FANDOM

Stare Miasto - dzielnica będąca starówką przedwojennej Warszawy, podczas wojny trafiona atomówką, jaka wybuchła kilka minut po trafieniu w ziemię, w Rynek Starego Miasta. Choć jest ruiną w paru miejscach mieszkańcom tuneli i schronów udało się odnowić ją, postawić wielką kopułę nad Starym i Nowym Miastem oraz Zamkiem Królewskim i Placem Zamkowym, dzięki czemu to jedyna dzielnica, gdzie można oddychać normalnym powietrzem na powierzchni. Jest to teren neutralny, gdzie głównie żyją naukowcy, emeryci, niepełnosprawni oraz artyści, co nie oznacza że są tam tylko bogaci.

Historia

Niemieckie naloty

Niewybaczalna zbrodnia

Budynek po budynku

Kopuła - wielki eksperyment

Symbol odzyskany

Dzielnice

Dzielnica zamkowa

Dzielnica budynków i kanałów wokół Zamku. Leży przy wschodnich bramach, czyli tych prowadzących do portu oraz na Mariensztat. Obejmuje też dawne Arkady Kubickiego i zrujnowany wiadukt Pancera, który obecnie wielu próbuje naprawiać. Ważnym symbolem jest odbudowana kolumna Zygumnta III Wazy, której na dole dodano tabliczkę z napisem "Dla upamiętnienia niezłomności narodu polskiego w walce z najeźdźcą niemieckim i dla mieszkańców Warszawy, który okazał się trwalszy nawet od Rosji, dawnego zaborcy Polski". Na szczycie król zamiast trzymać krzyż ma teraz flagę z polskim orłem.

Dzielnica handlowa

Skarpa

Dzielnica biała

Dzielnica krateru

Wały

Barbakan

Dzielnica obejmująca południowe tereny dawnego Nowego Miasta i północne Starego. Centrum stanowi Barbakan, dawna twierdza warszawska, a obecnie wykorzystywana w tym samym celu dla ochrony przed potworami z nowego świata, jaki nastał po holokauście. Mieszka tam wielu wojskowych, tak samo znajduje się też wiele ze sklepów z bronią oraz pojazdami do walki zarówno na powierzchni jak i w tunelach, m.in. mechy, czołgi czy nawet drezyny.

Dzielnica duchowna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki