FANDOM

Logo Zakonu Nexusa
Flaga Templariuszy Solariańskich
Templariusze Solariańscy
Typ władzy oligarchia
Waluta 1 solaris=100 templarów
Twórca/Twórcy organizacje z Solarii
Konstytucja Pakt Solariański
Lider Rada Solariańska
Przywódca/Przywódcy Prezes Rady Solariańskiej
Kwatera główna Solaria (wymiar)
Naczelny wódz Prezes Rady Solariańskiej
Organ ustawodawczy Rada Solariańska
Organ sądowniczy Trybunaty
Organ wykonawczy Prezes Rady Solariańskiej
Stolica/główna siedziba Solaria
Strefa wpływów zachodni Nowy Świat
Język Solariański
Święta narodowe 13 października - obalenie dyktatury arystokratyczno-korporokratycznej
Hymn Przez klęski do sukcesów, sukcesy niszczą klęski
Sojusznicy Państwa Nexusa, Triumf Akzjany
W stanie pokoju Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju, pozostałe cywilizacje
W stanie wojny Sługi Upadłego Pierwszego i ich sojusznicy, Przymierze Bermudiańskie, Porozumienie Antywojenne, Prawda
Data założenia kilka tysięcy lat przed Chrystusem
Data reorganizacji Około XX wieku

Templariusze Solariańscy - najstarsza istniejąca frakcja w dziejach Fantazji, jeśli chodzi o Wielkich Graczy Nieskończonej Wojny. Wyjątkowo niebezpieczna, gdyż czynnikiem sprawiającym niemożność zajęcia tych terenów jest brak strachu wśród ludności. Ich armia regularna zazwyczaj broni ojczyzny, a siły odpowiednio wyszkolone na wywiad i kontrwywiad - atakują. Slogan propagandowy brzmi "Przetrwaliśmy kataklizmy, przetrwamy i wojny". Stolicą jest arktyczna planeta-wymiar, nazywana Solarią.

Historia

Przed czasami obecnymi

Nieznane są początko tej organizacji. Wiadomo, że powstaniu sprzyjało wynalezienie takich rzeczy, jak Anielska Szabla, Jabłko Cesarskie oraz Arcyokręt Wymiarów. Ta technologia pozwalała dokonać niemal niemożliwych rzeczy, co więcej tworzyli na masową skalę do prowadzenia wojen klony i roboty, które zajmowały coraz to nowe terytoria. Według Zakonu po prostu wykorzystali okazję po śmierci Hastadariusa i pogonili ze swoich terytoriów rozmaitych barbarzyńców. Wtedy pojawili się inni Wielcy Graczei tak oto zaczynała się pierwsza epoka Nieskończonej Wojny. Byli w stanie niszczyć jednym ruchem całe oddziały, ostatecznie jednak stanęli na wojnach pozycyjnych, nie mogąc kontynuować wojny manewrowej. To właśnie takie sytuacje dały początek prawom odnośnie tej Wojny.

Na przestrzeni mileniów nazwa i struktura frakcji się zmieniały - totalitaryzm, demokracja, oligarcha, to znowu totalitaryzm i wiele innych odskoczni. Parę razy byli też sprzymierzeńcami przodków Wspólnoty Nexusa, dzięki czemu Wielki Układ wszedł niekiedy w konszachty z nimi. Wspólnie ich żołnierze walczyli, wspólnie odnosili rany, wspólnie ginęli. Raz nawet doszło wśród solarian do Rewolucji Prawdziwej Fikcji, którą musiał stłumić Zakon. Rycerze odkryli bowiem, że wywołali ją szpiedzy Sług Upadłego Pierwszego.

Ważniejsze wymiary

  • Solaria - wymiar, który jest stolicą Templariuszy Solariańskich. Solaria to arktyczna planeta-wymiar, na której prawie zawsze panuje zero stopni Celsjusza, dlatego dla pocieszenia twierdzą że jest u nich 32 stopnie, lecz oczywiście mają na myśli skalę Fahrenheita.
  • Mo-Shan - wymiar pełen planet rolniczych i przemysłowych. Klimatem jest zbliżony do Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej. Miejsca te słyną z doskonałej żywności, między innymi genetycznie modyfikowanych malin.

Członkowie

  • Świt Stali i Betonu - militarna organizacja. Nawet w boju mogą błyskawicznie stawiać całe miasta. Świt Stali i Betonu zrzesza głównie tych wojskowych, którzy mają za sobą wykształcenie architekta lub są w cywilu nimi. Ponadto zajmują się działaniami saperskimi.
  • Trujące Kurtyzany - gang uliczny, złożony jak się nietrudno domyślić z kobiet, które ubierają się jak one. Kurtyzany te podobno najpierw zaciągają mężczyzn do łóżka, a potem mordują, by upozorować śmierć z przyczyn naturalnych. Są one doskonałymi szpiegami, odpowiadają za solariański wywiad oraz zabijanie lub łapanie członków wrogich służb wywiadowczych na terenie sojuszu.
  • Hanza - kupiecka organizacja zajmująca się handlem zagranicznym. Hanza zajmuje się barterem z prymitywnymi ludami oraz oddawaniem broni czy żywności w zamian za złoto.
  • Salamandry - młodzież zajmująca się walką partyzancką, zastraszaniem wroga i przejmowaniem dotychczasowych państw neutralnych. Żyją ze sprzedaży narkotyków oraz środków do ich wyrobu, jak choćby słodka, kleista substancja podobna do ciemnoniebieskich kamieni substancja nazywana Candinium, główny składnik wielu słodkości.
  • Konkordatokracja - tajemnicza organizacja z Solarii, wydaje się że pociąga za wszystkie sznurki. Są dyplomatami reprezentującymi interesy solariańskie oraz templariuszowskie poza granicami federacji, jak również pilnują aby wszyscy przestrzegali prawa. Funkcjonariusze tej organizacji często służą jako element przymusu i zastraszenia.

Ciekawostki

  • Wojskowo Templariusze Solariańscy stanowią zlepek współczesnych państw i frakcji maoistycznych, a kulturowo - Unii Europejskiej.
  • Karą za zdradę nie jest śmierć lecz zmiana w bezwładnego, całkowicie posłusznego cyborga, który ma utrzymywać porządek oraz sklonowanie przed przemianą, aby czekała go kara wiecznej służby i oddanie do eksperymentów jednocześnie.