FANDOM

Order Volcanus Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
„To zło jest rakiem Fantazji. Póki ta zaraza istnieje, nie zaznamy ery pokoju”
―Farlick podczas wypowiedzi dla Zakonu i Forum Fantasia
Sztandar Hastadariusa
Sztandar Aliansu Sług Hastadariusa
Sługi Upadłego Pierwszego/Alians Sług Hastadariusa
Typ władzy dyktatura terrorystyczno-barbarzyńska
Twórca/Twórcy Hastadarius
Lider Hastadarius
Wybitni członkowie Hastadarius,
Kontam Sgaris,

Ingrid von Schtanz,
Lin Chen,
SHODAN (odpowiedzialna za pomoc dowódcom, często sama działająca jako lider wojsk)

Kwatera główna Kompleks Wielkiej Ciemności
Strefa wpływów Fantazja
Język Różnie, przeważnie Mowy Plugawe
Religia Wiara w Hastadariusa
Powiązania Kulty Plagiatyzatorów (wyznawcy),
terroryści wrodzy wobec Twórców
Data założenia Podczas Starej Ery

Sługi Upadłego Pierwszego lub też Alians Sług - frakcja, która rzekomo istnieje po upadku Hastadariusa jako barbarzyńskie hordy demonów i innych plugawców, czekając na odpowiedni moment aby ostatecznie zniszczyć wrogów swojego boga. Główny wróg Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju. Są wyjątkowo silni, dysponują potężnymi Arkanami niedostępnymi innym oraz technologią niezwykle zaawansowaną i nieprzewidywalną, na szczęście jednak są niezorganizowani, wraz z zabiciem lidera ataku sypie się cała armia. Nienawidzą wszystkich Twórców, nieważne czy są to Pierwsi, Reinkarnaci czy Ludzie Realni[1]. Jeśli ktoś jest podejrzany, nie wahają się z zabiciem go czy przesłuchaniem, nawet jeśli to jest jeden z ich wysoko postawionych dowódców. Nawet wrogowie porzucają swoje wojny, aby odeprzeć ich ataki.

Ich celem od zawsze było ujednolicenie Fantazji z Rzeczywistością, chcą władać w sposób zmuszania wszystkich do wiary w Upadłego Pierwszego, jako jedynego istniejącego i prawdziwego boga. Każdego kto im się sprzeciwia zabijają, nie przebierają w środkach, zrobią wszystko by wygrać. Mają jednak swoją słabość - niewielu ich popiera, szczególnie z Twórców. Ponadto są skorumpowani do cna, wielu broni się wyższymi rangą przyjaciółmi, a ponadto ogarnia ich niewydolna biurokracja. Jedynie wojsko pozostaje jakieś w miarę zorganizowane. To sprawia że przy dużej nieuwadze całkowicie zawodzą jakiekolwiek z ich taktyk. Wykorzystują to rozmaite siły, by zniszczyć w drobny proch ich armie. Wiele razy jednak okazywało się, że poszukują Mrocznej Wieży, która jest kluczem do bezpiecznego przejścia z Fikcyjności w Rzeczywistość.

Historia

Czasy Starej Ery

O założeniu grupy wiadomo tyle, że powstali wraz z przejściem Hastadariusa na ścieżkę śmierci i zniszczenia. Podobno miał zagwarantować im jakąś nieśmiertelność, wieczne rozkosze, wielką ucztę wojenną, boskie rządy bez żadnych panów oraz transformację w nadistoty. Tak oto dochodziło do zmiany w niektórych przypadkach materii organicznej w robotyczną, zdarzały się wyjątkowo okropne mutacje, nieudane przypadki sprawiały że stali się upośledzeni umysłowo: świadome odcinanie kończyn, nadmierne rozkosze cielesne, noszenie wszelkich zarazków... wszystko to sprawiało, że niektórzy zaczęli coraz bardziej stawać się niebezpieczni.

Na szczęście wielka armia zła i mroku poległa pokonana w Centrum, gdy ich wódz poległ w bitwie pod bramami tego Świata-wymiaru. Dalej musieli się cofać, a ostatnia bitwa została stoczona na Polach Krańca Światła. Od tamtej pory pozostają w Świecie Anarchistycznym, na fantazyjnej północy. Po upadku swojego pana z tej organizacji militarnej niewiele zostało - niektórzy pozostali i musieli zmienić się w terrorystów. Większość odeszła i stała się innymi grupami terrorystycznymi, anarchistycznymi lub kultami znanymi na przykład jako kult Chaosu. Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju przysiągł w Centrum, że zostanie rozwiązany dopiero wtedy, gdy ostatni anarchista powiązany z Hastadariusem zginie na zawsze.

Średnia Era i nowa taktyka

Po Pierwszych Sługi Upadłego Pierwszego wybrały nową taktykę - kuszenie Reinkarnatów. Żaden jednak nie przeszedł nigdy na ich stronę. Dopiero podczas Schizmy niewielka część populacji stała się częścią ich grupy. To sprawiło, że stali się silniejsi. Dokonywali ataków terrorystycznych i krucjat skierowanych przeciwko Zakonowi i Forum Fantasia - wspólnej władzy Fantazji urzędującej w Centrum. Duża część Reinkarnatów zrozumiała, że jeśli chce zniszczyć zagrożenie z tej grupy, musi zjednoczyć wszystkich Wielkich Graczy Nieskończonej Wojny i wiele pomniejszych grup.

Tak narodził się pierwszy znany Sojusz Wspólny Fantazji. Reinkarnaci porzucili wewnętrzne spory na rzecz zewnętrznego zagrożenia. Pod koniec Średniej Ery Reinkarnaci walczyli ostatkami sił przeciwko Sługom, poświęcając własną ojczyznę, żeby zniszczyć armię wroga. Po tym wszystkim, według mitologii starożytnych plemion ponad 15 światostatków reinkarnackich odleciało ze Starego Świata przez Lodowe Pustynie Szuk-Chika do Niezbadanego Świata, gdzieś na tereny północno-środkowe.

Nowa Era - nowa strategia

Strzelcy na moście

Sługi Upadłego Pierwszego atakują pozycje Zakonu

Wraz z nastaniem Nowej Ery, czyli epoki całkowitej dominacji Ludzi Realnych jeśli chodzi o Twórców Sługi Upadłego Pierwszego zyskiwały paru z nich. Większość jednak była i jest nadal im przeciwna. Ci, którzy zatracą się w uczestnictwie po ich stronie stają się szaleńcami i tracą kontrolę nad odróżnianiem świata rzeczywistego od fikcyjnego. Pomimo typowego wyglądu oraz znajomego charakteru Ludzkość Realna, czyli ta z Rzeczywistości stała się dla nich wymagającym wrogiem.

Wkrótce postanowili bezlitośnie atakować wszędzie, gdzie tylko się dało. Ostatecznie zostali odparci, przez co Sługi musiały znowu uciekać do znanej sobie kryjówki. Jednakże nadejście kolejnych Upadłych Twórców sprawiło, że pomimo wielu klęsk stają się coraz mocniejsi i lepiej zorganizowani. Pojawiają się również pogłoski jakoby Hastadarius przetrwał, na dodatek próbując odbudować swoje zniszczone milenia temu ciało w formie wielkiego opancerzonego mecha. Jeśli tak jest nikt nie jest bezpieczny. Obecnie taktyka w dużej mierze opiera się na tej z Trzeciej Rzeszy, jak wojna błyskawiczna lub pacyfikacja wystąpień partyzantów. Ci, którzy się wycofują są rozstrzeliwani na miejscu, co przypomina kolejną autokrację - Związek Radziecki za rządów stalinistów. Konkretniej chodzi o rozkaz zakazujący odwrotu pod groźbą zabicia przez swoich na polu walki.

Ahnenerbe soldier

Żołnierz Neuen Drittes Reich, członka Sług

Jednym z ostatnich głośnych konfliktów z ich udziałem była toczona przez całe lato 2015 roku Wojna o Pokój na Gai Bermudii. Usiłowali podbić planetę, a potem system gwiezdny, czym zamierzali rozpocząć kolejną inwazję na tereny Sojuszu. Miesiąc po rozpoczęciu konfliktu, gdy byli bliscy podporządkowania sobie planety zostali zdziesiątkowani i musieli wycofać się na biegun północny. Ostatecznie zostali 17 sierpnia pokonani przez Koalicję państw skupionych wokół Centrum z ONZ i frakcjami z Trójkąta Bermudzkiego, chociaż walki w wymiarze trwały jeszcze kilka miesięcy, lecz były to starcia ze zwykłymi maruderami, partyzantką, czy tymi co wypowiedzieli posłuszeństwo dowództwu za podpisanie kapitulacji wobec aliantów.

Struktura organizacji

Rekruci

Kultyści oraz wszyscy świeżo upieczeni wyznawcy Upadłego Pierwszego są nikim innym jak mięsem armatnim. Stoją więc przed dwoma wyborami - gorliwa wierność w kult albo śmierć na froncie. Rekruci wyznaczeni zostają do podstawowych zadań, często służą jako ordynansi albo samobójcy. Są tym samym, kim dla dżihadystów nowi rekruci, często mają na sobie ładunki wybuchowe w razie stchórzenia czy nie mają wcale jakiegokolwiek pancerza ochronnego. Rzadko kiedy mają nawet przyzwoity oręż, niezależnie czy na dystans czy do walki wręcz, na dodatek nie posiadając granatów lub sprzętu przeciwpancernego.

Dowódcy

Dowódcy są bardziej doświadczeni niż typowi żołdacy. Trzymają się z tyłu, dowodząc drużynami, batalionami lub szwadronami. Mając za sobą długie walki na froncie są lepiej wyszkoleni i doświadczeni niż rekruci, ale nadal służą doradcom. Ich zadaniem jest strzelać do dezerterów czy samowolnie wycofujących się żołnierzy, dlatego stali się straszliwym narzędziem do wymuszania na żołdakach woli Upadłego Pierwszego.

Doradcy

Doradcy to kapelani i kwatermistrzowie, są prawą ręką Wodzów. Mają za zadanie krzewić słowa plagiatyzacji oraz nie dopuszczać do dezercji, czym spełniają rolę komisarzy NKWD w wydaniu Sług Hastadariusa. Noszą straszliwe, bezduszne maski i ciemnoszare mundury z czerwonymi paskami. Największe przerażenie robi jednak amulet stworzony z ręki oraz wytatuowanym na niej znakiem Aliansu Sług.

Wodzowie

Wodzowie są głównymi osobami, które kierują hordami kultystów Hastadariusa przeciw wszystkim innym. Często walczą też przeciw sobie, co działa niezwykle podobnie do stada, kiedy nie ma samca alfa, jednak jeśli pojawi się najsilniejszy z nich inni mu ulegają. Taki wódz jest nazywany Wielkim Wodzem, zaś ten który ma moc by kierować całymi ich grupami - Heroldem Plagiatu. Eliminacja wodza doprowadza do anarchii w szeregach korpusu. Heroldowie mogą podlegać Wszechwybrańcowi, naznaczonemu przez samego Hastadariusa, częściej jednak służą Upadłemu Pierwszemu.

Siły zbrojne

Alians Sług Hastadariusa to sojusz kilkudziesięciu czy nawet kilkuset organizacji, każda licząca tysiące, jeśli nie często biliony członków. 

Wojska lądowe przypominają chaotyczny zlepek wszelkich podróbek i plagiatów zarówno z Rzeczywistości jak i Fikcyjności. Większość obecnie bazuje na siłach Osi z Drugiej Wojny Światowej, wykorzystując najnowocześniejsze technologie skradzione, kupione na czarnym rynku lub też z rzadka stworzone przez nich samych.

Marynarka morska to grupa pojazdów urządzonych po nazistowsku. Bazowym elementem są U-Booty działające w Wilczych Stadach, superszybkie pancerniki oraz mogące operować nawet na Morzu Bałtyckim lotniskowce. Często przypominają pojazdy z Wojen Światowych. Choć odegrała ona istotną rolę podczas ataku na Ziemię Krajową, to jednak okazała się nie być podstawą w jej zdobyciu. Ataki na mieszkańców odbywały się poprzez wykorzystanie lotnictwa.

Maszyny latające, takie jak myśliwce czy bombowce albo są wręcz nieudaną podróbką maszyn współczesnych albo nawet Orków czy Chaosu z Warhammera 40,000. Często funkcjonują maszyny VTOL, ze względu na swoją kompatybilność, zdolność do walki jak helikopter czy odrzutowiec albo też gdy potrzeba - wyładowania piechoty lub pojazdów akurat na miejscu.

Zwiastun2

Schemat pancernika Aliansu Sług klasy Agrinord. Konstrukcja identyczna jak w przypadku Zwiastuna z Mass Effect.

