FANDOM

Seraphim Prime
Seraphim Prime
Astrografia
Region: Przestrzeń Seraphimów
Sektor: Sektor Imperial
Układ: Seraphim
Pozycja w układzie: piąta
Gwiazda: Seraphim
Księżyce: 1 - Lissilthola
Odległość od gwiazdy: 2,8 j.a.
Długość dnia: 35 ziemskich godzin
Długość roku: 4,1 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta stołeczna Imperium Seraphimów
Promień: 13704 km
Wsp. Keplera: 3
Atmosfera: azotowa
Klimat: umiarkowany
Temperatura: 34°C
Grawitacja: 0,5 g
Dominujący krajobraz: Lasy mieszane, góry, klify
Społeczeństwo i inne
Języki: Sera
Rząd: Imperium Seraphimów
Ludność: Seraphimowie - 100%
Główne miasta: Irasiv (stolica),
Batop,
Yrmir,
Mira Tora
Przynależność: Imperium Seraphimów

Seraphim Prime - macierzysta planeta rasy seraphimów, dwukrotnie większa od Ziemi i z o połowę mniejszą grawitacją. Planeta jest ulokowana w systemie Seraphim. Ma jeden księżyc - Lissiltholę i ma aż osiem pór roku na zwrotniku. Podzielona jest na jedenaście kontynentów, z czego trzy są największe.

Historia

Narodziny gatunku seraphimskiego

Gdzieś już 50000 lat temu, narodził się na tej planecie nowy gatunek, zwany przez siebie seraphimami. Wykształcili się z ssaków morskich, a gdy dostosowali się do otoczenia zorganizowali się w przeróżne plemiona. Wiadomo, że pierwsze osady powstawały tak jak u ludzi - nad zbiornikami słodkiej wody, w większości jednak na terenach bagnistych, czy gęstych lasach. Większość wykopalisk wskazuje na budowę domów na palach, czy w koronach drzew. Wiele mostów było drewnianych, a fauna była dosyć groźna.

Rozrost i wojna światowa

Wraz z odkryciem właściwości tranu wielorybów, pary wodnej, elektryczności i biomasy w jednym czasie, a było to gdzieś w 870 roku naszej ery, udało się rozpocząć rewolucję przemysłową. Pojawiły się pociągi, samochody i tramwaje. Nawet w stolicy jednego z narodów wybudowano metro. Potężnie rozwijający się przemysł przeniósł między innymi w nową formę osiedlania się, wiele pierwotnych terenów zmieniono - wykarczowano dżungle, lasy, osuszono moczary, nawodniono pustynie. 500 lat później planeta zaczęła się ocieplać globalnie, czyli nastąpiło globalne ocieplenie. Topniały między innymi północne lody, a poziom wody podniósł się o dwa i pół metra.

Wraz jednak z tym postępem, spadła globalna katastrofa - doszło do dwóch wojen światowych, w przedziale pięćdziesięciu lat. Chodziło o surowce, głównie o złoto, będące dobrym przewodnikiem prądu. Wkrótce jednak, prawie 100 lat po tym, gdy skończyła się Druga Wojna Seraphimska w wyniku użycia bomby atomowej, zaczęła się Trzecia. Surowce się kończyły, więc doszło do wojny, która w wielu miejscach była nuklearna. Wyniszczyła większość miast, ale w końcu udało się ją skończyć. Wiedząc, że surowce są na wyczerpaniu, zdecydowali się na śmiały krok - kolonizację układu macierzystego.

Odważni podróżnicy oraz kolonizacja

Wraz z podróżami, pojawili się kosmiczni piraci. Wprawdzie technologia i kultura poszły do przodu, ale wojna nigdy się nie zmienia - wybuchła między kolońmi Seraphim Prime, a separatystami popierającymi odejście od planety macierzystej oraz samodzielną politykę i ekonomię. Choć słabsi i mniej liczebni byli zwolennicy ojczyzny, wygrali wojnę, a na planecie doszło do licznych pacyfikacji i ścigania "wrogów ludu".

Niezadowoleni, jak również aresztowani, otrzymali od losu kolejną szansę - Nową Przestrzeń. Tak zwane Rubieże rozpoczęły się bardzo rozwijać, każdy przedsiębiorca miał tam swoją przestrzeń. Szybko jednak czas pokazał, że pojęcie Nowej Przestrzeni zastąpiono starą, z powodu przyjścia tam sił rządowych. 

Napotkanie obcych ras

W II wieku naszej ery Zjednoczone Kolonie Seraphimskie napotkali członków ugrupowania zwanego Sojuszen Ludzkim. Początkowo podchodzono do nich z wrogością, ale gdy odkryli istnienie Strefy Neutralnej i zasady gwiezdnej "wojny" między różnymi frakcjami. Utworzyli nawet gildię kaperską, czym narazili się na agresję ze strony sąsiadów.

Gdzieś w IV wieku naszej ery doszło do ustanowienia Monarchii Seraphimów, ale ta się rozpadła. Okres ten, pełen chaosu, "polowania na czarownice" i bezustannych walk między frakcjami wewnątrz przestrzeni seraphimów, nazywany jest Mroczną Rewolucją Stuletnią, gdyż dopiero około 100 lat po upadku Zjednoczonych Kolonii Seraphimskich ustanowiono nowy, zjednoczony rząd tego gatunku.

