FANDOM

324618.jpg
Tarydosya
Astrografia
Region: Przestrzeń Solarna Drogi Mlecznej
Sektor: Sektor Oriass
Układ: Tarydo
Pozycja w układzie: piąta
Gwiazda: Tarydo
Księżyce: 5 - Gallea,
Tridis,
Anikha,
Wulf,
Mosu
Odległość od gwiazdy: 3 j.a.
Długość dnia: 25 ziemskich godzin
Długość roku: 1,5 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta metropolitarna
Promień: 180962 km
Wsp. Keplera: 1
Atmosfera: azotowo-tlenowo-wodorowa
Klimat: zróżnicowany
Temperatura: 22 °C
Grawitacja: 1,2 g
Dominujący krajobraz: pustynie,
lasy tropikalne,
stepy,
pustynie lodowe
Ważne miejsca: Pałac Tarydosyański
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
Rząd: Imperium Człowieka
Ludność: Ludzie (głównie Tarydosyanie) - 87%

inne rasy - 13%

Główne miasta: Igra (stolica)
Przynależność: Imperium Człowieka

Tarydosya - planeta zamieszkiwana przez ludzkość. Mieszkańcy tej planety, jako pierwsi z ludzi wzbili się ponad swoją planetę i skolonizowali całą masę ciał niebieskich. Tarydosyę otacza pas asteroid, a wokół jej osi jest aż pięć księżyców. Co ciekawe każdy kontynent bądź wyspa przypomina tereny imperium kolonialnego z dowolnego momentu.

Mieszkańcy zwą się Tarydosyanami. Odkryli oni napęd jądrowo-jonowy, co pozwoliło na pierwszą ludzką ekspansję gwiezdną. Klimat przypomina ziemski. Tamtejsza cywilizacja mieszka w piramidalnym miastach-mrowiskach, co zagęszcza przestrzeń, jednak również sprawia, że energia geotermalna z planety jest głównym źródłem energii elektrycznej i ciepła w aglomeracji, odrzucając resztę z elektrowni oraz gazowni miejskich. Wadą tego jest jednak zwiększenie emisji zanieczyszczeń wychodzących jednym wielkim kominem w przestrzeń kosmiczną oraz egzosferę. Nawet po stronie oświetlonej przez gwiazdę układu Tarydo wciąż w miastach widać miejsca wegetacji, ponieważ dniem i nocą jest włączony prąd.

Historia

Pierwsi osadnicy

Pierwsi mieszkańcy, którzy przybyli tutaj dzięki "arce ocalenia" pochodzili z rozmaitych planet pewnego wymiaru, zniszczonego przez Koniunkcję, sztraszliwe wydarzenie które wymusiło masową ewakuację do tajemniczego międzywymiaru, skąd następnie próbowano stworzyć jakiś rodzaj wspólnoty. Zakończyło się to całkowitym fiaskiem i izolacją przez brak komunikacji z resztą Nexusa. Ludzie rozebrali arkę i wykorzystali pozostałe technologie do budowy nowych cywilizacji. Niektóre jednak zapieczętowano w podziemnych lub też piramidalnych grobowcach przeznaczonych do tego, a zwanych techkryptami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki