FANDOM

Swordblend3 by ah kai-d6u4h2t

Miecz Technoarkanistyczny

Technologia Edeńska (czasami też Niebiańska, Gajańska albo Urządzenia Technoarkanistyczne) - potężna technologia wymyślona przed siedmiu Uczonych. Pozwala rasom Równowagi dokonać rzeczy, które dostępne są jedynie Arkanistom. Opracowywano ją ponad 60 lat, a posługiwać się nią mogą zarówno magowie, jak i niemagowie. Rasy Ładu i Chaosu zazdroszczą i obawiają się jej jednocześnie, ponieważ to dorównuje ich technologii i Arkanom. Są to jedne z najtrwalszych, najsolidniejszych oraz najpotężniejszych urządzeń w Nexusie.

Historia

Chaos i Ład rosły w siłę, więc zagrażało to całej pozycji Nexusa. Magowie i psionicy z ras Równowagi postanowiły "ujarzmić" Żywioły Arkaniczne, tak żeby nawet niemagowie mogli je obsługiwać. Technologia miała być arcydziełem na skalę światową, a posiadaczami mieli być najmądrzejszy i najpotężniejsi w Nexusie. Technoarkanistyczne dzieła były drogie, ale ich posiadacze posiedli potęgę niedostępną dla większości mieszkańców. Urządzenia powstały z inicjatywy Czevaka i Lwowskiego, jednak jego śmierć 26 Maja 1:025 Postępu doprowadziła do wstrzymania jej stworzenia. Dlatego też wkrótce Wspólnota dołożyła starań, ale też nie udało się sfinalizować projektu. Gdy siedmiu Uczonych kupiło za ciężką forsę projekt dokończyli. Wydawszy pierwsze egzemplarze najbogatszym - nie za darmo oczywiście - rozpoczęli ich budowę, głównie dla najwyższych rangą żołnierzy i rycerzy zakonnych walczących z Żywiołami Pierwotnymi.

Urządzenia technologii

Powstało na przestrzeni wieków mnóstwo różnych urządzeń z Technologii. Każde miało inną rolę w historii Nexusa. Znane wielu są takie rzeczy Technologii Edeńskiej, jak:

  • Kula - włączona brała cały środek sfery armilarnej. Używana do wyczarowania kul oraz map gwiezdnych, jak również sondowania, ale nie przejmowania umysłów.
  • Pastorał - laska w kształcie pastorału papieskiego, która pozwala na krótkodystansową teleportację i strzelanie pociskami kinetycznymi.
  • Miecz - rażący cel błyskawicami oręż walki wręcz oraz dystansowej, noszony przez elitarne formacje i rycerzy z Zakonu Równowagi.
  • Dyski - przechowywanie wiedzy w małych przedmiotach, w kształcie koła, pozwalający na odtworzenie pamięci genetycznej zmarłego i doświadczenie tego, co on w czasie gdy żył.
  • Całun - szmatka, która za pomocą specjalnych płynów i prądu elektrycznego leczyła nawet opętanych na stałe, uniemożliwiając ponowny proces.
  • Pierścień - mógł otworzyć każde drzwi, a także wzmocnić uderzenia pięścią tej dłoni na której był on założony, niezależnie na jakim palcu.

Ciekawostki

  • Technologia Edeńska jest bardzo droga i niebezpieczna - jedno urządzenie kosztuje ponad 17 bilionów nexusdolarów, a eksplozja potrafi rozerwać całe osiedle mieszkalne.
  • Ponieważ jest ona niebezpieczna jej użytkownicy są stale obserwowani na wypadek gdyby ta technologia dostała się w ręce Ładu czy Chaosu. To byłoby zbyt niebezpieczne nie tylko dla pojedynczego państwa, ale też i dla całego ultrawszechświata.