FANDOM

Skoriaz - pierwiastek o właściwościach minerału, jaki ludzie po raz pierwszy odkryli na planecie Styx Tau około 2279 roku. Jest żółty i lekko połyskujący, w tablicy Mendelejewa jest pod numerem atomowym 146. Podobny w swoich właściwościach do polonu, a w zastosowaniu do uranu. Naturalnie występuje jako lepka grudkowata ciecz podobna do ropy naftowej. Ludzkość wykorzystała je do tworzenia barier kinetycznych, tarcz energetycznych czy osłon plazmowych. W kilku przypadkach wykorzystali pierwiastek do wyprodukowania niezwykle silnych dział łukowych.

Skoriaz ma właściwości energetyczne, może pochłaniać i magazynować energię elektryczną, wytwarzając z niej niewielkie ilości jonów. Kontakt jest niebezpieczny bez specjalnego kombinezonu ochronnego ze względu na dwukrotnie wyższą niż uran radioaktywność i śmiertelnie niebezpieczne dla zdrowia zawarte w nim jony, które w kontakcie z gołym ciałem powodują przekazanie do nerwów silnego ładunku energetycznego. Jednakże odpowiednio przetworzony i zawierający śladowe ilości ów surowiec potrafi być doskonałą bazą dla energetycznych drinków. Jest niezwykle ciekawy, ponieważ choć jest pierwiastkiem to występuje naturalnie jako minerał, a oprócz tego można go łatwo przerobić na paliwo dla silników FTL czy generatorów osłon chroniących pojazdy walki kosmicznej. Badania wykazały iż prawdopodobnie nie pochodzi z naszego wymiaru lecz jakiegoś o odmiennej fizyce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki