FANDOM

TC-18 Archangel

TC-18 Archangel

TC-18 Archangel jest jednym z wielu typów pancerników wyprodukowanych jeszcze przed Wojną Gildii. Wiele z nich trafiło wtedy w ręce Lwowski Corporation i reszty Kombinatu Arkturiańskiego. Zostały wówczas rozłożone na części i bardzo starannie przebadane. Z takich części powstał nowy konstrukt - LC Spaceship SSh-89 "Purytanin", krążownik gwiezdny korporacji.

Opis

Korporacja wiedziała, że budowa nowych kolonii oznacza ryzyko zaatakowania ich przez piratów lub łowców niewolników. Dlatego powstał szybki krążownik do walki w grupie, oznaczony nazwą skrótową "Archangel". TC-18 miał być średnim okrętem kosmicznym i miał duże braki. Jeden mógł zostać zniszczony dość szybko. Dlatego zwiad zawierał cztery okręty tej klasy. W grupie liczącej tuzin okrętów mogli zaatakować większą grupę. Podczas Wojny Gildii pancerniki w wielu miejscach zawiodły i to nie ze względu na swoje błędy i niedociągnięcia, lecz z powodu słabego pancerza oraz mniejszej zwrotności od fregat Kombinatu Arkturiańskiego. W związku z tym Kombinat Przemkowski zmuszony był przeznaczyć je do zwiadu, a nie do regularnej bitwy. Jednak Przemysław Czevak znalazł sposób na zwiększenie ich potęgi - zamiast siników jonowo - solarnych dał silniki protonowo - solarne, a także dodał też polaryzator, co sprawiało, że silniki miały możliwość potrójnego przyspieszenia. Tak oto TC-18/A zaczął być określany mianem "pancernej fregaty".

Zalety

  • szybki i mocny
  • skuteczny dopalacz potrójnego przyspieszenia
  • dzięki polaryzatorowi nie sposób namierzyć lot w FTL

Wady

  • niezbyt obfity arsenał
  • brak omnisonaru i technologii maskującej
  • w pojedynkę jest łatwym kąskiem
  • maksymalna prędkość FTL - Hyper4
Angielska wersja