FANDOM

Terranie to jeden z ludzkich szczepów, który dawno temu odleciał z Altery, w poszukiwaniu nowego domu. Znaleźli go - planetę, którą nazwali Terra. Była to planeta o klimacie polarno-monsunowym. Obecnie nie ma jej, ale każdy terranin uznaje swoje miejsce urodzenia i pobytu za dom.

Historia

Terra

Terra - przybrana ojczyzna terran

10 miliardów lat przed Chrystusem terranie zabrali jeden z serrigańskich lotniskowców i polecieli na planetę zwaną przez nich Terra, co w wymarłym dialekcie alterańskim znaczyło "Ziemia". Załoga wylądowała na planecie i nadała komunikat, po czym zniszczyła okręt serrigański autodestrukcją na orbicie.

Terranie zbudowali wspaniałe drapacze chmur, fabryki i maszyny. Ich bazy mogły zmieniać mechanicznie kształt i w ciągu zaledwie stu lat znaleźli się technologicznie ze starożytności w naszym dziewiętnastym wieku. Wkrótce doszło do czterech wojen światowych. Terranie polecieli na jeden z dwunastu księżyców, co zmniejszyło możliwość wybuchu wojny atomowej. Gdzieś koło 3 miliardów lat przed naszą erą Terranie utracili Terrę z powodu eksplozji supernowy, która zniszczyła planetę. Dziś w tym miejscu znajduje się Novanum Terrae - pustynna planeta z trzema księżycami.

W I wieku przed Chrystusem upadł Związek Terrański. Szczep napotkał groprotossów, zaawansowaną technologicznie rasę i aszergi, gatunek stadnych, krwiożerczych istot, zbliżonych do gadów i owadów. W tym czasie oba gatunki walczyły. Dzięki pierwszym, Ci drudzy nie mogli się zbliżyć. Wówczas powstała Konfederacja, a później - Dominium. Grupka osób niezadowolona z rządów monarchii absolutnej i oligarchicznej republiki założyła Republikę Terran, która była najbardziej liberalnym narodem, spośród wszystkich. Republika nie została uznana przez Dominium, lecz za zbuntowaną prowincję. Siły pacyfikacyjne nie dały rady ugasić konfliktu w zarodku, wybuchła Wojna o Republikę Terran. Zakończyła się wsparciem rebeliantów przez siły konfederacyjne i uznaniem Republiki, jako niezależnego narodu.

W latach 350-354 miała miejsce I Wojna Terrańska, pierwszy konflikt między Konfederacją, Republiką, a Dominium. Największe rany poniosła Republika, której pomogła Konfederacja pod koniec wojny i pokonała imperium, zajmując planetę Haven na ponad 2 lata. Loki została odbudowana krok po kroku. Od 393 do 415 trwała II Wojna Terrańska. Republika była neutralnie nastawiona w tej wojnie. Tym razem rany poniosło Dominium. Konfederacja stała się najpotężniejszą frakcją. Dominium miało jedynie sześć układów, a Republika - trzy.

Tarsonis

Tarsaonis po III Wojnie Terranskiej

W roku 945 wybuchła III Wojna Terrańska. Pięć lat później Dominium przypadkiem zaatakowało w czasie ataku na groprotosską flotę - obcy bowiem wspierali konfederatów - siły Imperium Alterańskiego i Dyrektoriatu Humanów. Konfederacja, mimo zakazu sojuszników, też zaatakowała ludzi z innych rejonów Drogi Mlecznej. Potęga została złamana zdobyciem przez groprotossów i ludzi Morii, co rozbroiło doszczętnie Konfederację Terran. Sytuację wykorzystały inne terrańskie frakcje. Republika zagarnęła dawne planety, a Dominium posłało aszergi. Ostatecznie atak aszergów i intrygę imperatora Jokila Valeniusa uniemożliwiły połączone siły alteran, humanów, terran i groprotossów. Te same siły zdobyły Haven i pokonały monarchię, zmieniając ją w republikę parlamentarną.

Kultura

Większość społeczeństwa terrańskiego wierzy w swoje możliwości i walkę. Ponad 70% z nich idzie do wojska lub na podobną karierę. Wielu terrańskich żołnierzy z Republiki, czy Konfederacji stanowiło część armii Sojuszu i Koalicji. Mnóstwo malunków i rzeźb pokazywało potęgę arsenału wojska terrańskiego, jako niepowstrzymanego i najsilniejszego we wszechświecie.

Parę pomysłów z Terrańskiej Epoki Postępu sprawiło, że do dzisiaj w wielu miejscach społeczeństwo przypomina neowiktorianizm i steampunk. Kobiety mają dużo praw, ale moda na zajmowanie się przez nich domem marnuje ich szanse i daje więcej miejsc mężczyznom. Nie wiedzieć dlaczego, terranki są najbardziej zawziętymi kobietami wśród całej ludzkości. Pośród tej grupy ludzkiej panuje przekonanie, że jeśli Hordorój złapią terranina, zmienią w paskudnego Lykanotropa, a jeśli Terrankę - w matkę lęgu lub królową szczepu. Po części to prawda, gdyż Arthalinne Hathera stała się skażoną służącą istot z Pustki, a potem członkinią Roju i gdyby nie postęp i wynalazki terrańskie, do końca życia byłaby mutantem i wynaturzeniem. Jednak część to kłamstwo, gdyż zarówno mężczyźni, jak i kobiety są zmieniani w potworne Lykantropy.

Ciekawostki

  • Między Dominium a Konfederacją do dzisiaj panuje rozejm, nie zaś stan pokoju.
  • Terranie dla wielu ras ludzkich są mistrzami wojny oraz militariów. Terrańskie gwiezdne marynarki wojenne uchodzą w opinii mieszkańców terenów Sojuszu, a współcześnie Koalicji za najsilniejsze oraz najlepiej zorganizowane w całej Drodze Mlecznej.
Angielska wersja