FANDOM

SBS SO WDP/KBJ w.8b znany potocznie jako Agrafka to odrzutowy bombowiec strategiczny Federacji, używany jako jednostka szturmowa, której zadaniem jest głównie bombardowanie dywanowe całych dzielnic. Posiada naddźwiękowe silniki i ma olbrzymi zasięg - może wylecieć z Metropolii, zbombardować Dystrykt i wrócić bez tankowania po drodze.

Historia

Pomysł na stworzenie bomobowca strategicznego pojawił się w 2012, kiedy to Federacja musiała uporać się z atakiem Legionu na Linię Cere. Ci, którzy wyprawili się w podróże specjalnie z rozkazu Heinricha Welffa, mówili o dwóch wrogich sobie frakcjach nie walczących jednak w jawnej wojnie. Określali to mianem Zimnej Wojny, a następnie pokazali plany dwóch samolotów - B-1 i Tu-160. Gdy tylko zobaczył je Kharlez rozpoczął wyselekcjonowanie silnych stron obu i łączenie ich z zaawansowaną techniką[1]. W rezultacie skrzydła i silniki były jak w Tu-160, a przód niczym w amerykańskim. Dodatkowo uzbrojono go w wieżyczki KM oraz działa laserowe do ostrzału artyleryjskiego i razem z kilkoma karabinami - wsparcia oddziałów naziemnych. Obecnie Agrafka jest rzadko spotykana, ale stanowi niezwykle potężny arsenał będąc hybrydą bombowca strategicznego z samolotem wsparcia.

Świat Fantazji

Agrafka pełni rolę samolotu służącego do bombardowania miast w nalotach dywanowych. Podczas Wojny o Pokój na Gai Bermudii, bitwy o Kościany Most na Krwawej Rzece, Ofensywy Scheffenberga i upadku Metropolii pojazd ten był najczęściej widywany podczas ataku na kluczowe miasta wroga. Piloci tych pojazdów wsławili się szczególnie w bitwie o miasto Lich City, kiedy to załamały się morale i hierarchia dowodzenia, ponieważ zginął sam Herold Plagiatu Agrinord. Dwa z nich były częścią Emanuerów[2]. Tutaj jednak należy do Federacji Bermudzkiej.

Ciekawostki

  • Agrafka zawdzięcza swoją nazwę temu, iż ma ostry dziób na przedzie, tak jak Tu-144 czy Concord, ale też "żądłu" na ogonie pojazdu.
  • Modele 6-8 oznaczone literą "d" posiadają specjalny talerzowy radar do wykrywania jednostek wroga.
  • W Świecie Fantazji istnieją też modele "f" z talerzowym omnisonarem i "g" do desantu z powietrza.

Przypisy

  1. Federacja przeprowadziła mnóstwo podróży w czasie i przestrzeni sprowadzając masę zaawansowanej technologii i tym samym mieli dzięki temu pewną przewagę nad Aliansem, ponieważ jednostki przygotowane na technologię XXI wieku odkryły futurystyczną cywilizację zdolną stawić im twardy opór.
  2. Zagadką jest dlaczego normalna, regularna armia była włączona do Elitarnych Oddziałów Federacji.