FANDOM

Order Volcanus Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
Widok techkrypty

Widok typowej techkrypty

Techkrypta - olbrzymi kompleks podziemnych pomieszczeń, gdzie zgromadzono wszelką wiedzę z czasów przed Koniunkcją. Wiele z nich stworzono przez Kapłanów Maszyny i rządy poszczególnych ugrupowań, które uciekły na różne planety. Eksplorowane były przez milenia, pełne pułapek i niebezpieczeństw, jakie stworzono w prehistorii względem czasów postkoniunkcjalnych. Pokonanie ich jest nie lada gratką dla poszukiwaczy przygód - odkrycie może doprowadzić do postępu lub zacofania całych cywilizacji.

Historia

Prawie tysiąc lat po Koniunkcji Adeptus Mechanicus oraz rządy arek ocalenia przewidziały to, co nieuchronne - nastanie ery barbarzyństwa i pogardy, czasu postapokalipsy, powolnej potrzeby odbudowy cywilizacji i braku zaopatrzenia. W tym celu, aby ocalić wszelką wiedzę z czasów przed katastrofą stworzono właśnie takie wielkie miejsca podziemne. Przez setki lat różne grupy nawet nie były w stanie odkryć, że pod nimi lub w ich okolicy znajduje się wiedza wykraczająca poza ich ówczesne zrozumienie.

Po tysiącach lat parę z nich znajdowano, gdy cywilizacje osiągały stopień rozwoju odpowiedni XIX stuleciu po Chrystusie na dawnej Ziemi. Wtedy to bogactwa wynoszono i odkrywano przed światem. W ten sposób wiedza przeżywała rozkwit, ale w niektórych przypadkach doprowadzały do całkowitej zagłady cywilizacji na planetach.

Z czasem technologie z techkrypty wyszły również poza planetę, gdzie się znajdowały. Tak było z napędem FTL, rafinacją płynnej Osnowy oraz obróbką pierwiastka zero. Również blokady psioniczne zdołały wyjść w kosmos. Najważniejsze były jednak rzeczy codzienne. Wynalazki, takie jak mydło, pióro, komputer, maszyna do pisania, a nawet zwykły schemat tworzenia papieru były wart więcej niż niejedna forteca na planecie, albo nawet całe gospodarstwo.

Charakterystyka

Techkrypty istnieją głównie w górach. Dosłownie. Część jednak jest pod wodami, albo nawet głęboko pod równinami, czy obecnymi wielkimi miastami. Zawsze istnieją trudności w dotarciu do nich. Odkrycie jednego z takich miejsc sprawia, że natychmiast przybywają

Znane techkrypty

  • Techkrypta Największego Reodkrycia - techkrypta położona na planecie Mitr Praimus. To właśnie tutaj odkryto po raz pierwszy technologię do latania z prędkością szybszą niż światło. Odkryto tutaj prymitywne współcześnie Wrota Osnowy, jak je nazywały archiwa w postaci terminali komputerowych i dzienników zapisanych na papierze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki