Gwardii jak i Flocie. Za siedzibę obrali Pływający Bazar. Gang ten zrobił sobie logiem kroczący srebrny okręt podwodny na brązowym tle.
  • Bractwo Piratów Lądowych - zajmują północno-zachodnią część Sangowa i wschodnią część Kaldwin. To głównie piraci, przemytnicy oraz łowcy głów zorganizowani w jeden gang, są członkami Floty. Ich symbolem jest wychodzący na brzeg stereotypowy pirat z uniesioną w górę szablą, stojący na czerwonym piasku, wychodzący z żółtego morza oraz będący na błękitnym tle.
  • Pięść - gang rządzący południowo-wschodnią częścią południowego brzegu Śródmieścia. Ich symbolem jest logo Imperialnych Pięści pozbawione imperialnych oznaczeń i zastąpione symboliką Lich City. Zachowują się i wyglądają jak ta grupa Adeptus Astartes.
  • Przedsiębiorstwo Wuja Arktura - zajmujący się południową częścią Arkturianowa gangsterzy jacy za cel obrali stary warsztat samochodowy przy ulicy Kel'Thuzada. Za symbol obrali sobie samochód pancerny we wzór khaki, stojącego na białym tle pośród miejskich ruin płonących kilka decymetrów nad nim i buchających czarnym dymem. Nexusiański gang w przeszłości był oskarżany o działanie w roli grupy szpiegowskiej Wielkiego Układu.
  • Junkierzy Gustawowie - zajmują zachodnie i północne tereny Piątkowa. Są doskonale zorganizowani, ich oddziały należące do milicji i Gwardii są jednymi z najbardziej rygorystycznych w całym Wolnym Mieście. Ich dryl przypomina stary pruski. Bardzo punktualni i trzymający się swojego kodeksu, każdego kto łamie ich prawo karzą bardzo surowo[3]. Ich symbolem jest pruska flaga.
  • Banda Archonta - gang skupiony na północy Winiar. To grupa jaka zajmuje się handlem Candinium oraz szkoleniem sił arkanistycznych. Ich symbolem jest szmaragdowy symbol protosów na czerwonym tle, a siedzibą - Wieża Czarnoksięstwa.
  • Mycwa - kontrolujący zachodnie tereny Dolarowa żydowski gang. Zajmują tereny starego Banku Keritila. Ich symbolem jest flaga izraelska na górze, na dole po lewej flaga Lich City, a po prawej flaga Królestwa Jerozolimskiego. Niewielki, ale przedsiębiorczy gang zajmujący się miejskimi bankami.
  • Powinność Piątku - zajmują południowe Piątkowo. Są najmniejszym gangiem w całym Lich City, ale są wysoce niebezpieczni przez swoich wyjątkowych skrytobójców z rozwiniętymi zdolnościami arkanistycznymi i technologicznymi. Logiem organizacji jest biała rzymska piątka po lewej, połączona ze znajdującą się po prawej arabską cyfrą 5, a to wszystko na czarnym tle. Tatuaże pokazują symbol w kolorze czarnym. Ich kwatera główna to główne skupisko kanałów w tej części dzielnicy.
  • Wyspowi Dranie - gang z zachodniego Kaldwin. Ich siedziba znajduje się niedaleko starego więzienia, stanowiące ich najbardziej dochodowy interes. Znani są z tego iż dbają o porty oraz połączenia z resztą miasta. Mają bliskie konszachty z piratami z miasta oraz zajmują się naprawą pojazdów Floty Wolnego Miasta Lich City. Za symbol obrali brązową łódź na żółto-czerwonym tle, pierwszy kolor jest dolną częścią, a drugi zajmuje górny fragment.

Mafie

Rodzinne gangi w stylu włoskim, japońskim, chińskim lub rosyjskim ukrywające się pod jakimiś interesami, przez co mają w ten sposób swoje kryjówki dla handlu narkotykami, prania brudnych pieniędzy oraz nielegalnego pędzenia alkoholu. Działają nie tylko w roli sprzedawców, ale często również taksówkarzy czy członków straży pożarnej.

Znane mafie

  • Chuan - chińska mafia zajmująca Szwedzkie Górki. Bardzo poważana, znająca karate, szkoli komandosów Gwardii. Mafia ta zajmuje się produkcją stymulantów i produkcją pieniędzy dla miasta, często też praniem brudnych i produkcją żywności azjatyckiej. Chuan ma też za zadanie zajmować się warsztatami i wypożyczalniami samochodów i ciężarówek. Ich symbolem jest złota gwiazda.
  • Zhong - chińska mafia zajmująca Kaldwin. Ich głównym zadaniem jest budowa i obsługiwanie dżonek pływających z Opuszczonego Portu do Kaldwin lub do przybrzeżnych osad Wolnego Miasta Lich City. Za symbol obrali typową czapkę w stylu Mao Zedonga - niebieską przypominającą kaszkiet.
  • Familia McHeirs - szkocka rodzina mafijna. Za symbol obrali biały krzyż szkocki, a swoją dzielnicą zrobili Sangów. Głównie zajmują się portami i destylacją whiskey.
  • Familia Johnson - angielska mafia. Zajmują się Dolarowem, są właścicielami wielu ważnych banków w mieście. Ich symbolem jest czerwony krzyż angielski. Jednym z ich banków jest Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa Lich City, główny bank pod kontrolą zarówno tej mafii jak i samej Trójcy.
  • Familia Smith - amerykańska familia zajmująca tereny Babic. Ich głównym zadaniem jest utrzymanie zakładów produkujących broń i hali produkcyjnych, gdzie tworzy się karabiny maszynowe, pociski do broni, baterie do karabinów M36 Galaxy czy nawet czołgi T-34 z działem laserowym, a nawet czasami też i Warhammerowskie Drednoty.
  • Parelli - włoska rodzina zajmująca Winiary. Zajmują się produkcją wysokogatunkowych win i zaopatrywaniem w alkohole wszystkich burdeli w Wolnym Mieście. Parelli są poważaną i najbogatszą mafią w całej metropolii. Narażenie się im często oznacza zamrożenie na długie lata w kapsule kriogenicznej i wypuszczenie dopiero po odsiedzeniu okresu. Ich symbolem jest wenecki lew.
  • Rodzina Gharhynith - zajmują Arkturianowo. Gharhynith powstali przez jednego z dezerterów Wielkiego Układu, gdy złapała go Wszechpolicja Nexusa zaoferowała mu odkupienie win w zamian za mafijną działalność w dzielnicy Arkturianowo miasta Lich City. Zajmują się przede wszystkim zbieraniem informacji oraz edukacją dzieci i młodzieży, a także bibliotekami. Za symbol obrali białą gwiazdę na czerwonym tle.
  • Rodzina Gavohs - ta nexusiańska mafia kontroluje Piątkowo. Zajmuje się szpitalami, przez co ich symbolem jest złoty krzyż szwajcarski na czerwonym tle.

Piraci

Piraci składają się rozmaitych jednostek, każda z nich należy do Stanislausy i stanowi osobny gang.

Znane jednostki pirackie

  • Elizabeth, Królowa Czasu - dawniej była superkrążownikiem Kaisereichu, obecnie jest okrętem wojennym. Służy w roli jednego z głównych okrętów obok Mare Internum i nigdy nie pływa bez niego. Powstańcy dostali ją na krótko przed końcem powstania dzięki oddziałom specjalnym Gwardii i piechocie morskiej Floty. Większość czasu spędza w Opuszczonym Porcie.
  • Duma van der Gorniłow - przejęta przez piratów w czasach insurekcji fregata służąca teraz za jednostkę należącą do byłych oficerów marynarki Armii Nexusa, którzy przysięgli służyć Lich City. Okręt ten często pilnuje szlaków prowadzących do miasta oraz wybrzeża w granicach Wolnego Miasta, jak również poszukuje legendarnego podwodnego miasta gdzieś na zachód od metropolii.
  • Sparrow - futurystyczny pancernik, napędzany elektrożaglami przez które przepływa prąd elektryczny. Im większe napięcie się wytworzy w woltach tym szybciej płynie, a im mniejsze - wolniej. Zwrotność definiuje napięcie w amperach. Okręt ten był kiedyś znany jako należący do Checkowii Naelegdryzofana Rórza
  • Czerwona Meredith - jeden z okrętów klasy Yamato II stworzony przez Yokadiego i Stanislausę, ale schematy zostały zdobyte zarówno przez Państwa jak i Przymierze. Gdy ta druga frakcja zajęła całkowicie miasto z powodu zagrożenia dla frontu podczas obrony Lich City służyła za bazę artyleryjską dla oddziałów Gwardii. Po starciu o miasto Horrific Tears okręt nie zdołał uciec, a jego załoga przeszła na stronę nexusiańską. W czasie insurekcji początkowo był w rękach wojsk Unii, państwa będącego w unii personalnej z Układem. Przemianowany najpierw na Czerwonego Templariusza został później przez powstańców nazwany Czerwoną Meredith. Zdobyta jednostka pozwoliła na przechylenie szali zwycięstwa w Opuszczonym Porcie. Obecnie jednostka ta służy za obronę wybrzeża przez ewentualnymi najeźdźcami.

Nielegalne gangi

Nielegalne gangi to te gangi, które nie płacą Trójcy należnej daniny lub mają powiązania z organizacjami terrorystycznymi i z tego powodu są ścigane zarówno przez gangi jak i watażków chcących skończyć z anarchią w mieście i okolicach.

Znane nielegalne gangi

  • Herr Werwolf - pozostałości tego co zdezerterowało z Aliansu Sług, a potem kontaktując się ze swoimi panami dostali drugą szansę - działania w roli gangu. Do grudnia pozostawali legalni, płacili daninę jak reszta, lecz odkrycie ich powiązań i roli jaką odgrywali sprawiło że zostali wygnani. Obecnie działają w najciemniejszych częściach miasta. Ich symbolem jest biała sylwetka wilkołaka na czarnym tle.

Ciekawostki

  • Trójca Lich City nie jest widziana przez Państwa i Przymierze jako władze Wolnego Miasta, ale jako liderów organizacji terrorystycznej jaka zajęła stolicę Przymierza Bermudiańskiego. Oficjalnie jednak obie organizacje uważają Lich City za typowe polis.

Przypisy

  1. Istoty, które wykraczają poza wszelką klasę typowania. Najpotężniejsi magowie to klasa 15, a najsłabsi - 3. Klasa 0 to istoty w ogóle nieczułe na nie, a 1 i 2 to niemagiczni mieszkańcy Fantazji. Jeśli ktoś jest wyżej niż w klasie 15 wtedy jest Arkanostratą.
  2. Niepłacenie daniny grozi konfiskatą majątku, delegalizacją, a nawet aresztowaniem wszystkich członków gangu.
  3. To właśnie dlatego Ci, co od nich pochodzą są tak oddani Trójcy, że nawet tatuują swoje ciała imionami trzech władców Lich City.
Angielska wersja