Proklamacja własnego imperium

W roku 498 naszej ery seraphimowie utworzyli Imperium i stali się kolejną już frakcją Wielkiej Gwiezdnej Wojny. Szybko ogłoszono powstanie marynarki gwiezdnej, jak również powstanie tajnej policji do zwalczania wrogów politycznych. Błyskawicznie podbili wiele planet, a na gazowych olbrzymach rozpoczęli wydobywanie szlachetnych gazów i metali w stanie gazowym.

Seraphimowie nie mogli jednak wprowadzić u siebie niewolnictwa, czego chciała ich szlachta. Postanowiono więc rozwinąć te marzenia o rzeczywistość. Imperium potajemnie wysłało do przestrzeni ludzi i innych cywilizacji łowców niewolników. Tam oddawano ich na eksperymenty, pracę niewolniczą, bądź zakazany oficjalnie biznes zamtuzów.

Utarczki z kaprami

Przez następne lata Seraphim Prime stanowiło centrum handlu, przemysłu ciężkiego i... napadów kaperskich. Na przykład Armada Obietnicy napadała nieraz na porty kosmiczne, znajdujące się na orbitalnych stacjach. Nigdy nie desantowali się na planetę. Paru z kaprów innych bractw zaatakowało, ale siły Imperium bezwzględnie ich złapały i aresztowały, albo zabiły.

Wojna z Hordorojem

W roku 2601 na Seraphim najechał Hordorój, bardzo silna, plugawa siła. Zniewoliła umysłowo paru jeńców i wypaczyła ich w zainfekowane swym genem istoty. Jednak połowa planety wciąż należała do seraphimskiego imperium. Gwiezdna Straż, przy wsparciu Armady Obietnicy, Admirała Conrada i Lady Conrad pomogli seraphimom, ale połowa planety była miejscem wrogim i niezdatnym do życia. Wykorzystując terraformację, część spaczona stopniowo się odradzała. Do 2610 roku cała planeta powróciła do normalnego stanu, ale pojawiły się na planecie niebezpiecznie istoty. W podziękowaniu za te wyczyny Uniwersytet w Irasiv, który był areną zaciekłych walk sojuszniczych wojsk z Hordorojem, przyznał status doktora honoris causa państwu Conradowi, czyli Nikoli Tesli (Admirałowi) i Arthalinne Hatherze (Lady). Co więcej seraphimska wersja loga Armady stała się symbolem Uniwersytetu, umieszczonym nad dawnym symbolem - quasi-aquilusem.

Atak serrigan

Serrigańska flota na Seraphim Prime

Serrigańska flota nad ratuszem miejskim na Seraphim Prime

W roku 2612 serriganie rozpoczęli inwazję na znany wówczas wszechświat. Powołując Gwiezdną Wspólnotę Pangalaktyczną, Admirał Conrad i Arthalinne Hathera, liderzy Armady, rozpoczęli jednoczenie dwunastu galaktyk w historii uniwersum Sagi SPORE. Seraphimowie zdołali jedynie na tydzień powstrzymać serrigańskie rasy, dosyć szybko udało im się podbić planetę. Wraz ze śmiercią serrigańskiego Wielkiego Imperatora rasy przestały żyć, a seraphimowie uznali to za ocalenie przez bogów.

Klimat

Seraphim Prime obfituje w trzy najbardziej istotne klimaty - pustynie kamienne, piaszczyste, lodowe oraz w dżungle i lasy monsunowe. Pustynie kamienne pojawiły się w miejscach po detonacji bomb atomowych i upadku niektórych stacji kosmicznych, czy satelit. Piaszczyste pustynie są na zwrotnikach planety, tam gdzie nie wieje wiatr od strony morza, a lodowe - na biegunach.

Po lasach żyją różnej maści drapieżniki, roślinożercy, czy padlinożercy, obojętnie, czy to ptaki, czy owady, czy ssaki, płazy lub nawet gady. Na pustyniach żyją wyłącznie drapieżniki, a w akwenach znaleźć można bardzo duże okazy ryb i ssaków morskich, a nawet rafy koralowe, kruche niczym ziemskie szkło.

Główne siedliska

Seraphim Prime jest wysoce zurbanizowaną, jak na seraphimskie planety. Głównym miastem jest Irasiv, a kolejnymi: Batop, Yrmir i Mira Tora. Wiele drapaczy chmur wspina się bardzo wysoko, mają często nawet pół kilometrów wysokości. Porty kosmiczne zawsze są jasne - obojętnie, jak gęsta by była chmura, i tak będzie widać pas startowy, a raczej jego oświetlenie, tak jak lotniska.

Planety w Sadze SPORE
Ludzkie Ziemia, Umoja, Haven, Helghan, Braxis, Moria, Perun-4, Tarsonis, Nowe Luthien, Annonica
Obcych Seraphim Prime, Kirrach, Prothissall, Hezjod
Serrigańskie Segaff, Ijkla
Neutralne Resirtha
Zniszczone Altera

Więcej z Fandomu

Losowa wiki