Okręty kosmiczne są żywcem zerżnięte z uniwersum Mass Effect. Niszczyciele to 160-metrowe jednostki Żniwiarzy, drednoty i pancerniki przypominają dwukilometrowych Żniwiarzy, zaś okręty-bazy są stworzone na podobieństwo tego kto był szablonem. Podczas Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej Ludzki Żniwiarz wylądował na Grenlandii dziesiątkując obronę i zrzucając po wylądowaniu ponad 8 grup armii. Fregaty przypominają syntetyczno-organiczną wersję pojazdów gethów, zaś jednostki takie jak krążowniki są idealnie zerżniętą wersją krążownika Zbieraczy.

Grupy

  • Zakon Wojennej Krwi - grupa rycerzy, która zhańbiła i sprzeniewierzyła się Zakonowi Rycerzy Wielkiego Pokoju, przez co przystali do Sług i założyli nową organizację, zwaną Zakonem Wojennej Krwi. Jest to mroczna wersja Instytucji z Centrum. Wyglądają na istoty odziane w ponurą czerń, oślepiającą biel i krwistą czerwień. Na płaszczach mają znak Sług, a ich główną cechą jest potworny wygląd ciała. Spod kapturów widać jarzące się jak rozgrzane węgle oczy, płonące czerwonym płomieniem.
  • Chaos Hastadariusa - wszelkie istoty, przy których demony to często miłe stworzonka. Oprócz materialnych są też te niematerialne istoty, jak Cienie. Wśród tej frakcji istnieje oddawanie się coraz większemu szaleństwu, zboczeniom oraz innym plugastwom. Istnieją tutaj nawet ożywieńcy, zwani w wielu kręgach zombie, ale też Wampiry Upadłe (zaliczane do Demonicznych wampiry mogące ugryzieniem zmieniać inne osoby w wampira).
  • Neuen Drittes Reich - naziści, którzy istnieli jako organizacja terrorystyczna przed Wojną o Pokój na Gai Bermudii, potem jednak gdy większość sprzymierzeńców Sług opuściła ich oni postanowili oddać się Hastadariusowi i plagiatyzacji. Neuen Drittes Reich stała się najliczniejszą oraz najlepiej wyszkoloną organizacją w Aliansie. Przewodzi im Ingrid von Schtanz, bohaterka i liderka tej grupy z czasów walk na Gai Bermudii.

Członkowie

Hastadarius, Upadły Pierwszy

Lider organizacji, chce być jedynym prawdziwym istniejącym bogiem i połączyć Rzeczywistość z Fikcyjnością w jeden wszechświat, tym samym tworząc wielkie teokratyczne imperium, które byłoby niezwyciężone. Zniszczono jego ciało, ale nie duszę, toteż jest słaby, o ile tak można powiedzieć względem innych Pierwszych, tych którzy nie upadli, ale nie ma już żadnych poza Blakłudem.

Ingrid von Schtanz

ACS A Simple Plan 7
Przywódczyni Neuen Drittes Reich, znana z Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej, gdzie odznaczyła się wyjątkowym okrucieństwem i bezwzględnym wdrażaniem wiary w Upadłego Pierwszego w szeregi swojej organizacji. Dokładne miejsce pobytu po walkach jest nieznane, ale wiadomo że tak jak reszta uciekła do Świata Anarchistycznego.

Agrinord Hekatomba

Był Heroldem Plagiatu podczas Wojny o Pokój na Gai Bermudii, a więc głównodowodzącym Sług i ich sojuszników podczas niej. Wszędzie gdzie się pojawiał wojska Sług odnosiły sukces. Do czasu bitwy o Lich City wojna szła po jego myśli, lecz wtedy, gdy prowadził osobiście kawalerię zmechanizowaną jego okręt lądowy został zniszczony przez Ostnino - samolot Arcturusa Lwowskiego kierującego 1. Pałacowym Regimentem Powietrznym Nexusa. Agrinord mocno oberwał z pocisku blasterowego kosmolotu, przez co zmarł po zaledwie kilku sekundach, wykrwawiając się na śmierć. To jego śmierć załamała morale i siłę agresora.

Typy wojsk

Większość oręża i pojazdów to głównie rzeczy zdobyczne. Własne zaś to najczęściej zrobione na szybko rzeczy powstałe z rozmaitego złomu.

