FANDOM

Total Crossover - gatunek literacki będący podkategorią fanfikcji. Polega on na pomieszaniu ze sobą fikcji fanowskich oraz własnych autorskich. Rzadko spotykany i mało popularny.

Cechy charakterystyczne

Total crossover zawiera w sobie cechy normalnych dzieł literackich, ale jego najważniejszymielementami jest pomieszanie własnych pomysłów z fanfikcjami. Oznacza to iż postać wymyślona przez siebie samego może znaleźć się w uniwersum jakiegoś innego autora, o ile jest to fanfikcja, a nie plagiat. Można też dokonać mieszania fanonu i własnego świata z elementami świata historycznego. Total crossover składa się z takich elementów jak:

  • Autorskie - elementy własnej twórczości, które zostały stworzone przez autora total crossovera.
  • Fanowskie - elementy uniwersów stworzonych przez innych twórców, zmodyfikowane tak by były fanfikcją.
  • Historyczne - elementy te są częścią naszej historii przeniesionymi w realia uniwersum, często prezentując alternatywną wersję wydarzeń.

Total crossover ma charakterystyczną cechę bycia ogólnym fanonem, zarówno historii jak i fikcji innych autorów, ale też i własnych. Można więc go potraktować jako literacką piaskownicę dla pisarzy i innych autorów, szczególnie dobry jest dla początkujących autorów, pozwalając im rozwinąć swoje skrzydła by w przyszłości mogli się stać autorami pokroju takich osobistości jak Stanisław Lem czy Andrzej Sapkowski.

Przykładowe dzieła total crossover

Więcej z Fandomu

Losowa wiki