FANDOM

Spamiętane Pismem Opowieści z Rady Epopeistycznej to zbiór kronik, epopei, ballad i innych dzieł, które zawierają też zdobienia introligatorskie, zminiaturyzowane obrazy i dzieł o charakterze bestiariuszy i glosariuszy. Opisują wydarzenia od powstania wszechświata do dzisiaj (czyli do 2700 r. naszej ery). Autorami są członkowie Rady Epopejistycznej, instytucji nomadycznej, podróżującej z jednego ciała niebieskiego na drugie.

Skrótowo są nazywane "Sagą SPORE". W tych dziełach zamieszczono niemal całe dziedzictwo kosmosu. Na sprzedaż wychodzi jedynie w formie e - booka. Służy za encyklopedię kapitanom i wielu autostopowiczom, a wewnątrz, na okładce ma napis "Nie panikuj! Myśl pozytywnie o życiu!", co ma zmotywować czytelników lub słuchaczy (można też słuchać audiobooka z obrazkami lub połączonej wersji) do optymistycznego punktu widzenia na życie.

Ciekawostki

  • "Saga SPORE" jest po części nawiązaniem do przewodnika dla galaktycznych podróżników pod nazwą "Autostopem przez Galaktykę" z pierwszego tomu humorystycznych powieści science fiction pod tym samym tytułem (zarówno powieści, jak i cyklu książek).