FANDOM

„Ty widzisz w nas komunistów, morderców, brudnych najemników. A ja? Nadzieję na polsko-rosyjskie braterstwo. W Nexusie zobaczyłem ideę unifikacji wszystkich bez względu na wszystko. Stalkerzy, jakich szkolę i stworzyłem w Czarnobylu nie są całkowicie oddanymi ultranacjonalistycznym ideom, lecz wierzą, że Nexus pomoże nam odbudować potęgę zarówno Pierwszej Rzeczpospolitej jak i Imperium Rosyjskiego.”
―Kalasher do Przemka o swojej organizacji
01 Red Alert 3 Theme- Soviet March
Znak Stalkerów Kalashera
Znak rozpoznawczy organizacji, będący również znakiem Ultranacjonalistów z serii Call of Duty: Modern Warfare
Stalkerzy Kalashera
Typ władzy organizacja najemnicza, ultranacjonalizm
Twórca/Twórcy Kalasher
Dokument ustanawiający Secesja w organizacji
Lider Kalasher
Wybitni członkowie Imran Zachajew (twórca ultranacjonalistów - całej frakcji), Borys Worszewski (twórca frakcji umiarkowanej - Parlamentarzystów), Władimir Makarow (twórca frakcji ekstremistycznej - Wewnętrznego Kręgu), Kalasher (twórca Stalkerów)
Pierwszy lider Imran Zachajew (lider ultranacjonalistów, w tym Stalkerów przed secesją), Kalasher (lider secesjonistów po śmierci Zachajewa)
Kwatera główna Nexusiańska Zona Czarnobylska, Wymiar CoD Kalasher
Naczelny wódz Kalasher
Stolica/główna siedziba Nexusiańska Zona Czarnobylska, Wymiar CoD Nexus (baza wypadowa)
Strefa wpływów Wielki Układ
Język rosyjski, Nexusiański, kazachski, polski, angielski
Powiązania Wielki Układ (członkowie związku)
W stanie pokoju Sojusznicy i neutralni wobec Wielkiego Układu
W stanie wojny Przymierze Bermudiańskie, Alians Sług
Data założenia 2011 (komunistyczna organizacja najemnicza, część Ultranacjonalistów)
Data reorganizacji listopad 2015 (odejście od ultranacjonalistów, dołączenie do Wielkiego Układu)
Data fragmentacji listopad 2015 (podział na Wewnętrzny Krąg, partię polityczną umiarkowanych członków i )

Stalkerzy Kalashera (inne nazwy: Ultranacjonaliści Kalashera, Czarnobylscy Ultranacjonaliści, Stalkerzy Ultranacjonalistyczni z Czarnobylskiej Zony, Stalkerzy Czarnobylscy Nexusiańscy, a wśród reszty Ultranacjonalistów po prostu Stalkerami) - grupa najemnicza działająca również, obok Wspólnoty i Koalicji Nexusa, jako pełnoprawny członek Wielkiego Układu. Korzystają głównie z karabinów rodem ze Świata Fallouta. Posługują się flagą wspólną dla Ultranacjonalistów, ale często umieszczają nad gwiazdą Aquilę - symbol Państw Nexusa. Stalkerzy to prawdziwi fachowcy - komandosi i piechota morska razem wzięta. Przechodzą iście mordercze szkolenie pod okiem swojego szefa, Kalashera, w Nexusiańskiej Zonie Czarnobylskiej. Legendarna elektrownia, Prypeć, Czerwony Las, radar Duga... przejście tego radioaktywnego miejscami i najeżonego pułapkami toru przeszkód jest niezwykle niebezpieczne.

Stalkerzy mają swoje bazy w całym Wielkim Układzie i Unii, jednak to Zona jest kwaterą główną oraz bazą wypadową dla działań organizacji. Znajduje się ona w wymiarze CoD Kalasher, położonym na słynnej kolebce Wielkiego Układu - Płaskowyżu Nexus. Stalkerzy wykonują często brudne zadania jak ataki chirurgiczne, skrytobójstwa czy zabijanie potworów. Jako że są pełnoprawnymi członkami Państw mają też

Historia

Rozłam na trzy

Gdy Imran Zachajew zginął z rąk Johna MacTavisha ultranacjonaliści stali się frakcją podzieloną, brakowało im jednego przywódcy. Władimir Makarow, ekstremista, postulował całkowite zniszczenie Unii Europejskiej i USA jako że uznawał ich za odpowiedzialnych zniszczenia ZSRR. Z kolei parlamentarny przedstawiciel frakcji - Borys Worszewski - prezydent Nowej Rosji, był gotów na współpracę oraz

  • Stalkerzy - frakcja liberalna. Stalkerzy dowiedzieli się o Arcturusie Lwowskim i jego wojskach zmierzających z "jakiejś dziwnej czarnej dziury". Był to portal międzywymiarowy. Zebrali się w Prypeci, gdzie nawiązali kontakt z Nexusianami i tam dołączyli. Tak powstali Stalkerzy. Członkowie postulują budowę przyjaznych relacji z Lwowskim oraz odbudowę zarówno I Rzeczpospolitej jak i Imperium Rosyjskiego przy wspieraniu wszechmonarchy Nexusa.
  • Parlamentarzyści - frakcja umiarkowana. Prowadzona przez Borysa Worszewskiego, rosyjskiego polityka i prezydenta. Jej przedstawiciele wolą współpracować ze starą władzą i Amerykanami w budowie swojego państwa, przy jednoczesnej rozbudowie własnej potęgi militarnej oraz ekonomicznej. Nie są pewni co do Państw Nexusa. Ponadto nie chcą powrotu Rzeczpospolitej Obojga Narodów, a koncepcję budowy przyjaźni polsko-rosyjskiej widzą jako zwyczajną bajeczkę.
  • Wewnętrzny Krąg - frakcja ekstremistyczna. Prowadzona przez Władimira Makarowa, a potem Aleksieja "Alexiego" Nowosilcowa - jego ucznia i prawą rękę. Są to terroryści, których głównym celem jest sianie niezgody oraz strachu do każdego kto ich nie popiera. Wewnętrzny Krąg spotkało rozbicie przez siły USA i brytyjskie SAS, przez co widzą ich oraz wspierający te grupy Wielki Układ jako śmiertelnych wrogów.

Parlamentarzyści stracili po jakimś czasie poparcie, głównie przez klęski w III Wojnie Światowej oraz rozpoczęcie jej. Wewnętrzny Krąg zszedł do podziemia i stał się niegroźną dla Wielkiego Układu organizacją terrorystyczną, która od 2014 przestała działać ze względu na schwytanie przez służby nexusiańskie Alexiego. Rozłam ten, na trzy organizacje doprowadził do poważnego osłabienia Ultranacjonalistów. Wielu członków Wewnętrznego Kręgu zostało schwytanych i spalonych żywcem lub pośmiertnie na stosie za działalność terrorystyczną. Partia Ultranacjonalistyczna w następnych wyborach miała 15 procent głosów, a potem - tylko 2 procent. Miała na to wpływ korupcja czy powiązania kilku jej członków z ekstremistami. Jedynie Stalkerzy stali się potężną grupą[1].

Aneksja Zony Czarnobylskiej i nowe państwa stalkerskie

Wkrótce potem Stalkerzy zaanektowali w rodzinnym wymiarze Zonę Czarnobylską. Słynny Prypeć stał się ich bazą wypadową. Na terenie ogłoszono powstanie Czarnobylskiej Radzieckiej Republiki. Wydzielona z ziem ukraińskich i białoruskich wzniosła niedaleko elektrowni z pomocą Nexusian Cytadelę Stalkera. Przez następne lata Republika miała się coraz lepiej - urządzono tor ćwiczeń, założono Akademię Stalkerów im. Stefana Żółkiewskiego, zbudowano transnarodową autostradę relacji Kijów-Mińsk... jednym słowem Kalasher razem z Lwowskimi nie szczędził tchu czy fortuny na rozwój swojego kraju.

Wkrótce powstawały kolejne tak zwane państwa stalkerskie. Doszło do kolonizacji lub obalenia autokratów na pustkowiach postnuklearnych, wiele razy nawet tworzono kraje na terenach o lepszych dla życia warunkach. Te w klimacie stepowym nie dość że były świetnie chronione, gotowe na skinienie wszechmonarchy Nexusa nawet się zabić, stały się spichlerzem przyszłych Państw Nexusa. Podczas Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej Stalkerzy zgłaszali największy odsetek mieszkańców zaciągających się do ochotniczych brygad dla wojen zjednoczeniowych i nie był to blef - w 300 tysięcznej Czarnobylskiej Radzieckiej Atomrepublice ochotników odnotowano ponad 90 procent populacji, czyli 270 tysięcy mieszkańców[2].

Wojna CreepyTown

Worker s paradise by sketchboook-d6a2ij7

Lich City w okresie panowania Krajowej Republiki Ludowo-Demokratycznej

Kiedy powstawał Wielki Układ złożono im propozycję wstąpienia do Koalicji. Odmówili jednak i zaproponowali że będą trzecim członkiem, jednocząc wszystkie republiki które ustanowili lub w których rządzili. W tym czasie już dawno toczyła się Wojna Bermudiańska, konflikt między Imperium Nexusa a Netrollami. Po przegranej pod Alicetown uformowało się Przymierze Bermudiańskie. Nowe zagrożenie stało się śmiertelnym niebezpieczeństwem, gotów było zabić Kalashera i jego Stalkerów. Podczas walk wojska stalkerskie wykazały się doskonałymi umiejętnościami, brały udział w bitwie o Ortę, pomagały w zdobyciu terenów na wyspie Bermudia czy tłumiły powstanie w Lich City. Współcześnie walczą w bitwie o Kościany Most na Krwawej Rzece.

Państwa stalkerskie

Znani członkowie

Ciekawostki

  • Większość Stalkerów nie posiada tatuaży ultranacjonalistycznych.
  • Stalkerzy często parają się robotą najemnika, łowcy potworów czy zbuntowanych maszyn, a nawet - bimbrownika.
  • Rzadko można zobaczyć Stalkerki, jednak z tego co wiadomo to są one nie tylko rzadkimi oddziałami komandosów, ale też doskonałymi snajperami-arkanistkami.
  • Przymierze często zarzuca im, że zażywają masowo sterydy i piją alkohol na umór.

Przypisy

  1. Niektórzy mówią że po Trzeciej Wojnie Światowej Parlamentarzyści zachowywali się jak tonący chwytający się brzytwy. Na potęgę Stalkerów miała wpływ ich otwartość i militaryzm, nawet jak na Ultranacjonalistów.
  2. Tych 30 tysięcy było starymi, niepełnosprawnymi i innymi nie mogącymi walczyć.