FANDOM

Tawarchizm - doktryna jaka znalazła zastosowanie jedynie w Wolnym Mieście Lich City, jednakże znalazła spore zainteresowanie w innych krajach, na przykład w Federacji Mikronacji czy Kombinacie Wojenfirmowym. Została opracowana przez Lairae Tawar, elfkę zamieszkującą ów miasto. Zakłada ona, że kraj może istnieć nawet w stanie największej anarchii, o ile tylko istnieją siły państwowe, jakie podlegają nie rządowi, a obywatelom, pozostając tym samym gwarantem pokoju. Ideologia ta powstała gdzieś na początku XIX wieku szybko ogarniając większość Znanej Części Bermudii, jednak gdy w 2009 powstała Federacja Bermudzka, która jej zakazała, zaczęła tracić na poparciu i tylko Lich City pozostało jej wierne.

Według Tawar państwo jest mafią, a obywatele tylko i wyłącznie jego klientami. Zgodnie z tawarchizmem anarchia jest stanem normalnym, jednak przed upadkiem bronią je służby państwowe. Te służby są same w sobie władzą państwa i jeśli politycy nie spełniają norm można ich obalić. Trójca Lich City wprowadziła pewne zmiany, między innymi będąc władzą miasta każdy włada oddzielnym rodzajem wojsk, mafii i band. Jej przeciwnicy nazywają to "kontrolowaną anarchią", a zwolennicy okrzyknęli ją mianem "prawdziwej demokracji". Nie zabrania się również robić w takim państwie sekt ani łączenia ideałów jednej religii z drugą, na przykład są prawosławni, jacy nie modlą się do Boga, ale do Mocy czy nawet słowianowierczy muzułmanie, jacy mówią, że Allah jest nazwą najstarszego i najpotężniejszego w całym panteonie.

Angielska wersja