FANDOM

The blind witch by aikurisu

Jedna z kobiet, która przez poważne uszkodzenie kombinezonu stała się jednym ze Straceńców

Straceńcy - istoty powstałe przez kontakt martwego ciała świeżo poległej istoty z "atmosferą" międzywymiaru. Zachowują się niczym jakieś zombie, ale wbrew pozorom są zdolne błyskawicznie biegać i zabić nawet gołymi rękami. Zazwyczaj pojawiają się na pobojowiskach po bitwach albo w ruinach niedokończonej lub całkowicie unicestwionej osady-kopuły w Fantazji, przez barbarzyńców takich jak Synowie Malice lub przez Alians Sług Upadłego Pierwszego w wyniku kolejnego najazdu na cywilizacje Starego i Nowego Świata[1]. Najwięcej jednak powstaje po zakończeniu walk Wielkich Graczy - najpotężniejszych państw znanej Fantazji, będących uczestnikami serii wojen, zwanych razem Nieskończoną Wojną.

Charakterystyka

Powstawanie

Straceńcy powstają zawsze w jeden sposób - dowolne świeżo ubite ciało przez brak szczelnego kombinezonu ginie i wskutek tego powstaje on z grobu, jednak jego ciało musi zostać mocno przeżarte przez "atmosferę" międzywymiaru, a to jednak długo trwa. Na polach bitew właśnie dlatego ciała poległych zawsze się pali, niemalże dezintegruje aby nie stali się Straceńcami. Kiedy jednak taki powstanie przez jakieś pominięcie, najczęściej przez pośpiech, staje się niebezpieczną istotą, żądną krwi i mięsa istot rozumnych. Często skażone ciała łączą się w jeden byt i stają się jeszcze bardziej niebezpiecznie, niekiedy stając się prawdziwymi kolosami, zdolnymi do pokonania jedynie przy pomocy floty transwymiarowców.

Zachowanie

Istoty te nie mają swojego stałego terenu łowieckiego, przemieszczają się z jednego terenu do drugiego, walcząc lub współpracując między sobą. Bez pożywienia i wody mogą przetrwać ponoć tysiące lat. Straceńcy rzadko jednak łączą się w większe niż setka grupy, ale są stare, ludowe przesłanki, że w XVII wieku z kierunku dzisiejszej Doliny Wikiańskiej na Goldish. Co najciekawsze choć oni się nawzajem atakują, nie mogą zginąć. Nie pierwszy raz jeden wyrwał drugiemu rękę lub wyszedł prosto z brzucha jakiegoś olbrzyma, a rany lub utracona kończyna się szybko zrosły.

Wikt

Straceńcy żywią się wszystkim co istnieje w Fantazji jeśli chodzi o florę i faunę. Choć gustują w dzikiej przyrodzie, nie zawahają się przed atakiem na mieszkańców. Nie wszyscy używają jakichkolwiek narzędzi czy przedmiotów do odbierania życia, ale jeśli to robią to na terenie ich egzystencji niewielu jest takich, co wyszli z tego cało lub dało radę opowiedzieć. Straceńcy chętnie pożerają rośliny i mięso, a w przypadku drugiej rzeczy dadzą się nawet zabić za choćby strzępek ze świeżo zabitej osoby. Jeśli chodzi o napoje mogą pić wszystko, ale za nic nie zrezygnują z krwi, zwłaszcza tej z istoty rozumnej.

Posilenie się pokarmem doprowadza ich do jeszcze większej żądzy zabijania lub polowania, wzrasta też inteligencja, a istota z takiej, jaka była wcześniej, zaczyna przypominać bardziej szalone zwierzę. Każda porcja sprawia, że Straceniec mutuje, stare ciało ustępuje miejsca nowej budowie, rosną mocno mięśnie, wyostrzają się paznokcie i zęby, wzrasta też szybkość i zwinność.

Sposób rozmnażania

Nie są w stanie się naturalnie rozmnażać. Po prostu są chodzącymi po międzywymiarze trupami. Kolejni powstają przez swoją śmierć w międzywymiarze i kilkudniowym skażaniu zwłok przez atmosferę jaka w nim panuje. Aby doszło do eksplozji demograficznej musiałoby dojść do masowego wysłania ciał zmarłych do międzywymiaru, co oczywiście jest niemal niemożliwe.

Jak się bronić

Straceńca wystarczy posiekać bronią do walki wręcz lub zastrzelić z dystansowej. Z ukrycia nie są tak silne, ich mięśnie i intelekt rosną w przypadku zagrożenia. Jeśli jednak wykryją potencjalne mięso do skonsumowania rzucą się i zaatakują, wydając ochrypłe, straszliwe wrzaski. Można je jednak nadal zabić, trzeba atakować czułe miejsca lub aż do momentu, gdy Straceniec padnie z powodu licznych ran. Świetne na nich są strzelby i kusze, a także cyberostrza i miecze łańcuchowe.

Ciekawostki

  • Niekiedy Straceńcy są albo zwykłymi szkieletami, albo nawet są całkiem nadzy z powodu całkowitego zdarcia kombinezonu przez rozmaite czynniki zewnętrzne.
  • Często brakuje im jednej kończyny lub zwisają na wierzchu wnętrzności. Wynika to z tego, że ów postać, jak jeszcze żyła, zmarła z tegoż właśnie powodu.

Przypisy

  1. Ataki barbarzyńców są sporadyczne i nieskoordynowane. Więcej szkód robią doskonale przygotowane wojska wyznawców Hastadariusa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki