FANDOM

„- Rozpocząć inwazję na netrollskie państwa i plemiona! To ich nauczy iż hejt nie jest rzeczą jaka powinna być przez kogokolwiek robiona.”
―Lwowski to generałów armii Wspólnoty i Koalicji Nexusa.
Dawn Of War III Trailer Soundtrack
Netrolle na ciężarówce na płaskowyżu Nexus
Starcia na granicy stref Nexusa i Netrolli
Konflikt Wojna Bermudiańska
Data 13 grudnia 2015 roku
Miejsce granice Imperium Nexusa
Wynik początek Wojny CreepyTown
Strony
Flaga Imperium Nexusa Imperium Nexusa Troll Netrolle
Dowódcy
Flaga Imperium Nexusa Arcturus Lwowski (lider),
Flaga Imperium Nexusa Lanedilia Lwowska (lider),
Flaga Imperium Nexusa Kazor Gairen,
Flaga Imperium Nexusa/Symbol Wszechpolicji Nexusa Urs Matasariowicz,
Flaga Unii Almalexia van Voorhis
Troll Zieqeu (lider),
Troll Gul Khasier,
Troll Jacek Blacha
Siły
Flaga Imperium Nexusa Armia Imperialna,
Symbol Wszechpolicji Nexusa Korpusy pacyfikacyjne Wszechpolicji Nexusa
Troll Plemię Czaszki Wódkowej,
Troll Finlandiavodka,
Troll Checkowia
Straty
setki żołnierzy i pojazdów setki żołnierzy i pojazdów

Starcia na granicy stref Nexusa i Netrolli - seria potyczek między Imperium Nexusa, a Netrollami. Były początkiem Wojny Bermudiańskiej.

Preludium

Jak wiadomo projekt o nazwie Mieszany Świat się nie udał, co doprowadziło do zniweczenia starań Lwowskiego do bycia legendą na Mój Własny Świat. Dobrowolnie udał się więc na wygnanie i w listopadzie rozpoczął planowanie akcji przeciwko netrollskim narodom, głównie Checkowii. W tym czasie same Netrolle ze swoim Arcyhersztem - Zieqeu - przygotowywały się do wielkiego ataku na Imperium Nexusa oraz całą Wspólnotę, wierząc iż dopadną Arcturusa, a na dodatek że shejtowanie go przekreśli jego dominację. Bardziej jednak szykowano się do zajęcia Unii oraz krajów jakie powstały na Nieznanej Części.

Zmuszony do ucieczki z wyspy Kraj Arcturus "CreationKeeper" Lwowski rozpoczął zaplanowanie inwazji na wyspę Kraj, celem zdobycia wyłącznie krajów netrollskich i plemion tego gatunku. Dlatego 1 grudnia zaplanowano atak z terenów Unii, która wówczas sama była neutralna. Bazy gościły tam wojska imperialne, oficjalnie z wizytą kurtuazyjną i w ramach wspólnych manewrów wojskowych nad Spice Sea. W rzeczywistości przybyły pierwsze siły inwazyjne, a ich celem był atak o godzinie 19:15. Wywiad jednego z netrollskich krajów - Finlanki przechwycił tą informację. Zieqeu nie krył że domyślał się tego, ponieważ zarówno on jak i wszechmonarcha podpisali dekret o dołączeniu do końca tego roku do Nieskończonej Wojny wywołując jakiś konflikt. Obaj nie mówili iż chcieli stworzyć między sobą.

Przebieg

Szczegółowy przebieg starć.

Atak Nexusa

Gdy 01 grudnia zaplanowano atak siły miały uderzyć na Finlandiavodkę, Checkowię oraz Plemiona Chu'she, trzy najważniejsze państwa netrollskie. 13 grudnia o godzinie 19:00 pojazdy latające wystartowała eskadra bombowa, a potem myśliwska. Ich celem było Alicetown. Potem przyszedł czas na drugą i trzecią, skierowaną w resztę krajów netrollskich. Na pięć minut przed oficjalnym startem ruszyły samoloty transportujące spadochroniarzy oraz okręty wszelkiego rodzaju jakie miały dokonać agresji razem z bombowcami.

Nastała 19:15. Jedną z przygranicznych wiosek Finlandiavodki zaatakował 3. Pluton 12. Kompanii Piechoty im. Armando Salazara, liczący 30 spośród 90 żołnierzy całej kompanii. Żołnierze wioski obrony pogranicza liczyli ledwie 12 żołnierzy, musieli się poddać gdy zostało ich 3 na wrogich 20, nie mówiąc już o przybyciu Baneblade'a. Ofensywa trwała w najlepsze, wojska imperialne nie napotykały wręcz żadnego oporu w polu, gorzej było w miastach, które były twardym orzechem do zgryzienia. Wkrótce jednak Gul Khasier przeprowadził pod Wioską Setek Promili potężny kontratak, jaki zatrzymał pochód na stolicę Checkowii. Wojska nexusiańskie niespodziewanie zostały zaatakowane pod Nowym Walerianburgiem, wobec czego wywiązała się walka znana dziś jako Bitwa w Nowym Walerianburgu.

Atak Netrolli

01 grudnia Arcyherszt Zieqeu zdecydował na spotkaniu z Netkurułem[1] o 18:00 spotkał się w stolicy Finlanki - Memothcie - gdzie od wywiadu tego narodu odebrał zaszyfrowaną wiadomość z planami ataku na netrollskie państwa. Uznał iż godzina i plan ataku to żart, a atak nastąpi nie o 19:15, a o samej 19. Postanowił więc kwadrans po tym czasie zaplanował wielką kontrofensywą. Netkuruł opracował plan na Wyspę Afenetreti, najdalej wysunięte w kierunku Doliny Wikiańskiej macierzyste ziemie Nexusian.

Dziesięć dni później na granicy z Wielkim Układem stanęły armie netrollskie. Już wtedy jednak słychać było ćwiczenia. Gdy nadeszła pora o 19:00 wojska ledwie docierały do granic, a Klasa Wojownicza była w gotowości, jednak nic się nie działo. O 19:15 Netrolle zostały zaatakowane, ale w tym samym czasie one zaatakowały miasto Arkturgrad-21 i wiele posterunków granicznych biorąc w niewolę kilku dobrych żołnierzy Imperium Nexusa. Wiadomość o ataku zarówno jego sił, jak i Armii Nexusa zszokowała i jego i przeciwnego mu Człowieka Realnego.

Kulminacja

W rezultacie jednoczesnej ofensywy obie strony już walczyły, ale oczekiwały rozkazów od zaskoczonych liderów. Decyzją Zieqeua zdecydowano się atakować tereny nexusiańskie dalej, a Arcturusa - nadal bombardować miasta i wioski, jednocześnie doprowadzając do desantu pod Wioską Setek Promili. Siły zmuszone były przejść do okopów, ponieważ ostrzał artyleryjski zabijał całe kompanie. Jednak to właśnie netrolle zyskały przewagę. Wkrótce o losie tego kto jest zwycięzcą miała zdecydować batalia o Nowy Walerianburg. Mimo to wiele z państw rasy Arcyherszta udało się utrzymać pozycję.

Wynik

Ataki netrollskie i nexusiańskie były początkiem całej wojny. Starcia te okazały się jednak przesunąć ledwie o kilka kilometrów ziemie kontrolowane przez jednych lub też drugich. Ostatecznie jednak wynikła sytuacja patowa, ale na Wyspie Afenetreti wynikła walka, która zmusiła do wielkiego odwrotu wojska imperialne. Żołnierze wkrótce ruszyli do wielkiej ofensywy przeciwko nim, a zwycięzcę pierwszych starć wojny miała wyłonić batalia o miasto na wyspie nexusiańskiej.

Przypisy

  1. Netrollska rada sztabowa podległa wyłącznie Arcyhersztowi.