Żołnierze

  • Kultysta - słabo uzbrojeni piechury bez żadnej osłony, noszący długie płachty na sobie lub też tylko i wyłącznie spodnie z paskami, które je trzymają. Wyposażeni w miecze ze złomu i byle jaki pistolet laserowy.
  • Szaleniec - samobójca z Pasem Szahida. Uzbrojony jedynie w słabą strzelbę.
  • Maniak - saper, podkłada ładunki wybuchowe, nosi strzelbę i pistolet maszynowy.
  • Zbieracz - sanitariusz. Leczy rannych kultystów w czasie bitwy.
  • Myśliwy - snajper. Wyjątkowo niebezpieczna jednostka, może bowiem zaszkodzić na dalekie dystanse, bezsilna jednak w przypadku walki w ciasnych miejscach, takich jak budynek czy też okopy.
  • Puszka - osoba siedząca w pancerzu wspomaganym. Ze względu na posiadanie czterech rąk w dwóch dolnych ma mini-działko w układzie Gatling, zaś w górnej partii dwuręczny młot bojowy.
  • Demony - rozmaite demony Hastadariusa przyzywane przez czarnoksiężników. Dzielą się na: wojny, zarazy i głodu. Wszystkie preferują broń soniczną, czary oraz walkę wręcz, a z racji świetnego dostosowania się do sytuacji bieżącej są diabelnie trudnymi do pokonania przeciwnikami.
  • Lilith - żeńskie jednostki, jakie przypominają sukkuby. Walczą przy pomocy zatrutych ostrzy trzymanych we wszystkich sześciu dłoniach, po jednym na każdą.
  • Meduza Edisona - humanoid mocno zbliżony do ośmiornicy oraz meduzy. Używa czarów elektrycznych oraz broni piorunowej.
  • Centaur - mutant wyglądający jak istota z tułowiem konia zamiast nóg. Posiada LKM i może też służyć jako wierzchowiec lub "zwierzę" pociągowe.
  • Kapelan - czarownik i kapłan jednocześnie. Dzierży kostur i posługuje się rozmaitymi czarami przepełnionymi plagiatyzacją.

Pojazdy

  • Złomwóz - wszelkie pojazdy zrobione na szybko z rozmaitych wraków i złomu. Zazwyczaj mają moździerz lub CKM.
  • Motór - szybki jednoślad stworzony głównie jako wierzchowiec dla żołnierzy walczących wręcz. Strzał ze snajperki powoduje jednak detonację reaktora i przez to zniszczenie pojazdu, a w wielu przypadkach - śmierć kierowcy.
  • Pancerfura - ciężarówka opancerzona. W przeciwieństwie do Złomwozu można ją nazwać czymś na wzór czołgu - ma bowiem potężne działo laserowe, kilka karabinów maszynowych i wiele innych pukawek. Nie tak łatwo ją zniszczyć, nawet z broni przeciwpancernej. Problem mają też maszyny latające, gdyż na szczycie wieży znajdują się ciężkie 2 działa artylerii p-lot.
  • Kac - kuter torpedowy. Słabo wyposażony, ma LKM i kilka torped. Gorszy jest jednak w innym przypadku - gdy Sługi zrobią z niego żywy pocisk do ataku na wrogi okręt.
  • Ekranoplan - morski pojazd sunący po wodzie. Często są to zdobyczne egzemplarze skradzione Wielkiemu Układowi.
  • Zeppelin - pojazd powietrzny przenoszący kilka desantowców oraz masę piechurów. Wykorzystuje się go często do bombardowania całych miast. Nie są napędzane wodorem, ale jakąś nieznaną substancją, przez co walka z nimi z użyciem samolotów przypomina atak kutrów na drednota.
  • Kamiker - samobójcze jednostki latające, jakie występują w rojach. Wyglądają jak trójpłatowce Fokker z czasów Pierwszej Wojny Światowej.
  • Niszczyciel gwiezdny - potężny okręt kosmiczny wyglądający jak żeglarski. Szybki, ale przez to słabiej opancerzony. Umożliwia jednak diabelnie niebezpieczny kurs kolizyjny oraz posiada na swoim pokładzie całe miasto rozmaitego oręża czy żołnierzy.
  • Transportowiec - kosmiczny pojazd desantujący wojska na powierzchnię planety z pokładów transwymiarowców i okrętów kosmicznych.
  • Wyrwidłuto - myśliwiec. Wygląda jakby ktoś zrobił niedokładną kopię Sztukasa, ukradł wirnik, a w miejsce jego dał działo plazmowe Gatling zaś w miejsce działek na skrzydłach dał silniki jonowe.
  • Pierwsi po Upadłym - taka nazwa przylega wszystkim transwymiarowcom. Są to głównie zdobyczne egzemplarze, ale Neuen Drittes Reich robi dla nich własne wersje, często urządzone w formie pojazdów ze złomu, za to mocnych i wytrzymałych, a i wcale nie ubogich w uzbrojenie czy też pancerz.

Plagiatyzacja

Plagiatyzacja (ang. Plagiarisation) związana jest, jak sama nazwa zresztą wskazuje, z plagiatem. Jest ona pierwszym krokiem do pogrążenia się w szaleństwie twórczym, utraty poczucia co jest rzeczywiste, a co fikcyjne oraz stania się Sługą Upadłego Pierwszego. Dlatego wszystkie cywilizacje, niezależnie od tego czy sprzyjają Rycerzom Wielkiego Pokoju i Forum Fantasia czy nie próbują zniszczyć zagrożenie w zarodku. Plagiatyzację tępi się na potęgę, niemniej jednak stała się ona też uzasadnieniem wprowadzenia w wielu miejscach tyranii, w obawie przed atakiem sił Aliansu wewnątrz swojego narodu.

Wielki Układ, jako jedno z najbardziej tolerancyjnych państw i również największe, jako Wielki Gracz toleruje działania Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju, ale nie toleruje ich wścibstwa oraz wtrącania nosa w nie swoje sprawy. Ich działania polegają w dużej mierze na działalności arkanistów oraz technologów, którzy wykorzystują do tego celu sztucznie stworzoną w ramach Nexusian rasę, znaną jako Cenzostablowie[2]. Jeśli wyczują zaburzenia w jakimś miejscu alarmują tych, którzy się nimi zajmują i wysyłają ostrzeżenie, że w danym regionie odnotowano aktywność mocy Upadłego Pierwszego lub działalność jego kultystów. Cała ich tak zwana kultura jest oparta na plagiatyzacji.

Oczyszczenie

Oczyszczenie to tajemniczy dla ludów spoza Świata Anarchistycznego rytuał. Naukowe wyprawy na północ Fantazji rozwiązały jednak zagadkę przemian zaawansowanych kultystów w mutanty, hybrydy lub inne istoty o często potwornym wyglądzie. Ochotnik wchodzi w głęboki basen pełen krwi i kilkunastu mieszanek chemicznych, gdzie leci na dno. Czarownice następnie przeprowadzają rytuał, jaki zamyka osobę w kokonie, po czym następnie ta zmienia swój wygląd dzięki myśleniu. W ten sposób powstają znane istoty, które kiedyś były na przykład ludźmi. Efekty uboczne najczęściej to - niezaspokojony popęd seksualny, większa podatność na zarazy, silna żądza zabijania dla rozrywki, większe szaleństwo oraz żądza ciągłych zmian w organizmie.

Ciekawostki

  • Prawie cała grupa stanowi niejako nasz świat odwzorowany w duchu Trzeciej Rzeszy.
  • Główny rozkaz u nich brzmi "Żadnego odwrotu!", a za jego złamanie grozi śmierć, co jest podobne do radzieckiego rozkazu numer 227, znanego pod hasłem "Ani kroku w tył!".
  • Według tego co ustalono na północ od wymiarów Aliansu istnieje jakiś im wrogi obóz równie plagiatyzacki, ale wierzący we wroga bóstwa Kultu Wszechojca - Przeklętego.

Przypisy

  1. Warto jednak zauważyć, że paru przedstawicieli z ras Twórców oddało swe usługi Hastadariusowi w wyniku padnięcia ofiarą plagiatyzacji.
  2. Przypominają trochę mieszankę Nawigatorów, Adeptus Mechanicus oraz Mentatów. Ich zadaniem jest za pomocą technologii zawartej w sobie, komputerom do których są podpięci, laską będącą specjalną różdżką oraz potrójnemu mózgowi czy znakom wytatuowanym przez magię wyszukiwać wszelkich oznak plagiatyzacji, a wraz ze wzrostem ich ilości i podłączeniem do odpowiednich urządzeń rośnie ich skuteczność i zasięg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki